PIRELLI SINGAPURU POMŮŽE ZAZÁŘIT

PIRELLI SINGAPURU POMŮŽE ZAZÁŘIT

Po Spa a Monze, dvou rychlých historických okruzích v srdci Evropy, se formule 1 přesouvá k něčemu zcela jinému – ultramodernímu městskému okruhu v Si

WTCC: Fredrik Ekblom nebude překvapen, pokud Volvo zvítězí už letos
Je to výborný výsledek, říká Homola
ELMS 4h Le Castellet: Ve Francii slavili Rusové první triumf + galerie + video

Po Spa a Monze, dvou rychlých historických okruzích v srdci Evropy, se formule 1 přesouvá k něčemu zcela jinému – ultramodernímu městskému okruhu v Singapuru. Jedná se o jediný závod sezoně, který se celý jede ve městě pod světlem pouličních lamp. Zdejší trať má charakter brzda-plyn, a tak sem Pirelli přivezlo nejměkčí pneumatiky P Zero Červená společně se středně tvrdými pneu P Zero Bílá.

Jelikož se jede v noci, je časový program týmů stejný, jako by se jelo v Evropě. Okruh Marina Bay je ovšem unikátní i z jiných důvodů. Obvykle se jedná o nejdelší závod v roce a často se blíží dvouhodinovému limitu. Vozy proto startují s největším množstvím paliva v sezoně. Jedná se také o jeden z nejvlhčích závodů. Statistiky hovoří také o vysoké pravděpodobnosti výjezdu safety carů. Všechny tyto elementy ovlivňují opotřebení pneu, jakožto i strategii.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Pneumatiky, které přivážíme do Singapuru, představují oproti loňsku změnu – tehdy jsme sáhli po superměkkém a měkkém obutí. Letošní směsi jsou ovšem celkově měkčí, aby navýšily rychlost a přilnavost. Singapur je poměrně hrbolatý, což je pro městské tratě typické. Roli hraje množství různých dopravních značení, jako například směrových pruhů na asfaltu. Snížit trakci a přilnavost umí i poklopy od kanálů. Závodění v noci také představuje změnu ve vývoji teplot. Přímý vliv na degradaci pneu má rovněž velké množství paliva. Jedná se o dlouhý závod, a tak mají týmy široké spektrum možností pro volbu zajímavých strategií.

AMBASADOR PIRELLI:

Jean Alesi: „V Singapuru jsem nikdy nezávodil, ale před dvěma lety jsem se tam jel podívat na velkou cenu. Mohu k tomu říci snad jen to, že je to úžasná podívaná. To, co se organizátorům podařilo, bere dech. Z toho, co jsem měl možnost vidět, to vypadá, že se jedná o závod velice náročný na vozy a fyzičku pilotů, přičemž k pneumatikám je snad o něco mírnější. Průměrná rychlost tu není extrémně vysoká a charakter brzda-plyn a nižší přilnavost nejsou k pneu příliš nesmlouvavé.

OKRUH Z POHLEDU PNEUMATIK:

  • Trakce je v Singapuru klíčová, jelikož Marina Bay se chlubí druhým nejvyšším počtem zatáček v sezoně (23). Asfalt je tu hrbolatý a kluzký. Přilnavost je ztěžována víky od kanálů a dopravním značením. I tak ale vozy umí při brzdění generovat přetížení o hodnotu 4.3G.
  • Vlhkost vzduchu se pohybuje kolem 75% až 90%, což nezřídka vyvrcholí v déšť. Proto je šance, že se na trati předvedou přechodné pneu Cinturato Zelená či plně drážkované Cinturato Modrá.
  • Také zastávky v boxech patří v Singapuru k nejdelším. Rychlostní limit v pitlane je zde totiž nižší. Ve 404 metrů dlouhé boxové uličce se smí jezdit maximální rychlostí 60km/h. I to může mít dopad na vymýšlení strategie.
  • TECHNICKÉ POZNÁMKY:
    • Okruh se mimo jiné vyznačuje také vysokou spotřebou paliva. Přibližně na polovině trati se jede na plný plyn, ale najdeme zde i několik brzdných zón.
    • Všichni piloti, kteří loni dojeli na pódiu, jeli na dvě zastávky v boxech. Zvítězil Sebastian Vettel, který startoval ze třetí pozice na superměkkých pneu P Zero Červená. Po první zastávce absolvoval dva stinty na měkkých sadách P Zero Žlutá. Druhý byl Jenson Button s totožnou strategií. První desítka na roštu zvolila pro start závodu superměkkou směs.
    • Závodní strategie musí být v Singapuru velice flexibilní. Musí počítat s rizikem výjezdu safety caru. Fáze za zpomalovacím vozem mohou teoreticky některým vozům poskytnout zastávku zdarma. Zároveň i snižuje rychlost opotřebení, jelikož se monoposty po trati pohybují mnohem pomaleji.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0