Pelhřimovský rodák Petr Samek ještě před deseti lety brázdil tratě německého seriálu Formule 3. V současnosti je pak mimo jiné vlastníkem dvou Formulí
Pelhřimovský rodák Petr Samek ještě před deseti lety brázdil tratě německého seriálu Formule 3. V současnosti je pak mimo jiné vlastníkem dvou Formulí Renault 2.0. Jak k tomu došlo?
Petře, můžete nám prozradit, z jakého důvodu jste se rozhodl pro nákup dvou dvoulitrových Formulí Renault?
Tento krok jsem plánoval už dva roky, od svého ukončení závodní kariéry jsem toužil o návratu pod vlastní taktovkou, kdy jsem chtěl kombinovat vlastní účast v závodech, tak i provozování týmu pro ostatní jezdce. Finanční situace a další okolnosti mi to dovolily až nyní. Zároveň formuli Renault hodnotím jako velmi solidní techniku za velmi dobré pořizovací a provozní náklady, proto padla volba sem.
V jakých šampionátech vaše vozy uvidíme a kdo bude za volantem?
Jeden vůz bude k vidění určitě při zóně střední Evropy, za volantem se po skoro deseti letech objevím já. Velmi se těším a zároveň trochu bojím, jak mi to po tak dlouhé pauze půjde. Druhý vůz uvidíme určitě v amatérském seriálu pro začínající závodníky – CarboniaCup, ještě nemáme uzavřené, kdo přímo bude za volantem, ale je zde několik zájemců.
Jak velký je rozdíl mezi Formulí Renault 2.0 a Formulí 3?
Na první pohled by se mohlo zdát, že rozdíly nejsou moc velké, ale jsou. Jízdně je Formule 3 rychlejší, má vyšší výkon a díky tomu ve vyšších rychlostech mnohem více zrychluje, to je první věc, které jsem si po jízdě v Renault všiml, další věcí je trochu vyšší přítlak u Formule 3. Oproti tomu ale je Renault jednodušší na ovládání a odpustí trochu více chyb. Jízda v něm je celkově ne tolik náročná na řidiče. Zároveň u Formule 3 jsou o mnoho vyšší provozní náklady a to je právě ten důvod, proč dvě formule Renault a ne dvě Formule 3.
Jak vzpomínáte na dobu, když jste závodil v německé F3?
Na tyto chvíle vzpomínám velmi rád i přesto, že jsme se ho účastnili v mém příliš nízkém věku, při prvním startu mi bylo 16 let a jsem přesvědčený, že jsem na tak velký tlak ještě nebyl připravený. Tento šampionát mě naučil mnoho důležitých věcí. Jak se chovat na trati při závodu, jak se chovat k závodnímu autu a také k velmi ostrým soupeřům, kteří jsou všude okolo. Zároveň jsem se naučil vnímat údržbu a provoz závodního auta. Na tyto chvíle s Jardou Kosteleckým vzpomínám rád a při řešení různých aktuálních problémů u provozu vlastních aut čerpám z tehdejších rad a situací.
V jakých seriálech jste se za posledních deset let objevil a co naopak děláte, když zrovna nezávodíte?
Za posledních deset let jsem se skutečně za volant na okruh dostal jen velmi sporadicky, i když by to nikdo v mém případě nepředpokládal, je to pravda. Teď se ale chystám vše poctivě dohnat! Když zrovna nezávodím, věnuju svůj téměř veškerý čas své práci, která je velmi barvitá a tím mě opravdu baví.
COMMENTS