PIRELLI NA HUNGARORING PŘIVEZE NEJNOVĚJŠÍ SPECIFIKACI SVÝCH PNEUMATIK

PIRELLI NA HUNGARORING PŘIVEZE NEJNOVĚJŠÍ SPECIFIKACI SVÝCH PNEUMATIK

Po závodě na německém Nürburgringu čeká týmy zcela odlišný podnik, Velká cena Maďarska. Ta bude posledním závodem před letní přestávkou. Pirelli na mí

IMSA: Mazda se převlékne do oblíbené zeleno-oranžové
V8 Supercars: Nečekaná pomoc od konkurence
Formuli 1 nepotřebujeme, zní z Le Mans

Po závodě na německém Nürburgringu čeká týmy zcela odlišný podnik, Velká cena Maďarska. Ta bude posledním závodem před letní přestávkou. Pirelli na místní okruh ležící nedaleko Budapešti přiveze střední směs P Zero Bílá a měkké pneumatiky P Zero Žlutá. Stejná kombinace byla nominována i loni, ovšem letošní směsi jsou měkčí, díky čemuž jsou ještě rychlejší.

Konstrukce pneumatik se rovněž změnila, struktura používaná v minulé sezoně je kombinována se směsmi pro rok 2013. Tato verze pneumatik byla minulý týden úspěšně testována v Silverstonu. Týmy tam nasbíraly velké množství dat, která budou v budoucnu velice užitečná. Na Hungaroringu bývá obvykle horko a slunečno, což pneumatikám přidává práci. Průměrné rychlosti na této trati jsou ovšem nízké a profil okruhu je velmi klikatý, což ovlivňuje vzor opotřebování. Déšť je v Maďarsku nezvyklý, ale ne nemožný, a tak budou již tradičně k použití připraveny přechodné pneu Cinturato Zelená a plně mokré sady Cinturato Modrá.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Maďarsko představuje první ostrý test pro nejnovější specifikaci pneumatik P Zero. Ta spočívá v kombinaci letošních směsí s loňskou konstrukcí. Tyto pneumatiky byly týmy ozkoušeny minulý týden na Silverstonu v rámci testu mladých pilotů. Stáje tuto příležitost využily k vyladění nastavení vozu, aby si s novým obutím co nejvíce sedlo. Nyní je čeká první soutěžní klání. Vzhledem k tomu, že kvalifikace je na Hungaroringu extrémně důležitá, bude práce odvedená ve volných trénincích velice důležitá. Předjíždění na této trati není jednoduchý úkol. Týmy proto k maximalizaci možností získat pozici musí klást důraz na strategii. Trakce a brzdění jsou v Maďarsku dva kritické aspekty funkčnosti pneumatik. Týmy pojedou s nastavením, které bude specificky zaměřeno na tyto dvě oblasti. Cílem je udržet pneumatiky v operačním teplotním rozsahu po co nejdelší dobu. Design nové verze pneu by tomu měl napomoci.“

AMBASADOR PIRELLI:

Jean Alesi: „Hungaroring je okruh, kde se opravdu obtížně předjíždí, přestože byla před lety startovní rovinka prodloužena, aby poskytovala více možností k předjíždění. Jezdci si musí dávat pozor především na to, aby pneumatiky neodešly na konci stintu. Přestože jsem tu stanul na pódiu, nejedná se o trať, kterou bych si zrovna užíval. Je to ale velmi důležitý závod pro historii a kulturu formule 1.

OKRUH Z POHLEDU PNEUMATIK:

Hungaroring je permanentním okruhem postaveným v roce 1986, ale v mnohém připomíná městské tratě – je velmi úzký a klikatý, obsahuje čtrnáct zatáček a průměrné rychlosti se tu pohybují kolem 180 kilometrů v hodině. V tomto ohledu se jedná po Monaku o druhý nejpomalejší okruh v kalendáři. Vozy dokonce jedou na plný plyn ještě kratší dobu než v Monaku. Deset ze čtrnácti zatáček se projíždí rychlostí 155km/h a méně.

Okruh není v průběhu sezony příliš využíván, a tak je povrch trati na začátku závodního víkendu „zelený“. Jakmile vozy nějakou dobu jezdí po trati, vyčistí se ideální stopa. Mimo ni se však kumuluje hlína, prach a odrolená guma, což ještě více znesnadňuje předjíždění.

Vysoký počet úzkých zatáček a časté točení volantem způsobují, že se nejvíce zahřívají a opotřebovávají hrany pneumatik. Mají tak často větší tendenci přehřívat se na pomalých tratích než na okruzích, které jsou rychlejší a plynulejší.

TECHNICKÉ POZNÁMKY:

Hungaroring vyžaduje nastavení na vysoký přítlak. Vozy jedou na plný plyn na 4 381 metrů dlouhém okruhu pouze po dobu deseti sekund.

První tři muži v cíli loňského závodu zvolili strategii dvou zastávek, ovšem rozdílnými způsoby. První desítka na roštu startovala na měkké směsi, nejvýše postavený pilot se střední směsí startoval jedenáctý. Jednalo se o Marka Webbera, který nakonec dojel osmý.

Rychlostní rozdíl mezi oběma směsmi by se měl pohybovat kolem sekundy na kolo.

DALŠÍ ZPRÁVY Z PIRELLI:

Pirelli v minulém týdnu dokončilo test mladých pilotů na Silverstonu. Tohoto testu se nicméně mohli účastnit i závodní piloti. Nejrychlejší čas ze všech tří dnů si připsal úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Nejrychlejším nováčkem byl Carlos Sainz Jr. Španělský pilot je synem Carlose Sainze, který společně s Pirelli byl mistrem světa v rally v letech 1990 a 1992.

Pilot Škoda Italia Umberto Scandola vyhrál poslední podnik italského šampionátu v rally, kterým byla šotolinová Rally San Marino. Celé pódium obsadili uživatelé pneumatik Pirelli. Druhý dojel Giandomenico Basso, třetí se umístil Mauro Trentin.

Pirelli nedávno představilo novou řadu „tichých“ pneumatik pro automobilku Audi. Chlubí se speciální vložkou pohlcující hluk. Zvuky uvnitř i vně vozu by se tím měly utlumit na polovinu. Zvyšuje se tím jízdní komfort, ale zároveň to nijak neovlivňuje charakteristiky pneumatiky.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0