Pirelli Velká cena Belgie – preview

Pirelli Velká cena Belgie – preview

Po krátké letní přestávce se Formule 1 vrací na závodní tratě, tentokrát na jednu z nejúžasnějších vůbec: Spa-Francorchamps v Belgii. Pro nejdelší tra

IMSA: Německé AMG se zajímá o prototypy Daytona
WTCC: Na městském okruhu ve Vila Realu se poprvé pojede joker lap
USCC: Šestihodinovka v Glen je za dveřmi

Po krátké letní přestávce se Formule 1 vrací na závodní tratě, tentokrát na jednu z nejúžasnějších vůbec: Spa-Francorchamps v Belgii. Pro nejdelší trať v seriálu s délkou přes sedm kilometrů byly nominovány pneumatiky P Zero se střední, měkkou a superměkkou směsí. S náročností Spa-Francorchamps se musí umět vypořádat nejen pneumatiky, ale i týmy a zejména pak samotní piloti. Okruh na úpatí Arden je vyhlášený proměnlivým počasím, které lze připsat na vrub mikroklimatu panujícím nad tratí a přilehlým okolím. Pro týmové stratégy je to další parametr ke zvážení.

 

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Zatížení pneumatik je na trati plné dlouhých a rychlých zatáček největší za celý rok.
  • Změny převýšení vytváří svislé síly působící na pneumatiky při kompresi, jako např. v zatáčce Eau Rouge.
  • Pravděpodobnost dešťových přeháněk je vysoká, ale často prší jen na jedné části okruhu, zatímco na zbytku trati je sucho.
  • Nalezení správného nastavení vozu není snadné, je to kompromis mezi nízkým přítlakem pro rovinky a vysokým v zatáčkách.
  • Příležitostí k předjíždění poskytuje trať mnoho, což týmové strategie nijak nesvazuje.
  • F1 se vrací s dalšímu back-to-back víkendu: po Spa-Francorchamps se následující víkend přesouvá na Monzu, která je pro Pirelli domácí tratí.

Tři nominované směsi:

  • Střední směs (bílá): povinný set pro závod, malé pracovní rozpětí
  • Měkká směs (žlutá): rovněž povinný set, není vhodná na dlouhé stinty
  • Superměkká směs (červená): směs zvolená pro výkon, nikoliv pro životnost, vhodná pro kvalifikaci

Připomenutí minulého roku:

  • Lewis Hamilton vyhrál pohodlně se strategií dvou zastávek, pneumatiky přezouval ve 13. a 30. kole.
  • Nejlepší alternativní strategii zvolil Max Verstappen, který skončil osmý z 18. místa na startovním roštu, přezouval třikrát.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Spa-Francorchamps jako jeden z nejznámějších okruhů netřeba představovat. Z pohledu zátěže působící na pneumatiky je to náročná trať. Není jednoduché najít zde správné nastavení, ale díky délce trati a se spoustou příležitostí k předjíždění se pro týmy otevírají nečekaně široké možnosti při volbě strategií. Během letní přestávky jsme začali testovat pneumatiky v rozměrech pro rok 2017 a těšíme se na druhou polovinu sezóny, kdy budeme pokračovat v testování. Po závodě v Belgii se hned následující víkend přesuneme do Monzy, která je naším domovem.“

 

Co je nového?

  • Ve Spa-Francorchamps nedošlo letos k žádným změnám na okruhu ani v infrastruktuře.
  • Esteban Ocon se u týmu Manor stal pilotem na plný úvazek.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

  • Pirelli bylo součástí Spa-Francorchamps minulý měsíc, když se zde jela slavná čtyřiadvacetihodinovka. Pro italskou firmu to byla obrovská událost; obouvala 65 vozů, celkem bylo použito 10 724 pneumatik, které dohromady odkroužily více než 29 269 kol.
  • Testy pneumatik modelového roku 2017 proběhly začátkem měsíce na Fioranu s Ferrari (Sebastian Vettel a Esteban Gutierrez na mokrých pneumatikách) a rovněž v Mugellu s týmem Red Bull (Sébastien Buemi na slickách).

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0