Patrik Hájek letos převzal pátou trofej Zlatého volantu v kategorii motokáry. Jezdec továrního týmu Kosmic Racing zakončil uplynulou sezonu kartingové
Patrik Hájek letos převzal pátou trofej Zlatého volantu v kategorii motokáry. Jezdec továrního týmu Kosmic Racing zakončil uplynulou sezonu kartingového Mistrovství Evropy v kategorii KZ na druhé příčce, stříbro získal také ve třídě KZ2 ve WSK Super Master Series. Po úspěšném roce však ve 27 letech svůj závodní program výrazně omezí, začne se totiž věnovat koučingu. Pod svá křídla si vezme talentovaného mladíka Romana Staňka, jehož – rovněž v barvách stáje Kosmic Racing – čeká třída OK.
Patriku, není to poprvé, co jste vyhrál Zlatý volant, jak jste si galavečer užíval letos?
Zlatý volant proběhl letos v novém duchu, ale jako každý rok, je to velice příjemné zakončení celého roku. Není to poprvé, co jsem trofej získal, a doufám, že ani naposledy. Říká se, že motokáry jsou pro děti a mládež, ale já jsem – bohužel, nebo možná bohu dík – příkladem toho, že karting se dá dělat na profesionální úrovni a dostat se na ni, to není otázkou jednoho, či dvou let. To samé platí následně i o tom si ten standard udržet. Zlatý volant je výsledkem celoroční, pro mě v tuto chvíli už i celoživotní práce. Za každý takový večer jsem velice vděčný.
Sezona 2017 se vám tedy opravdu vydařila?
Nebojím se říct, že sezona 2017 pro mě byla dosud tou nejlepší, jakou jsem prožil. Určitě není jednoduché se dostat do pozice, ve které se nacházím. Příliš mnoho jezdců nemělo příležitost působit u továrních týmů. Já jsem za to moc rád, i když spolupráce s lidmi na takové úrovni není jednoduchá. Mě to však baví, je to styl mé práce.
V letošním roce hodně omezíte svůj závodní program, proč?
Je to důsledek toho, že v dnešní době již kartingový sport nemá prakticky žádnou zimní přestávku. Poslední závody končí v listopadu a v lednu se znovu roztáčí kolotoč nadcházejícího roku. Celý prosinec se testuje a na mě už toho bylo příliš. Nejsem nejmladší, proto jsem svůj program přehodnotil a budu se soustředit na podniky pod hlavičkou FIA, tedy mistrovství Evropy a mistrovství světa, což bude třešnička na dortu ke konci sezony 2018.
Nebude tedy malá vyježděnost handicapem pro útok na nejvyšší příčky ve světovém finále?
Stejnou otázku si pokládám sám sobě. Je těžké to říci takto na začátku roku, zatím si to nedokážu představit. Možná mi tempo bude chybět, ale možná také ne. Třeba se budu na světové finále víc těšit a půjde to samo.

Patrik Hájek přebírá cenu Zlatý volant 2017
Foto: JOKA Kart
COMMENTS