Petr Kačírek: před dvěma lety dávali synovi všichni jedno kolo, začátky byly těžké

Petr Kačírek: před dvěma lety dávali synovi všichni jedno kolo, začátky byly těžké

Desetiletý Petr Kačírek junior letos načal druhou kompletní sezonu českého motokárového šampionátu ve třídě Easykart 60. Syn zkušeného okruhového závo

Motokárový tým DOSS KART z Týniště nad Orlicí vstupuje do další sezóny
Valter Vlk byl překvapením italského motokárového šampionátu
Valter Vlk zvítězil ve druhém závodě motokár za sebou

Desetiletý Petr Kačírek junior letos načal druhou kompletní sezonu českého motokárového šampionátu ve třídě Easykart 60. Syn zkušeného okruhového závodníka sbírá první zkušenosti v motokárové kategorii s nejpočetnějším startovním polem u nás a mezi těžkou konkurencí se postupně zrychluje. Na druhém podniku českého šampionátu Easykart ve Vysokém Mýtě si mohl mladý jezdec týmu Duck Racing Autoklub v AČR užívat plné podpory otce. Využili jsme příležitosti a Petra Kačírka staršího jsme vyzpovídali. Do jaké míry synovi radí a kde by ho v budoucnu rád viděl?

Petře, jste zkušený závodník, a jak se zdá, jablko nepadlo daleko od stromu, jak se malý Péťa dostal k závodění?

Já jsem začal závodit až ve svých 21 letech, což bylo velmi pozdě, ale zase na druhou stranu mi to vydrželo už 28 let. Příští rok mi bude padesát. Vzhledem k tomu, že mám desetiletého syna, který se mnou odmalička objíždí podniky a vidí mě závodit v rallye nebo na okruzích, tak měl samozřejmě také chuť něco vyzkoušet. Bylo otázkou času, jestli s malým Péťou začneme dříve, či později. My jsme zvolili tu druhou variantu, a zatímco ostatní v jeho okolí jezdí od pěti let, můj syn zahájil kariéru v sedmi letech. Myslím si, že to není úplně pozdě. A motokáry jsou skvělým prostředím pro začínající závodníky.

Petr chtěl závodit, chtěl to zkusit, a proto jsme se domluvili s Fandou Adámkem, bývalým mistrem České republiky, který má plno zkušeností a dokáže zvládnout všechno na jedničku, od přípravy motokáry až po psychologický a jezdecké briefing. Tatínkové do toho mluvit nesmí, že jo, ti své ratolesti pokaždé jen zbytečně vystresují a proto jsem tu jen jako dohled (smích). Když si najdu čas a zajedu s Peťou na motokáry, tak především kontroluji, zda jde všechno hladce a v pohodě. Fanda tak přímo pracuje se synem, každý rok jezdíme před začátkem sezony trénovat do Itálie a všechno šlape.

Proč motokáry? Péťa tu šanci má, aby začal v brzkých letech, tak proč mu ji neposkytnout.

Do jaké míry synovi radíte a nemusíte se při tom příliš hlídat?

Z mé strany to jsou pouze rady, aby si to užil a zazávodil si. Jde spíše o uklidňování, když dostane někde hodiny, nebo se s někým srazí. Zkrátka, aby věděl, že se nic neděje. Někteří tatínkové bez závodnických zkušeností se ve svých dětech vidí, ale my jsme zvolili cestu, že se o Petra stará Fanda, a ten mu řekne vše podstatné kolem techniky a stylu jízdy. Kdybych to měl vzít do detailu, tak jsem v motokárách vlastně ani nikdy nezávodil a tím pádem by moje rady nebyly tak dobré a kvalitní. Působím tu postě jako takový doplněk.

Kdy vlastně Petr začal závodit?

Ještě teď si živě vybavuji synovy začátky, když jsme sem do Vysokého Mýta přijeli před dvěma lety na jeho vůbec první závody. Petr byl pomalý a dostal od každého jedno kolo. Říkal jsem si, že to snad není ani možné, ale Fanda mě uklidňoval, že první jízdy nejsou pro děti s jejich psychikou s minimálními zkušenostmi vůbec jednoduché. Petrovi bylo osm a první sezonu jsme brali jako zkušební. Díky tomu, že jsme předtím testovali v Itálii, se do toho dostal poměrně rychle. Nyní už jezdi vepředu s nejrychlejšími a drží s nimi krok.

Máte již nyní představu, kam by mohl Petr pokračovat?

Šampionát Easykart 60 se dá jezdit do 12 let, takže následující dvě sezony zůstaneme určitě jěště tady a pak se uvidí. Peťa má spoustu představ. Chtěl by jezdit Le Mans a taky Formuli 1, a chtěl by vyzkoušet všechno. Tím, že já jsem sedm let strávil v rallye, tak bych tuto cestu doporučoval nerad, protože jde opravdu o nebezpečný sport. Sám jsem měl dvě velké havárie. Ideální cestu bych viděl přes okruhy, do auta o objemu 1400 ccm se může posadit v 15 letech. Pak už si vybere sám, kam se vydá.

Petr Kačírek během závodu motokár ve třídě Easykart 60 (vpravo)

Foto: Easykart.cz

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0