Petr Trnka: “Mým snem je závodit v Divizi 5 s dvoulitrovou Osellou.”

Petr Trnka: “Mým snem je závodit v Divizi 5 s dvoulitrovou Osellou.”

Šternberský rodák Petr Trnka poslední dva roky patřil ke špičce Divize 3 v Mezinárodním mistrovství České republiky. Pro letošní rok se však přesunul

Šest závodů, šest vítězství …
Pole position pro nedělní závody vybojovali Tomáš Chabr a Petr Trnka
Petr Trnka, Antonín Sus a Jaroslav Pospíšil převzali poháry za umístění v ESET V4 Cupu

Šternberský rodák Petr Trnka poslední dva roky patřil ke špičce Divize 3 v Mezinárodním mistrovství České republiky. Pro letošní rok se však přesunul do poněkud odlišnější disciplíny, a to do závodů do vrchu. Jak se mu daří a neplánuje návrat na okruhy? To všechno a ještě mnohem více v našem rozhovoru.

Petře, jak se ti letos daří a jak bys zhodnotil dosavadní sezonu?
V letošní sezoně je pro mě díky změně disciplíny vše nové. Myslím, že jsem se na závody do vrchu poměrně rychle aklimatizoval, i když se mám stále co učit. Výsledky jsou myslím dobré, vzhledem k tomu že neustále bojuji proti soupeřům s výkonnější technikou a na všech tratích až na výjimku jsem poprvé, daří se mi bodovat a dojíždět vepředu.

Ty už jsi několikrát absolvoval nejslavnější závod do vrchu v České republice-Ecce Homo. Ale přece jen, jak dlouho ti trvalo přizpůsobit svůj jízdní styl z okruhů?
Tratě závodů jsou většinou úzké a střídá se na nich několik druhů povrchu. Je potřeba maximálně využívat šířky trati a najít dobrý rytmus. Největší dravci katují zatáčky jako v rally a dojíždí do cíle s orvaným předním křídlem. Tohle se musí zažít.

Který ze závodů bys označil za ten nejtěžší?
Nejtěžší závody pro mě byly ty Italské. Jednak náročné svou délkou, dlouhým cestováním a špičkovou konkurencí. Člověk se tam však nejvíc naučí, a kdyby mi to moje finanční situace dovolovala, závodil bych v Itálii celý rok.

Opět závodíš s Glorií. Najdeme na ní nějaké změny nebo je totožná s tou, se kterou jsi získal okruhový titul?
Glorie je pouze odlehčená, na kopcích není váhový limit, používáme jiné pneumatiky a odlišné nastavení. Jinak je vše beze změn.

Letošní sezona sotva skončila, ale máš už nějaké plány pro tu příští?
Naší obrovskou snahou je získat novou techniku. Po letošních vrchařských zkušenostech a informaci o zavedení třídy D5 na české okruhy, je mým snem prototyp Osella PA21s nebo PA2000 s dvoulitrovým motorem Honda LRM. Glorii se budeme snažit prodat nebo pronajmout. Doufám, že se nám vše povede a děkujeme všem svým fanouškům za podporu.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Moc Ti to Petře přeju, těch otevřených dvoulitrů kéž by bylo na okruzích několik, viz Pedrazzův seriál dobře se na to dívá.

  • DISQUS: 0