Peter Kox reaguje na zákaz startu týmu Scuderia Praha v Mugellu

Peter Kox reaguje na zákaz startu týmu Scuderia Praha v Mugellu

Uplynulý víkend proběhl závod 24H Dubai a já jsem startoval v týmu Scuderia Praha s Ferrari 458 GT3. Vedli jsme v závodě zhruba do 23:30, kdy můj týmo

Simpson Motorsport a ROFGO Racing vítězí ve 12H Silverstone
Creventic spouští další závodní sérii, tentokráte pro prototypy
V Portimau si Scuderia Praha připsala další vítězství v 24H Series

Uplynulý víkend proběhl závod 24H Dubai a já jsem startoval v týmu Scuderia Praha s Ferrari 458 GT3. Vedli jsme v závodě zhruba do 23:30, kdy můj týmový kolega kolidoval s dalším jezdcem a my jsme byli nuceni předčasně ukončit naše působení v závodě. 

Bohužel, druhý jezdec byl zraněn, takové věci si nikdo z nás nepřeje! Můj týmový kolega uznal, že to byla jeho chyba a poté jsme obdrželi penalizaci ztráty 10 míst na startovním roštu pro Mugello.

Nicméně 10 minut před koncem závodu si zavolali manažera a sdělili mu, že tým nebude moci v Mugellu startovat. Cituji: „Kvůli havárii, ke které nemuselo dojít, při závodě 24H Dubai a dalším několika incidentům z předešlých závodů, se společnost Creventic rozhodla, že nepozve český tým Scuderia Praha do závodu 12H Mugello.”

Blížil se cíl závodu, a tak nebyla šance tohle dále prodiskutovat, nicméně jak všichni víme, byl čas na to, aby se tato informace okamžitě objevila na Twitteru a oficiálních stránkách. Prohlášení bylo přímou urážkou týmu a jeho jezdců.

Později jsem o tom hovořil s ředitelem závodu, který mi řekl, že nebyl pro tohle rozhodnutí, jelikož se s komisaři rozhodl tým penalizovat ztrátou desíti míst na roštu. Tím to pro něj bylo uzavřené.

Dále se v prohlášení píše, že záměr série je, aby si amatérští jezdci užívali své hobby, aby závodili pro zábavu. Jinými slovy tím řekli, že my ostatní se prostě nebavíme…

Já jsem si naštěstí ze svého koníčku udělal profesi a dělat tuhle práci mě baví a naplňuje. To je něco, co každý ve své profesi potřebuje, především v tak konkurenčním prostředí, jako jsou automobilové závody.

Majitel vozu to určitě vidí, jako své hobby a určitě si chce během závodních víkendů užívat!

Oni (Creventic) očividně přivírají oči pro ostatní týmy, které automobilky podporují různým způsobem, např. továrními jezdci.

Mám za sebou 8 čtyřiadvacetihodinových a 3 dvanáctihodinové závody (pouze v Creventicu), během kterých jsem dostal od někoho ránu už dvakrát!

Pokud pustíte 100! aut na 5,39 km dlouho trať, nemusíte být Einstein, aby vám bylo jasné, že k incidentům bude docházet. A to si upřímně myslím, že se všichni snaží zůstat mimo potíže a chtějí zajet čistý závod, což je v zájmu každého.

100 aut je obrovské číslo pro pořadatele a tak je, alespoň pro mě jasné, že ne každý incident bude potrestán správně.

Během závodu byl dvanáctkrát! vyhlášen Kód 60 a pak tu byly další incidenty, které nepotřebovaly vyhlášení Kódu 60.

Creventic chtěl poslat zprávu, že takové závodění nebude tolerovat.

Nicméně udělali to takovým způsobem, který ovlivnil celý tým, i když mohli potrestat pouze jednoho jezdce, což je docela obvyklé.

Potrestali malý tým, který nemá podporu továrny, ale má závazky k sérii, jelikož je to pro něj již třetí kompletní sezona. Pro Creventic je to tedy malá ztráta, ale pro všechny v týmu je to obrovská ztráta.

