PIRELLI SE NA LEGENDÁRNÍ SUZUKU VRACÍ S TVRDÝMI A STŘEDNĚ TVRDÝMI PNEUMATIKAMI P ZERO

PIRELLI SE NA LEGENDÁRNÍ SUZUKU VRACÍ S TVRDÝMI A STŘEDNĚ TVRDÝMI PNEUMATIKAMI P ZERO

Suzuka patří k nejpopulárnějším okruhům v kalendáři, a to díky svému vzrušujícímu profilu i fanouškům, kteří patří k těm nejvášnivějším na světě. Tent

Z Formule 3 má být náhrada GP3, je to správný osud juniorské kategorie?
Dva Češi z Virtual GP ve finále soutěže F1 Esports Series
CZO podcast – víkendový souhrn #6

Suzuka patří k nejpopulárnějším okruhům v kalendáři, a to díky svému vzrušujícímu profilu i fanouškům, kteří patří k těm nejvášnivějším na světě. Tento rok Pirelli do Japonska přiváží dvě nejtvrdší možné směsi – tvrdou P Zero Oranžová a středně tvrdou P Zero Bílá. Tyto pneumatiky nárokům této slavné tratě, která leží nedaleko Nagoji, dobře sednou.

Suzuka je známá především díky rychlým zatáčkám, jakými jsou například 130R a Spoon. Tyto sekce mají značný efekt na opotřebování pneumatik. Z tohoto důvodu očekáváme dvě až tři zastávky v boxech. Další věcí typickou pro Japonsko je nevyzpytatelné počasí. Prudké deště nejsou výjimkou. V roce 2010 musela být kvalifikace kvůli přívalovým dešťům a bouřce dokonce posunuta na nedělní ráno. Loni se však jelo za teploty přesahující 30°C, což jen potvrzuje nepředvídatelnost Velké ceny Japonska.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Suzuka patří k okruhům, kde se pneumatiky opotřebovávají nejrychleji. Má poměrně drsný povrch a na pneu v zatáčkách působí velké síly. I proto jsme na tento závod nominovali dvě naše nejtvrdší směsi. Není to ale jen o rychlých zatáčkách, neboť jsou tu i místa, kde se jde tvrdě na brzdy a projíždí se úzkými vlásenkami. Jedná se o okruh, kde působí velké boční síly. Nároky na trakci jsou relativně malé, jelikož charakter okruhu je velmi plynulý a jedna zatáčka přirozeně navazuje na druhou. I zde bude hrát velkou roli strategie. Loni se vyplatily dva pitstopy, tehdy se jelo na měkkých a tvrdých pneu. Japonsko je o čisté rychlosti. Naše pneumatiky by v tomto ohledu měly pilotům před úžasnými japonskými fanoušky pomoci.“

AMBASADOR PIRELLI:

Jean Alesi: „Japonsko je jednou z mých nejoblíbenějších zemí a chlubí se také mým oblíbeným okruhem. Má od všeho něco – část Monzy, část Spa. Je to vážně vzrušující trať pro každého jezdce. Je krásně plynulá a oplývá mnoha rychlými zatáčkami. Ale není to jen o nich, je tu i skvělá atmosféra. Japonci jsou velmi nadšení a mají i výborné znalosti – jsou to blázni do formule 1. Mám na Suzuku spoustu krásných vzpomínek, ale kdybych si měl vybrat jedinou, byla by to ta z roku 1994, kdy jsem jezdil pro Ferrari. Sváděl jsem fantastickou bitvu s Nigelem Mansellem a za lijáku jsem dojel na pódiu. Zvítězil Damon Hill. V Japonsku se občas můžete dočkat velkých dešťů, což z tohoto závodu činí ještě větší výzvu. Volba tvrdých a středních pneu je tou nejlepší.

