Peugeot míří do WEC, postaví hypervůz

Peugeot míří do WEC, postaví hypervůz

Francouzská automobilka oficiálně oznámila spuštění programu na stavbu hypervozu. Značka Peugeot by se měla na startu FIA WEC objevit v roce 2022.

Larbre Competition pojede v Le Mans s LMP2
24h Le Mans – Noční hodiny přinesly další drama v LMP2
Montoya si svůj debut v Le Mans zatím užívá

Francouzská automobilka oficiálně oznámila spuštění programu na stavbu hypervozu. Značka Peugeot by se měla na startu FIA WEC objevit v roce 2022.

Nedílnou součástí velké závodní show zvané 24h Le Mans jsou také tiskové konference, na kterých se odhalují nové projekty, změny v pravidlech a také přicházející automobilky nebo týmy. A nejinak tomu bylo i letos, navíc v domácích barvách – svůj projekt představila značka Peugeot.

Francouzská automobilka se rozhodla postavit nový závodní prototyp podle regulací LMH, tedy hypervůz, a v roce 2022 plánuje vstoupit do mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC.

Ačkoliv Peugeot si původně vybíral mezi LMH a LMDh, tedy mezi stavbou plnohodnotného hypervozu a standardizované varianty, která může závodit také v zámořské sérii IMSA, přednost nakonec dostal právě klasický hypervůz. Důvodem této volby byla údajně větší volnost v oblasti aerodynamiky.

Údajně už také započaly prvotní práce na návrhu vozu, na kterém se podílí i dodavatel olejů Total. Nový koncept má využívat pohon na všechna čtyři kola a elektrický motor s maximálním výkonem 200 kW.

“Dnes jsme schválili část aerodynamického konceptu. Architektura motoru už je daná, jasno máme ohledně základního designu a funkčnosti hybridního systému. Stále toho máme ale ještě spoustu před sebou, než se dostaneme k vytrvalostnímu závodění v roce 2022, a to jak v oblasti studie, výroby prototypů, tak poté i co se týče testů v továrně i na trati,” řekl technický ředitel programu Peugeot Sport WEC Olivier Jansonnie.

Peugeot se původně upsal ke startu v sezóně FIA WEC 2022/23, jenže poté se série, vzhledem k problémům způsobeným pandemií koronaviru, rozhodla vrátit k původnímu formátu sezóny od jara do zimy. Není tak zatím jasné, zda francouzská značka stihne už start sezóny 2022.

“Vracíme se k vytrvalostnímu závodění, protože máme příležitost se sportu věnovat jinak, a to díky přechodu na hybridní technologie kombinující benzínový a elektrický pohon. Tento program vytrvalostních závodů nám dovolí se plně pustit do přechodu na tyto technologie,” dodal šéf značky Peugeot Jean-Philippe Imparato.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0