Dychtivě očekávaná ultraměkká směs P Zero Purple si v Monaku odbude svoji premiéru. Spolu s ní se do závodu zapojí další dvě měkké směsi P Zero Red a
Dychtivě očekávaná ultraměkká směs P Zero Purple si v Monaku odbude svoji premiéru. Spolu s ní se do závodu zapojí další dvě měkké směsi P Zero Red a P Zero Yellow. V ulicích Monte Carla, kde je kladen důraz na mechanickou přilnavost pneumatik, neboť se zde nedosahuje tak vysokých rychlostí, budou tyto tři směsi dobře fungovat. Je těžké říct k Monte Carlu něco nového. Tento legendární podnik je nejprestižnějším závodem v kalendáři Velkých cen a zároveň je jedním z nejméně předvídatelných.
Okruh z pohledu pneumatik:
- Trať vedoucí ulicemi města poskytuje velmi malou přilnavost.
- Týmy používají nastavení pro maximální přítlak, aby byly vozy doslova přilepené k vozovce.
- Opotřebení a degradace pneumatik je nejnižší ze všech závodů, což umožňuje zvolit strategii s jednou zastávkou i na měkkých směsích.
- Při tvorbě taktiky je nutné počítat s vysokou pravděpodobností vyjetí safety caru a obtížným předjížděním.
- Na ultraměkké směsi se pojede letos poprvé, čtvrteční volný trénink tak bude velmi důležitý.
- Protože se zde dosahuje nejnižších průměrných rychlostí, hraje zahřátí pneumatik na provozní teplotu klíčovou roli.
Tři nominované směsi:
- Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, jen málo jezdců se pro ni rozhodlo.
- Superměkká směs (červená): oblíbená směs pro závod schopná vydržet dlouhé stinty.
- Ultraměkká směs (fialová): volba mnoha týmů, výchozí volba pro kvalifikaci a začátek závodu.
Připomenutí minulého roku:
- Vítěz: Rosberg (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 37. kole přezul na měkkou směs).
- Nejlepší alternativní strategie: Hamilton – dojel druhý se dvěma zastávkami. Vedl, následně během vyjetí safety caru zastavil v boxech kvůli přezouvání na nové pneumatiky se superměkkou směsí. Později připustil, že to byla nejspíš chyba.
- Drtivá většina pilotů se rozhodla jen pro jednu zastávku v boxech včetně Sainze, který skončil na 10. místě od konce.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Monte Carlo bude prvním závodem naší nové pneumatiky Pirelli P Zero Purple poskytující maximální výkon. Na této směsi byly uplatněny ty nejlepší technologie, které lze na pneumatikách aplikovat. Velké množství nominací na Velkou cenu Monaka ukazuje, že to bude závodní a nikoliv jen pro kvalifikaci vyhrazený plášť. Se specifickými podmínkami a zvláštním harmonogramem charakteristickým pro Monako, se týmy budou snažit získat maximum poznatků s ultraměkkou směsí již během volných tréninků. Následně pak budou mít jasnou představu o závodní strategii. Kvůli malým šancím na předjíždění se budou piloti snažit o co nejmenší počet zastávek v boxech.“
Co je nového?
- V Monte Carlu představíme nové pneumatiky, které poodkryjí naše směřování do budoucna. Další podrobnosti budou zveřejněny na místě.
- V Monaku byla nově vybudována řídící věž pro závod, jejíž stavba zabrala několik měsíců.
- Vzhledem k snadnému opotřebení a degradaci ultraměkké směsi bude možné při Velké ceně Monaka vidět možná více než jednu zastávku v boxech.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
- Dokáže Max Verstappen zopakovat svůj skvělý výkon, který předvedl v Barceloně?
- Pirelli je nyní jediným dodavatelem pneumatik pro čínský šampionát GT.
- Během sezónního testování v Barceloně, které proběhlo minulý týden, byl nejrychlejší Sebastian Vettel na Ferrari.
COMMENTS