OKRUH Z POHLEDU PNEUMATIK:

  • Plynulá povaha 5 807 metrů dlouhé Suzuky znamená, že má nejmenší nároky na trakci ze všech okruhů v sezoně. Zároveň ale vytváří největší boční energie.
  • První polovina okruhu je v podstatě nekončící sekvence na sebe navazujících zatáček. Pneu se tím velmi zahřívají, jelikož tu není žádná rovinka, kde by mohly zchladnout. V důsledku toho má plášť až 110°C. Nejvíce práce má levá přední pneumatika.
  • Pitstopy v Suzuce představují poměrně malou časovou ztrátu, jelikož boxová ulička měří pouze 395 metrů. To umožňuje flexibilnější strategie.

TECHNICKÉ POZNÁMKY:

  • Patnáctá zatáčka je nejrychlejší v šampionátu. Projíždí se na sedmičku rychlostí 310km/h. Vozy jezdí na maximální aerodynamický přítlak a jsou podrobeny bočnímu přetížení 3.1G. Pneumatiky tu musí vydržet jedny z nejnáročnějších podmínek v celé sezoně.
  • Vysoká úroveň namáhání pneu může v případě špatného zacházení vést k tvorbě puchýřů. Tento fenomén je způsoben nahromaděním teploty v určitém místě, zejména na hranách pneumatik, když je pneumatika ohýbána.
  • Většina pilotů loni jela na dvě zastávky v boxech. Pouze tři z nich startovali na tvrdé směsi, a všichni z chvostu pole. Tato strategie jim ale pomohla k posunu vpřed. Sebastian Vettel vyhrál po startu z pole positon. Závod v prvním kole neutralizoval safety car.

DOSAVADNÍ VÝBĚR PNEUMATIK:

  P Zero Červená P Zero Žlutá P Zero Bílá P Zero Oranžová
Austrálie Superměkká   Střední  
Malajsie     Střední Tvrdá
Čína   Měkká Střední  
Bahrajn     Střední Tvrdá
Španělsko     Střední Tvrdá
Monako Superměkká Měkká    
Kanada Superměkká   Střední  
Velká Británie     Střední Tvrdá
Německo   Měkká Střední  
Maďarsko   Měkká Střední  
Belgie     Střední Tvrdá
Itálie     Střední Tvrdá
Singapur Superměkká   Střední  
Korea Superměkká   Střední  
Japonsko     Střední Tvrdá

SEZNAMTE SE S TÝMEM PIRELLI F1: SAM GREEN, TECHNIK

Sam pracuje v Didcotu. Jeho práce spočívá v obdržování zásilek pro mnohé motoristické kategorie, jichž se Pirelli účastní. Také zajišťuje, že se pneu dostanou vždy na tu správnou soutěž. Zároveň kontroluje různá vybavení, která provází Pirelli po světě. Další Samovou zodpovědností je nastavování rádia, skrze které zaměstnanci Pirelli komunikují na závodních akcích. Musí zajistit, aby všech třicet vysílaček bylo správně naladěných, aby každý mohl mluvit s každým. Když jsou vozy v boxech, Sam při návratu do garáže měří teplotu pneumatik a pomáhá inženýrům získat představu, jak se pneu chovají.

DALŠÍ ZPRÁVY Z PIRELLI:

  • Sébastien Ogier se sice ve Francii stal mistrem světa v rally, ale není to jeho první titul. V roce 2008 zvítězil i s pomocí pneumatik Pirelli v šampionátu Junior World Rally.
  • Pirelli nejen že dodává jezdcům pneumatiky, ale pomáhá i závodníky vychovávat. Ve Velké Británii pořádá soutěž, kde vítěz získává možnost závodit v sérii Mini Challenge – jedná se o národní šampionát, kde vozy této legendární značky závodí na pneumatikách z produkce Pirelli. Italská společnost mimo to Mini dodává i pneumatiky pro běžný provoz na silnicích.
  • Tento týden se koná Geneva Boat Show. Pirelli tu předvádí svůj desetimetrový luxusní člun P Zero 1100. Zákazník si může zvolit, zda si zakoupí člun s pevnou střechou. Tato loď klade důraz na sportovní výkony a chlubí se silou 320 koní.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0