Pekař pokračuje ve Škoda Octavia Cupu, popere se s Vorbou o titul?

Pekař pokračuje ve Škoda Octavia Cupu, popere se s Vorbou o titul?

Mělnický závodník Tomáš Pekař patří k obrovským talentům okruhové pohárové scény. Jezdec týmu Carpek Servise ovládl poslední sezonu předchozí generace

Petr Čížek: V motorsportu se cítím jako nepopsaný list papíru
Rozhovor s promotérem Octavia Cupu k technickým problémům
Nové jméno Octavia Cupu: Keijo Keke Platzer, Rakušan s finským jménem

Mělnický závodník Tomáš Pekař patří k obrovským talentům okruhové pohárové scény. Jezdec týmu Carpek Servise ovládl poslední sezonu předchozí generace Octavia Cupu v roce 2011 a o korunu se popral i loni po návratu seriálu zpátky na scénu. Titul nakonec po vyrovnaném boji s Maďarem Gáborem Timem nezískal se ztrátou 6 bodů. O to větší motivaci má Pekař letos.

Tomáši, jak hodnotíš s odstupem času loňskou sezonu ve Škoda Octavia Cupu?

Byla to velice příjemná zkušenost být v prvním ročníku nového cupu. Ze začátku sezony jsme s Gáborem ostatním trochu odjížděli, ale jak sezona postupovala, ostatní piloti se na nás rychle dotáhli. Já měl určitou výhodu, že se na cupové závody předokolek specializuju a proto jsme já a můj tým věděli, jak nastavit auto a co by na začátek mohlo fungovat. Před prvními závody nebylo tolik času všechna nastavení vyzkoušet, takže se dolaďovalo v průběhu sezony.

Velkou oporu mám v taťkovi, který se mnou jezdí na všechny závody a žene mě dopředu a také v česko-švýcarském inženýrovi, který pomáhá s telemetrií a nastavením vozu. Společně s celým týmem mechaniků jsme jedná velká parta, bez které si závody nedokážu představit.

Co se mohlo povést lépe v sezoně 2016?

Trochu mě mrzí, že už nemám na závodech tolik času projít si boxy, mluvit se závodníky a mechaniky, vyměňovat si zkušenosti a bavit se závoděním tímto způsobem. Od dob, kdy zajišťujeme auta pro další závodníky, už prostě není tolik prostoru a energie užívat si s kamarády, jak tomu bylo dřív. Je to něco za něco. Na druhou stranu prožívám krásné pocity, když vidím pokroky, které piloti pod mým vedením dělají.

Když se podívám na body celkového hodnocení roku 2016, samozřejmě mě také mrzí, že jsem nezopakoval svůj triumf ve Škoda Octavia Cupu z roku 2011. Loni mi totiž chybělo jen několik bodů na celkové prvenství. O to větší motivaci mám do sezony letošní.

Úřadující šampión Gábor Tim zatím neposlal přihlášku, pokud by skutečně nepokračoval, byl by v sezoně 2017 tvůj cíl titul? 

Mým cílem je titul vždy a to je také důvod, proč si vybírám cupové závody. Nikomu to na rovince nejede rychleji, všichni mají stejnou techniku a také šance na titul. Je to velká škoda, že Gábor nestartuje, byl by opět velice rychlý a rád bych si s ním letos role vyměnil. Nebojím se ale, že se za Gábora nenajde kvalitativní náhrada, možná překvapí i někdo z mladých jezdců. Těším se na těsné souboje a mám ten pocit, že to letos bude tvrdší a více kontaktní.

Pokračuje ale tvůj největší rival Michael Vorba, očekáváš mezi vámi dvěma znovu tuhé bitvy?

Michael je profík, takže jediné co mi zbývá, je více trénovat a lépe nastavit auto (smích). Myslím, že souboje budou méně vybíravé a také se bude více taktizovat.

Změnou oproti loňsku bude škrtání bodů dvou nejhorších závodů, takže jezdci budou moci více riskovat a vypadnutí po kolizi nebude automaticky znamenat velký bodový deficit.

Když tak o tom přemýšlím, první závod bude za necelé dva měsíce a už teď cítím příjemnou nervozitu.

Foto: Škoda Octavia Cup

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0