Petr Ptáček vybojoval na Silverstone své první pódium v Eurocupu Formule Renault

Petr Ptáček vybojoval na Silverstone své první pódium v Eurocupu Formule Renault

Petru Ptáčkovi se na Silverstone podařilo získat své premiérové umístění na stupních vítězů v Eurocupu Formule Renault, když dojel v prvním

Petr Ptáček má za sebou premiéru v Monte Carlu
Víkendový přehled: RTR Projects, ISR, Chovanec a další
Ptáček si z Belgie odvezl šest bodů

Petru Ptáčkovi se na Silverstone podařilo získat své premiérové umístění na stupních vítězů v Eurocupu Formule Renault, když dojel v prvním závodě víkendu na 3. místě. V neděli již ale pilot stáje Bhaitech vyšel bodově naprázdno.

Po skoro měsíční pauze se tento víkend znovu rozezvučely motory vozů EurocupU Formule Renault. Šampionát, ve kterém letos účinkuje také český závodník Petr Ptáček, pokračoval na okruhu Silverstone.

Na slavný britský okruh dorazil pražský rodák jakožto 14. muž průběžného pořadí se 2 body na kontě, které vybojoval 9. místem ve druhém závodě úvodního podniku na další věhlasné závodní trati Monze.

Čtvrteční a páteční testovací jízdy se na Silverstone uskutečnily za smíšených podmínek, když si piloti vyzkoušeli mokrou i suchou trať. Zatímco na vlhké vozovce se pilot týmu Bhaitech pokaždé umístil ve druhé desítce, za příznivějšího počasí se již Ptáčkovi dařilo více a to zejména ve druhém čtvrtečním testu. Zde totiž zaznamenal 3. čas.

sobota

Naštěstí pro 16letého závodníka se již ale po zbytek víkendu závodilo na suché trati a Petr svou dobrou formu z testování potvrdil i v sobotu, když se mu české motoristické fanoušky podařilo potěšit již v kvalifikaci. V ní totiž skončil na 6. místě a zajistil si tak pro první závod start ze třetí řady.

Tím ale Petrovo úspěšné sobotní vystoupení ani zdaleka neskončilo, neboť pomyslný zlatý (v tomto případě spíše bronzový) hřeb dne měl teprve přijít v závodě.

V něm se hned v úvodu posunul na 4. pozici, když využil výletů mimo trať v podání dvou soupeřů startujících před ním – Callana O´Keeffa a Caia Colleta. V nadcházejících okamžicích se navíc dokázal na moment posunout také na třetí pozici, když překonal Kushe Mainiho. Na rovince Club pak ale Ptáček vycestoval mimo trať a Indovi tak pozici znovu přepustil.

Nestalo se tak však na na dlouho. Již ve 2. kole si totiž český závodník vzal 3. místo na Hangar Straight zpět a v dalším průběhu závodu se na této příčce usadil.

Později se ale Petr posunul dokonce ještě o příčku výše a držel ve svých rukou „stříbro“, když okolo 13 minut před cílem odstavil svůj vůz do té doby vedoucí Aleksandr Smoljar.

Druhé místo se ale českému závodníkovi nakonec až do cíle udržet nepodařilo, když jej zhruba sedm minut před cílem pokořil João Vieira.

Třetí pozici již si ale Ptáček ukrást nenechal a již během svého druhého podniku se mohl radovat ze svého premiérového pódiového umístění v sérii. Na stupních vítězů doprovodil kromě Brazilce Vieiry také Oscara Piastriho, který si po startu z pole position dojel pro vítězství.

“Během kvalifikace a závodu jsme měli slušnou rychlost. S výsledkem jsem spokojen, přestože jsem udělal pár chyb, například když jsem byl dlouhý v zatáčce Becketts, což mě stálo 2. příčku,” okomentoval Petr svůj sobotní výkon, který navíc absolvoval s poškozeným zavěšením.

“Po závodě mi inženýři řekli, že jsem si poškodil zavěšení, když jsem byl v prvním kole široký v zatáčce Clubs a proletěl se nad obrubníky. Ve světle toho jsem s pódiem spokojený.”

neděle

Zatímco v sobotu si Petr užil svou chvíli slávy, v neděli již byla Paní Štěstěna k českému závodníkovi skoupější. V kvalifikaci tentokrát skončil jen těsně za bránou nejlepší desítky, když se umístil na 11. místě.

„V porovnání se sobotou naši soupeři zrychlili více než my. Neměli jsme to zcela správné nastavení, které by nám na této trati a v těchto povětrnostních podmínkách svědčilo. Je to něco, z čeho se já a tým musíme poučit.“

Smůla se ale na něj lepila i ve druhém závodě. Zde se sice krátce po startu dokázal posunout na 9. příčku, později se ale po souboji se soupeřem ocitl mimo trať a propadl se na poslední 20. místo.

„Jiný závodník mi nenechal dostatek prostoru, když jsme bok po boku projížděli Maggotts a Becketts. Byl jsem postaven před volbu, zda-li kolidovat nebo raději být široký. Tak jsem projel štěrkem a spadl z 9. pozice na poslední.“

Z chvostu se sice český závodník dokázal v dalším průběhu závodu posunout výše, na zisk dalších bodů to ale nestačilo a v cíli obsadil 15. příčku.

„Podařilo se mi potom několik dobrých předjížděcích manévrů a skončil jsem na 15. místě, ačkoli na Silverstone není snadné posunout se dopředu, protože když se v zatáčkách snažíte jet těsně za jiným vozem, ztrácíte přítlak.“

Spojené království opouštěl Petr se smíšenými pocity. Z víkendu si však bere pozitiva a uvědomuje si, že na některých oblastech musí společně s týmem zapracovat.

„Celkově to byl smíšený víkend. Ale bereme si z něj pozitiva. Již při třetím závodě v Eurocupu Formule Renault jsme získali pódium. Nyní však musíme pracovat na předvídání toho, jak se mohou v každé jízdě měnit podmínky na trati a jak to může ovlivnit vůz. Tento týden navštívím továrnu Bhaitechu, abychom prozkoumali data a absolvovali nějaké jízdy na simulátoru.

Já a tým se pořád učíme. Když dáme všechno dohromady a nepřeženeme to, jsem si jistý, že budeme moci v budoucnu bojovat o nejlepší pětku, pódia a možná i o vítězství,“ je český závodník při vyhlídkách do budoucna optimistický.

Také ve druhém závodě víkendu na Silverstone se radoval z vítězství Oscar Piastri, kterého na pódiu doplnili druhý Aleksandr Smoljar a třetí Victor Martins.

Australan se po dvojici britských prvenství posunul s 62 body do čela šampionátu, kde jej následují právě Martins (46 bodů) se Smoljarem (43 bodů). Petr Ptáček se v porovnání se startem víkendu posunul o čtyři pozice a nyní uzavírá se 17 body první desítku.

kompletní průběžné pořadí

Sezona bude pokračovat za dva týdny prestižním podnikem v ulicích Monte Carla, kde se série představí společně s Formulí 1 a jezdci tak dostanou příležitost předvést se před šéfy stájí královny motorsportu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0