Okruh v Portimau hostil od úterý do čtvrtka první letošní testy seriálu DTM. Jezdci všech tří značek v nich zkoušely přechodné, zatím nehomologované m
Okruh v Portimau hostil od úterý do čtvrtka první letošní testy seriálu DTM. Jezdci všech tří značek v nich zkoušely přechodné, zatím nehomologované modely, než budou oficiálně představena nová auta pro sezonu 2017.
Na portugalskou trať dorazili zástupci značek Audi Sport, Mercedes AMG i BMW Motorsport s cílem se co nejlépe připravit na nové regule, které začnou platit od letošního roku. Jezdci a členové týmů se také seznamovali s chováním nových pneumatik Hankook a na to, že už je definitivně zakázáno nahřívání pneumatik.
V Audi RS 5 DTM jel v úterý Mattias Ekström, další den se svezli nováčci v týmu Loic Duval a René Rast (byť ten loni v audi absolvoval už tři závody). Ve čtvrtek přebral volant Jamie Green, jenž se soustředil na testování pneumatik a odjel několik delších jízd. “Kromě oběda jsem strávil celý den v autě. Udělali jsme tolik práce, kolik ji jen za jeden den dokážete stihnout. Myslím, že auto je výborné a jsme na dobré cestě,” uvedl Brit v oficiální tiskové zprávě.
Good morning! Last day of @DTM testing has started at @AIAPortimao. Today it's the turn of @JamieGreen_ #DTM #LeagueofPerformance pic.twitter.com/6gQ4jPGN61
— Audi Sport (@audisport) February 23, 2017
Mercedes AMG C63 DTM si jako první letos na trati vyzkoušel Gary Paffett. A hned v Portimau odjel 159 kol. Stuttgartská značka se soustředila především na spolykání co nejvíce kilometrů. Středeční pilot Paul di Resta absolvoval 143 kol a nováček u Mercedesu Edoardo Mortara poslední den okruhů 136.
Piloti BMW M4 DTM se zaměřili na nové pneumatiky. První dva dny patřily Brazilci Augusto Farfusovi a poslední si zajezdil úřadující šampion Marco Wittmann.
Teď už se všechny týmy soustředí na oficiální představení nových aut pro sezonu 2017, které by se měly objevit na trati už od 14. do 17. března v italské Vallelunze.
COMMENTS
Teď jde o to, zda šlo skutečně o testy. Zda se nejednalo o pouhé kondiční jízdy pilotů, aby nezapomněli řídit. Obzvláště ti, kteří kromě devítidílného šampionátu DTM nemají během sezóny žádné jiné angažmá, by v květnu, během prvního závodu sezóny, mohli mít problém udržet auto na trati…
DTM je “Einhetsautoserie,” stejně jako u NASCAR. Je zde proto během tzv. testů minimální možnost technického ladění a vylepšování.
Už jsem si zvykl, že promotéři DTM z obchodně-marketinkových důvodů matou veřejnost a nazývají věci jinými jmény, než je realita.