Pirelli Velká cena Itálie

Pirelli Velká cena Itálie

Konečně přichází závod na nejrychlejší trati celého seriálu, která je zároveň domovem Pirelli. Tento „chrám rychlosti“ nabízí opravdovou rychlost spíš

Kubovský v Monze devátý a šestý
Solídny víkend Homolu v Monze
Jezdci týmu Scuderia Praha na prvním víkendu Ferrari Challenge v Monze

Konečně přichází závod na nejrychlejší trati celého seriálu, která je zároveň domovem Pirelli. Tento „chrám rychlosti“ nabízí opravdovou rychlost spíše na rovinkách než v zatáčkách, auta díky nízkému přítlaku zde dosahují rychlosti až 360 km/h. Pirelli nominovalo střední, měkkou a v Monze poprvé superměkkou směs. Itálie je tak čtvrtou Velkou cenou v řadě, pro kterou byly nominovány tyto směsi. Co se atmosféry týče, tak Parco Reale di Monza zůstává jedinečným místem, kde se až na jednu výjimku jezdí Formule 1 od roku 1950.

 

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Zatímco průměrné rychlosti jsou vysoké, rychlosti dosahované v zatáčkách jsou poměrně nízké, což minimalizuje opotřebení pneumatik.
  • To znamená, že některé týmy by mohly zvolit strategii s jednou zastávkou.
  • Při brzdění a při průjezdu dvou šikan působí na pneumatiky velké podélné síly.
  • Piloti mají v Monze tendenci přejíždět obrubníky velmi tvrdě, což prověřuje výdrž konstrukce pneumatik.
  • Zatáčky Parabolica a Curva Grande jsou obzvláště náročné tím, jak jsou dlouhé, což dává pneumatikám zabrat.
  • Nízký přítlak nepomáhá brzdění ani akceleraci; jezdci si musí hlídat prokluzování kol.

Tři nominované směsi:

  • Střední směs (bílá): povinný set pro závod, důležitá směs zejména v případě strategie s jednou zastávkou
  • Měkká směs (žlutá): rovněž povinný set, určitě vstoupí do hry při strategii o dvou zastávkách
  • Superměkká směs (červená): povinná směs pro kvalifikaci, je pravděpodobné, že řada jezdců z top 10 odstartuje závod právě na této směsi

Připomenutí minulého roku:

  • Lewis Hamilton dominoval po celý víkend. Zvolil strategii s jednou zastávkou; začínal na měkké směsi a ve 26. kole (z celkových 53) přezul na střední směs. Zbytek top desítky rovněž přezouval pouze jednou.
  • Nejlepší alternativní strategii zvolil Daniel Ricciardo, který byl nejrychlejším jezdem startujícím na střední směsi, kterou následně vyměnil za měkkou směs. Z 19. místa na roštu dojel do cíle na osmém místě.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Monza přichází hned po Spa-Francorchamps, dva závody na legendárních okruzích dělí ani ne jeden týden, navíc pro nás je Monza domácím závodem. Bude to rušný víkend. Superměkká směs se v Monze ukáže poprvé, lze tedy očekávat, že v kvalifikaci padne rychlostní rekord. V loňském roce jsme viděli, že většina týmu volí strategii s jednou zastávkou, ale nasazení superměkkých pneumatik přinese více zastávek v boxech.“

 

Co je nového?

  • Na okruhu v Monze neproběhly letos žádné úpravy, ale zásadní změny jsou plánovány na rok 2017, kdy se dočkáme pozměněné první zatáčky Curva Grande. Současnou podobu trati tak uvidíme letos naposledy.
  • Po závodu v Monze pokračuje testování pneumatik pro rok 2017 v Barceloně 6. – 7. září s Ferrari a na okruhu Paul Ricard 6. – 8. září s Mercedesem.
  • Stejně jako tomu bylo v Belgii, bude i v Monze Pirelli nabízet některé z prototypových pneumatik (bez barevného značení) při pátečních volných trénincích. Ty jsou navrženy tak, aby lépe odolávaly poškození či proražení v důsledku najetí na cizí předmět.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

  • Alokace pneumatik je u šesti týmových kolegů rozdílná.
  • Exkluzivní pneumatiky Pirelli P Zero budou k vidění na novém Lamborghini Centenario, které bude představeno v Salon Privé ve Velké Británii během víkendu, co se pojede závod v Monze.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0