Petr Fulín obhájil titul evropského šampiona cestovních vozů

Petr Fulín obhájil titul evropského šampiona cestovních vozů

Sicilská Pergusa hostila poslední závodní víkend Evropského poháru cestovních vozů, Petr Fulín potvrdil úlohu lídra tabulky a nejlepším možným způsobe

Jezdci týmu Křenek Motorsport na čele pátečních testů
Jak to vypadá v ETCC v polovině sezony
První test ETCC na Slovakia Ringu

Sicilská Pergusa hostila poslední závodní víkend Evropského poháru cestovních vozů, Petr Fulín potvrdil úlohu lídra tabulky a nejlepším možným způsobem stvrdil zisk druhého titulu ETCC.

Trať kolem jezera sopečného původu přitom neměla BMW 320si českého závodníka příliš vyhovovat, kvůli úspoře nákladů navíc Fulda jel s opotřebeným motorem. Přesto se od prvních měření ukázala dominance teď už dvojnásobného šampiona. S výjimkou nedělního warmupu dokázal držitel Zlatého volantu všechny jízdy vyhrát a kromě kvalifikace suverénním způsobem ovládl oba závody. Ten první plzeňský jezdec získal systémem start – cíl, ve druhém navzdory jistotě zisku titulu pokračoval v dravé jízdě a spolu s týmovým kolegou Michalem Matějovským vybojovali dost bodů v Poháru národů, díky čemuž Česká republika může stejně jako Petr Fulín slavit podruhé v řadě.

“V první řadě bych chtěl poděkovat všem členům týmu za skvělou sezonu, prakticky všechno fungovalo, jak mělo a navzdory omezenému rozpočtu a snaze šetřit vůz se nám podařilo obhájit titul. Můj kolega Michal Matějovský navíc skončil druhý, takže i po týmové stránce to dopadlo nejlepším možným výsledkem.

V prvním závodě jsem jel na jistotu; po dvou, třech kolech jsem viděl, že mám náskok, a tak jsem mohl zvolnit. Druhé klání jsem si užíval, po startu jsem hned útočil a získal několik pozic, pak mě zdržel bodyček od soupeře z jiné kategorie a já musel stahovat Michalův náskok. Na druhý pokus jsem už ale první místo získal a mohl slavit další vítězství,” řekl k úspěchům Petr Fulín.

Český jezdec jakoby popřel tvrzení, že titul je nejtěžší obhájit, v letošní sezoně vyhrál sedm z deseti závodů a pokaždé stál na stupních vítězů. “Na statistiky se dívat nechci, koneckonců se dá říct, že kdyby mi na Salzburgringu neodešla převodovka, mohl jsem tam bojovat o vítězství. Celkově byla letošní sezona z říše snů, nebourali jsme a kromě bezchybného výkonu v ETCC jsem si i vyzkoušel závod Mistrovství světa, ve kterém jsem vyhrál svou kategorii a mohl se tak postavit na stupně vítězů se Sebastienem Loebem,” hodnotí letošní sezonu Petr Fulín.

Výsledek šampionátu ETCC (kategorie S2000):

 

1. PETR FULÍN          128 bodů

2. Michal Matějovský           84 b.

3. Peter Rikli                      50 b.

4. Samuel Sládečka             39 b.

5. Christian Fischer             38 b.

 

Web: www.vekraracingteam.cz | Facebook: VEKRA Racing Team

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Honzas 10 years ago

    Ano, Petr Fulín obhájil titul, ale titul: The title of FIA European Super 2000 Cup-Winning Driver, tj. podruhé se stal vítězem Evropského poháru ve své skupině TC2 ….. nic víc, nic míň.
    Protože, když si článek přečte laik, bude si myslet, že Petr Fulín je dvojnásobným Mistrem Evropy v cestovních vozech, což není pravda. Ale jinak blahopřeji …..

    • comment-avatar
      A. Novák 10 years ago

      Přesně tak. Je to evropský pohár cestovních vozů, ME to bylo v době, kdy se ještě nejezdilo MS. Chápu, že jde o PR článek, ale pokud to není označeno jako inzerce (což není), nese redakce odpovědnost za věcnou správnost. A tohle věcně správně prostě není. Odborná média (mezi něž CZO pořád ještě řadím) by neměla podléhat duchu Matějovského, který je schopen přebor Jaroměře veřejně deklarovat jako mistrovství vesmíru…

  • comment-avatar

    Přesně tak někteří páni redaktoři, nemějte čtenáře CZO za …..!

    • comment-avatar
      Josef Hora 10 years ago

      Dobrý den,

      omlouvám se, ale jde o tiskovou zprávu jezdce (do které nemůžeme zasahovat), nikoliv o náš článek …. co tedy radíte? Nezveřejňovat?
      resp. toto téma je zde dlouze probírané a tak si myslím, že každý ví “o čem to je” a tak si myslím, že by u tohoto příspěvku mělo jít spíš o aktuálnost a jezdcova slova, která jinde nenajdeme.

  • DISQUS: 0