Pavel Gellner: Výsledky to určitě nejsou špatné s ohledem na to, že se jednalo o mojí první zkušenost

Pavel Gellner: Výsledky to určitě nejsou špatné s ohledem na to, že se jednalo o mojí první zkušenost

Slovenský závodní víkend Octavia Cupu přinesl jednu velkou zajímavou premiéru. Tou byl start inženýra a analytika seriálu Pavla Gellnera s pohárovým v

Sezonu v Octavia Cupu komentují Petr Fulín jun. a Bohuš Šesták
Fantastický víkend Tomáše Pekaře v Mostě při Czech Truck Prix
Tomáš Pekař získal double a je průběžným lídrem Octavia Cupu

Slovenský závodní víkend Octavia Cupu přinesl jednu velkou zajímavou premiéru. Tou byl start inženýra a analytika seriálu Pavla Gellnera s pohárovým vozem Škoda Octavia z nějž po celou sezónu „čte data“ pro ostatní jezdce a nyní již i kolegy.

Pokud vás zajímá, co mu tato zkušenost dala a jak si jí užil, tak právě vám je určen níže přiložený rozhovor.

Pavle, vaše výsledková bilance ze Slovakia Ringu představuje deset bodů za sedmé a deváté místo. Jste s těmito výsledky spokojen?

Výsledky to určitě nejsou špatné s ohledem na to, že se jednalo o mojí první zkušenost. V životě jsem nejel se závodní předokolkou či podobně rychlým autem, doteď jsem měl pouze krátkou zkušenost s pohárovým Twingem. Zpětně mě ale mrzí některé momenty, které mě stály ještě nějaká místa, zejména v druhém závodě, kdy se dalo bojovat až o páté místo. Ale to už je asi prostě daň za moje téměř nulové zkušenosti ze závodů. Celkově jsem ale s výsledky a celým mým působením během víkendu spokojen J

Byla pro Vás znalost telemetrie a možnost čtení dat pro Slovenské závody výhodou?

Určitě ano, z dat už jsem měl určitou představu, jak se k autu chovat tak, aby bylo rychlé. Takže sice jsem v autě neměl nic najeto, na druhou stranu jsem ho už relativně znal a byla to tak i pro mě osobně výzva, jak rychle dokážu teoretické poznatky přenést na trať.

Co přesně obnáší Vaše práce? S čím konkrétně jezdcům pomáháte?

Během víkendu se starám o všechny auta v rámci týmu Petra Fulína. To znamená opravdu hodně dat od různých jezdců. Moje práce potom především spočívá v procházení dat s jednotlivými jezdci a rozebrání jejich jezdeckého stylu, stopy, brždění, řazení atd. a snažíme se společně najít místa pro zrychlení na trati. Většinou se nám daří mít vždy během víkendu alespoň nějaký progres.

Jak velký může být rozdíl v čase na jedno kolo v případě, že se jezdec rozhodne telemetrii nevyužívat a nebo že mu nebude poskytnut správný výklad?

To se asi nedá úplně vyčíslit. Hodně záleží na úrovni jezdce a snahy naslouchat. Každý se ale někdy dostane na svůj nějaký strop, když dokáže zajíždět rychlá kola, ale už nedokáže zrychlit. Potom je telemetrie v podstatě jedinou možností jak zrychlit, protože najednou uvidíte místa, kde je prostor pro zrychlení.

Co Vám tato zkušenost dala a změní to nějak do budoucna Vaši práci?

Určitě ano. Měl jsem konečně možnost zažít určité momenty na vlastní kůži a to je pro mě ta největší zkušenost. Nyní se na data budu moct dívat i trochu z jiného úhlu pohledu. Zároveň jsem si závodní víkend opravdu užil a dokázal se při své premiéře rovnat s ostatními stálými jezdci cupu, což mě mile potěšilo. Chtěl bych ještě jednou poděkovat Petru Fulínovi za tuto příležitost a místo v jeho týmu, mé rodině za podporu, stejně tak jako všem ostatním, kteří mi drželi palce a v neposlední řadě mechanikům za perfektně připravené auto.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0