Peter Kox

převzato z koxracing.com

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Miro Konopka 9 years ago

    Az do toho roku som startoval na vsetkych ediciach 24h Dubai od jeho zalozenia. Bol som pri zaciatkoch,ked Creventic zakladal tuto seriu pre hobby pretekanie a s velkym entuziazmom. Prve serie boli skutocne viac o sporte a pretekoch ako o peniazoch.
    Ved startovne vratane dopravy a benzinu na 24h Dubai bolo 4.800 euro. Dnes to iste stoji na jedno GT auto cez 20.000 euro.
    Bohuzial v poslednych 3-4 rokoch tato seria uplne stratila svoj hobby a amatersky statut. Viackrar som sa o tom rozpraval aj s riaditelom Creventicu p. Willemsom, vidiac ako sa 24h Dubai stala len zarobkovym podnikom,kde sa pravidla ohybaju podla potreby.
    Odvolavat sa na hobby amaterske pretekanie,ako je v rozhodnuti o vyluceni Scuderie s preteku v Mugellu je vysmechom sportu.
    Creventic samozrejme preferuje bohate nemecke ,anglicke a arabske teamy,ktore nasadzuju 2-3 vozy.o akom a,aterskom pretekani Creventic splieta,ked posledne roky vidim bohateho arabskeho jazdca,ktory je zapisany v 2 autach,k sebe si prenajme 8 profesionalov a ked auto v treningu rozbije,tak do preteku mu dovolia pouzit auto dalsie, ked na starte stoja teamy s plnou fabrickou podporou a vyhradne profesionalnymi posadkami a Creventic na trat s priepustnostou 70 aut pusti aut 100?!?
    Ja nebudem posudzovat zavinenie Matea Cressoniho,ale poznam ho ako seriozneho a rozumneho jazdca,proste v preteku s profesionalnymi pretekarmi sa takato havaria stane a nikto nikoho nechce zranit. Ja som sam zazil takychto havarii v Dubai viac,ale nikto nikoho nevylucoval. , hlavne ked burali arabski jazdci alebo profesionali s bohatych nemeckych,anglickych teamov.
    To panov obchodnikov s Creventicu ani vo sne nenapadne. S toho dovodu pokladam toto rozhodnutie za vysmech fair play a 24 h seria sa takymito krokmi sama degraduje na uroven putovych atrakcii.
    Urcite toto poviem aj p. willemsovi,ako riaditelovi,aj p. Breukersovi ako majitelovi Creventicu, proste obaja zabudli s akymi myslienkami tuto seriu zakladali.
    Chalani zo Scuderie za posledne roky odviedli v serii kus dobrej roboty a urobili par dobrych vysledkov,ktore asi niekomu lezia v zaludku, alebo mu ohrozuju jeho zisk?!?
    Proste toto rozhodnutie je bezprecedentne a so sportovymi predpismi FIA ma podla mojej mienky velmi malo.
    So Sepangu
    MK

  • comment-avatar
    Martin Straka 9 years ago

    Díky, Miro, za fundovaná slova chlapa, který je v tomhle prostředí odjakživa. Posádka Iva Horna jela excelentně a jak se mi intriky eklujou, tady se kromě jiného nabízí i to, že Peter, Matteové, Jirka dávali s postarší Italií kouř novým Audinám a Mercedeskám a vůbec. Ovšem my se nedáme! Pozdravy z Ostravy do Sepangu vespolek ARC! Martin

  • comment-avatar
    Ivo Horn 9 years ago

    Díky pánové za podporu .Celé se to teď řeší už s chladnější hlavou , ale jedno je jisté u vytrvalostních závodu
    zůstaneme a jen tak se nedáme 🙂
    Ivo

  • comment-avatar
    sarah 9 years ago

    Pane Horn, potěšilo mě vaše konstatování, že se jen tak nedáte. Doufám v to, protože posádka Scuderie jela senzačně a naprosto si tento trest nezaslouží.
    Díky. Sarah

  • DISQUS: 0