V šampionátu FIA ETCC se za několik posledních sezón stalo pravidlem, že větší část celé sezóny je odjeta ještě před letní závodní přestávkou. Ne j
V šampionátu FIA ETCC se za několik posledních sezón stalo pravidlem, že větší část celé sezóny je odjeta ještě před letní závodní přestávkou.
Ne jinak je tomu i v sezóně 2016, kdy jezdci zavítají o nadcházejícím víkendu k předposlednímu podniku na francouzskou trať Magny Cours a závěrečný podnik šampionátu se uskuteční až v říjnu v italské Imole. K závodům do Magny Cours zamíří téměř dvě desítky jezdců, mezi nimiž budou hned tři jezdci pražského týmu Křenek Motorsport: Petr Fulín, Christjohannes Schreiber a týmový junior Tomáš Korený.
Výsledky posledních dvou závodů ve Vila Realu rozhodly i tom, že boj o celkové prvenství, k němuž mají aktuálně nejblíže Kris Richard ze Švýcarska a dvojnásobný vítěz Petr Fulín, začne téměř od nuly. Po osmi odjetých závodech dělí tyto dva jezdce na čele průběžného hodnocení pouhé dva body. Vyrovnaná je také tabulka kompenzačního závaží, která oběma jezdcům do auta ve Francii “naloží” povinných 50kg závaží nad rámec standardní homologační hmotnosti.
Druhý z jezdců týmu Josefa Křenka Christjohannes Schreiber, pak do svého SEATu León Cup Racer dostane navíc “pouze” 24 kg závaží. V tabulce průběžného pořadí má Schreiber aktuálně 24 bodů, což jej řadí na průběžné 7. místo.
“To co se stalo v Portugalsku, se snažím nechat za sebou. Smůla k závodění prostě patří, řekl bych, že to je nedílnou součástí povolání závodního jezdce. Věřím však, že jsem si již svou dávku smůly vybral a do Francie odjíždím maximálně pozitivně naladěn s cílem získat co nejvíce bodů. V rámci přípravy jsem absolvoval pár kol na simulátoru a teď se již jen těším na to, co nám tento víkend přinese,” tak zněla odpověď Christjohannese Schreibera na otázku jak s jakým cílem odjíždí do Magny Cours.
Petr Fulín pak na stejnou otázku odpovídá následovně: “Pořád jsem zklamán z rozhodnutí komisařů v Portugalsku, protože jak jsem řekl již tenkrát, nemyslím si, že by jejich rozhodnutí bylo správné, což posléze uznali i oni, jen už se s tím nedalo nic dělat. V Magny Cours pojedu úplně poprvé a tak se snažím tu trať navnímat co nejvíce na simulátoru. Uděláme vše proto, abychom uspěli a před Imolou si vybudovali co nejlepší výchozí pozici.”
Závěrečná slova pak patří šéfovi týmu, panu Josefu Křenkovi: “Po závodech na Nordschleife a městském okruhu ve Vila Real nás čeká standardní okruh, kde se potvrdí, jak na tom v porovnání s Hondou skutečně jsme. Obě předešlé tratě byly velmi zajímavé a zajisté budou patřit k highlightům sezóny, ale do výsledků zasahovaly i náhodné situace. Na klasické trati je vše více předvidatelné a do závodů můžeme konečně nastoupit s plným nasazením.”
Francouzský víkend odstartuje v pátek ve 13:30 volným testem. Na sobotu je naplánován volný trénink a kvalifikace (15:00) a dvě závodní jízdy můžete sledovat v neděli v 10:50 a ve 12:35 v přímém přenose na televizním kanále EUROSPORT 2 nebo prostřednictvím živého streamu na oficiálním webu šampionátu www.fiaetcc.com.
foto: Petr Frýba
COMMENTS