Petr Fulín vstoupil do sezóny 2014 tím nejlepším možným způsobem. V jihofrancouzském Le Castellet dokázal v obou závodech vystoupat na stupínek nejvyš
Petr Fulín vstoupil do sezóny 2014 tím nejlepším možným způsobem. V jihofrancouzském Le Castellet dokázal v obou závodech vystoupat na stupínek nejvyšší.
Fulín na zmoklém Paul Ricardu s přehledem ovládnul úvodní závod letošního ročníku Evropského poháru, ve které jej na stupních vítězů doplnili slovenský závodník Samuel Sládečka (Alfa Romeo 156) a Peter Rikli ze Švýcarska (Honda Civic FD). Druhý jezdec týmu Křenek Motorsport, Michal Matějovský si v prvním závodě připsal body za čtvrté místo a pětici nejrychlejších uzavřela Rikliho týmová kolegyně Andrina Gugger.
Podobný scénář měl i průběh druhého závodu, který byl na programu ihned po skončení dvacetiminutového repair timu. Petr Fulín se v průběhu prvních několika kol dostal až na samotné čelo závodu a své první místo si s přehledem dokázal pohlídat až do samotného závěru, kdy projel cílovou fotobuňkou s náskokem 17-ti vteřin před Peterem Riklim a Norbertem Nagym.
Michal Matějovský měl během druhého závodu poruchu senzoru řazení a královéhradecký jezdec tak musel krátce po startu zajet ze třetího místa do boxů ke svým mechanikům. Odstranění této závady si vyžádalo několik nezbytných vteřin a Matějovský tak nakonec dokončil druhý závod na osmém místě.
V průběžné klasifikaci třídy TC2 znamenají tyto výsledky vedení Petra Fulína (22b), před Peterem Riklim (14b) a Samuelem Sládečkou (13b). Michal Matějovský se sedmi body drží průběžnou pátou pozici.
Šampionát bude pokračovat dalšími dvěma závody již za necelé tři týdny na slovenském Slovakia Ringu, kde se pojede opět při kulise světového šampionátu FIA WTCC (10. – 11. května).
Petr Fulín: \”Děkuji celému týmu. Po problémech s benzinovou pumpou jsem dnes řídil skvělé auto. Těžko uvěřit, že jsem se zadním pohonem dokázal atakovat nejen všechny své soupeře, ale i ex-tovární chevrolety z \”turbové\” třídy. Děkuji klukům z týmu a děkuji všem fanouškům za podporu. Hezké Velikonoce z jihu Francie!\”
Michal Matějovský: \”Všechno je otevřené, šlo o první závod, za tři týdny jsme na Slovensku, kde jsem v minulosti již jednou zvítězil a tak věřím, že body budou přibývat. Tady ve Francii se mi jelo velmi dobře, i když jsem na tomto okruhu startoval poprvé. Tým pracoval na jedničku a nebýt během druhého závodu drobné poruchy, kterou se záhy podařilo odstranit, mohlo být umístění jistě lepší, vždyť po startu druhého závodu jsme byli s Petrem na prvních dvou místech.\”
Josef Křenek: \”Oba jezdci podali za těžkých podmínek při mokrém závodě skvělé výkony. Velmi mě mrzí, technická závada na Michalově voze, který v té době atakoval druhé místo. Jednalo se sice o jednoduchý snímač, ale následná zastávka v boxech už lepší výsledek nedovolila. Děkuji jezdcům i celému týmu za skvěle odvedenou práci.\”
Výsledky 1. závodu:
1. Petr Fulín (S20) + 2.216
2. Samuel Sládečka (S20) + 11.311
3. Peter Rikli (S20) + 12.524
4. Michal Matějovský (S20) + 15.123
5. Andrina Gugger (S20) + 17.789
Výsledky 2. závodu:
1. Petr Fulín (S20) + 8.831
2. Peter Rikli (S20) + 26.074
3. Norbert Nagy (S20) + 28.880
4. Samuel Sládečka (S20) + 30.577
5. Plamen Kralev (S20) + 1:00.093
…
8. Michal Matějovský + 1 kolo
Pořadí po úvodním závodním víkendu v Le Castellet:
Super 2000 TC2
1. Petr Fulín 22b
2. Peter Rikli 14b
3. Samuel Sládečka 13b
4. Norbert Nagy 9b
5. Michal Matějovský 7b
PR
foto: Petr Frýba
COMMENTS
Petr Fulín by se měl na sto procent soustředit na ETCC na obhajobu titulu a vykašlat se na experimenty ve WTCC, které jsou pro něho spíše krokem zpátky. S bezkonkurenčním vozem se stejně s nejlepšími nepoměří, maximálně když ho dojedou o kolo a ten zbytek, který v jeho divizi startuje je na úrovni průměru v ETCC.