Od letošní premiéry ultraměkké směsi v Monaku uplynuly dva týdny a nyní se s touto směsí setkáváme znovu. Nominované směsi pro Kanadu jsou stejné jako
Od letošní premiéry ultraměkké směsi v Monaku uplynuly dva týdny a nyní se s touto směsí setkáváme znovu. Nominované směsi pro Kanadu jsou stejné jako v Monaku, tj. ultraměkká, superměkká a měkká směs. Na rozdíl od Monaka budou pneumatiky v Kanadě muset odolat mnohem vyšším rychlostem a většímu zatížení, které zároveň generuje vyšší teploty a tím pádem i namáhání pneumatiky je větší.
Okruh z pohledu pneumatik:
Trať v Kanadě, podobně jako v Monaku, je charakteristická pro svou malou přilnavost a měnící podmínky, které mohou nastat v průběhu víkendu.
Vozy zde mohou dosahovat rychlosti až 300 km/h, což znamená, že týmy mají tendence nastavovat vozům menší přítlak.
Trať je typická svými vysokými obrubníky, které pro strukturu pneumatik představují opravdovou výzvu.
Povětrnostní podmínky zde bývají různorodé, což v minulosti vedlo k častým výjezdům safety caru.
Na okruhu v Montréalu se hodně akceleruje a brzdí, na pneumatiky tak působí zejména podélné síly.
Tři nominované směsi:
Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, v závodě bude hrát důležitou roli.
Superměkká směs (červená): dva týmy tuto směs do svého výběru vůbec nezařadily.
Ultraměkká směs (fialová): hojně využívaná směs v Monaku a rovněž nyní v Kanadě.
Připomenutí minulého roku:
Vítěz: Hamilton (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 32. kole přezul na měkkou směs).
Nejlepší alternativní strategie: Raikkonen – dojel čtvrtý se dvěma zastávkami. Startoval a končil na superměkké směsi, nicméně jeden stint odjel na měkké směsi.
První tři jezdci v cíli přezouvali pouze jednou, zastávky si odbyli s rozdílem ne větším něž tři kola.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Je velká pravděpodobnost, že v Kanadě budou panovat smíšené povětrnostní podmínky, kterých jsme byli svědky v Monaku. Může to tedy být náročný závod, podobně jako tomu zde bylo mnohokrát v minulosti. Směsi, které jsme pro tento závod nominovali, dávají prostor pro celou škálu strategií. Okruh nabízí mnoho míst k předjíždění, což zvyšuje atraktivitu závodu. Ultraměkká směs se při svém debutu v Monaku předvedla v nejlepším světle, Montréal je však odlišným typem okruhu, který na pneumatiky klade jiné nároky. Všechny tyto faktory povedou k taktizování, což je patrné už z výběru pneumatiky ze strany jednotlivých týmů. “
Co je nového?
Nové širší pneumatiky na sezónu 2017, které byly představeny při letošní Velké ceně Monaka, vyvolaly zájem a staly se diskutovaným tématem.
Atmosféru a zároveň stísněný prostor stávající pit lane a padoku okruhu v Montréalu zažijeme letos naposledy, na příští rok je naplánována rozsáhlá rekonstrukce.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
Volba týmů v otázce pneumatik pro Velkou cenu Kanady je velmi rozdílná. Superměkkou směs zcela vynechaly týmy Renault a Haas. Mercedes, Ferrari a Red Bull mají velmi podobný výběr.
COMMENTS