Pascal de Baar je po 9. etapě opět v top ten

Pascal de Baar je po 9. etapě opět v top ten

Peklo na zemi. Přesně to prožívaly posádky Rallye Dakar při úterní 9. etapě. Ta si v mnoha směrech byla podobná s předchozí závodní prověrkou - opět v

Zlatý de Baar tentokrát uzavřel elitní desítku
Kolomý na sněhu druhý, Valtr se probojoval do desítky
Na Dakaru začala maratonská část, Pascal čtrnáctý

Peklo na zemi. Přesně to prožívaly posádky Rallye Dakar při úterní 9. etapě. Ta si v mnoha směrech byla podobná s předchozí závodní prověrkou – opět vyhrál Holanďan de Rooy a opět jeho krajana de Baara přibrzdil defekt pneumatiky. I přesto v úmorném vedru, při kterém celá řada jezdců kolabovala a etapa kvůli tomu musela být zkrácena, zajel pilot severočeského speciálu Renault Trucks parádní jedenáctou příčku a díky ní se znovu dostal do elitní desítky průběžného hodnocení.

“To je prostě pech. Pascal byl zezačátku v nejrychlejší pětce, když se podařilo znovu prorazit pneumatiku, kterou posádka musela vyměnit. Na druhou stranu pak kamion v tom vedru jel velmi pěkně a zajel další velmi solidní výsledek. Na trati měl problém snad každý. Vedro bylo totiž tak strašné, že kolabovali nejen lidé, ale i samotná technika. Můžeme proto být rádi, že se nám vlastně nepřihodilo nic horšího,” podotkl Mario Kress, šéf projektu MKR Adventure.

I přes své zkrácení měl být devátý díl se startem i cílem v Belénu letošní nejkratší prověrkou. I s přejezdy měřil necelých čtyři sta kilometrů. Kvůli vedru pořadatelé etapu z bezpečnostních důvodů ještě zkrátili. Za pomocí vrtulníků totiž museli především motorkářům a čtyřkolkářům rozvážet vodu, zdravotníci se prakticky nezastavili. Jakékoli zastavení a technický problém znamenalo pro jezdce vyčerpávající výdej energie. V kombinaci s písečnými dunami se etapa pro mnohé stala doslova pekelnou. Pascal de Baar ji až na defekt zvládl na výbornou. Cílem projel půl hodiny za vítězným de Rooyem na jedenáctém místě a průběžném pořadí znovu poskočil do elitní desítky. Naopak de Rooy si pozici lídra upevnil, když druhý Rus Nikolaev ztrácí už skoro půl hodiny. Desátý de Baar zaostává o dvě hodiny a čtyřicet minut.

Desátá etapa z Belénu do La Rioja má v součtu sedm set šedesát kilometrů, ze kterých je dvě stě osmdesát měřenou rychlostní zkouškou. Pořadatelé opět slibují hotový extrém a nejtěžší etapu, jaká kdy byla – vysoké teploty a především duny Fiambala s jemným bílým pískem, které by v mnoha směrech měly být dokonce rozhodující. „Tohle je teprve ten opravdový Dakar – tvrdý, neúprosný, při kterém pouštní specialisté mají otevřené dveře. Věřím, že si se všemi nástrahami poradíme,“ dodal Mario Kress.

 

Výsledky – 9. etapa – Belén – Belén:

  1. de Rooy (Ned) Iveco 2:41:20
  2. van Genugten (Ned) Iveco +3:59
  3. Karginov (Rus) Kamaz +16:04
  4. Villagra (Arg) Iveco +16:45
  5. Nikolaev (Rus) Kamaz +19:14
  6. Ardavičus (Kaz) Tatra +21:08
  7. Vrátný (CZE) Tatra +22:12
  8. de Baar (Ned) Renault Trucks +35:36
  9. Huzink (Ned) Tatra +1:05:43
  10. Llovera (And) Tatra +1:25:56

 

Celkově:

  1. de Rooy (Ned) Iveco 28:30:46
  2. Nikolaev (Rus) Kamaz +27:12
  3. Villagra (Arg) Iveco +41:24
  4. Versluis (Ned) MAN +44:00
  5. van Genugten (Ned) Iveco +45:02
  6. de Baar (Ned) Renault Trucks +2:40:05
  7. Vrátný (CZE) Tatra +3:40:41
  8. Ardavičus (Kaz) Tatra +4:08:22
  9. Llovera (And) Tatra +11:46:03
  10. Huzink (Ned) Tatra +14:00:27.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0