Pascal de Baar je po 9. etapě opět v top ten

Pascal de Baar je po 9. etapě opět v top ten

Peklo na zemi. Přesně to prožívaly posádky Rallye Dakar při úterní 9. etapě. Ta si v mnoha směrech byla podobná s předchozí závodní prověrkou - opět v

Prokopa nezastavila ani technická závada, ani neprůjezdná trať. Nováček na Rallye Dakar dosáhl ve druhé etapě umístění v elitní desítce
Vrátného brzdil pomalejší kamion, šéf týmu Bonver Dakar Project přesto pokořil několik soupeřů a obsadil patnácté místo
Na Dakaru začala maratonská část, Pascal čtrnáctý

Peklo na zemi. Přesně to prožívaly posádky Rallye Dakar při úterní 9. etapě. Ta si v mnoha směrech byla podobná s předchozí závodní prověrkou – opět vyhrál Holanďan de Rooy a opět jeho krajana de Baara přibrzdil defekt pneumatiky. I přesto v úmorném vedru, při kterém celá řada jezdců kolabovala a etapa kvůli tomu musela být zkrácena, zajel pilot severočeského speciálu Renault Trucks parádní jedenáctou příčku a díky ní se znovu dostal do elitní desítky průběžného hodnocení.

“To je prostě pech. Pascal byl zezačátku v nejrychlejší pětce, když se podařilo znovu prorazit pneumatiku, kterou posádka musela vyměnit. Na druhou stranu pak kamion v tom vedru jel velmi pěkně a zajel další velmi solidní výsledek. Na trati měl problém snad každý. Vedro bylo totiž tak strašné, že kolabovali nejen lidé, ale i samotná technika. Můžeme proto být rádi, že se nám vlastně nepřihodilo nic horšího,” podotkl Mario Kress, šéf projektu MKR Adventure.

I přes své zkrácení měl být devátý díl se startem i cílem v Belénu letošní nejkratší prověrkou. I s přejezdy měřil necelých čtyři sta kilometrů. Kvůli vedru pořadatelé etapu z bezpečnostních důvodů ještě zkrátili. Za pomocí vrtulníků totiž museli především motorkářům a čtyřkolkářům rozvážet vodu, zdravotníci se prakticky nezastavili. Jakékoli zastavení a technický problém znamenalo pro jezdce vyčerpávající výdej energie. V kombinaci s písečnými dunami se etapa pro mnohé stala doslova pekelnou. Pascal de Baar ji až na defekt zvládl na výbornou. Cílem projel půl hodiny za vítězným de Rooyem na jedenáctém místě a průběžném pořadí znovu poskočil do elitní desítky. Naopak de Rooy si pozici lídra upevnil, když druhý Rus Nikolaev ztrácí už skoro půl hodiny. Desátý de Baar zaostává o dvě hodiny a čtyřicet minut.

Desátá etapa z Belénu do La Rioja má v součtu sedm set šedesát kilometrů, ze kterých je dvě stě osmdesát měřenou rychlostní zkouškou. Pořadatelé opět slibují hotový extrém a nejtěžší etapu, jaká kdy byla – vysoké teploty a především duny Fiambala s jemným bílým pískem, které by v mnoha směrech měly být dokonce rozhodující. „Tohle je teprve ten opravdový Dakar – tvrdý, neúprosný, při kterém pouštní specialisté mají otevřené dveře. Věřím, že si se všemi nástrahami poradíme,“ dodal Mario Kress.

 

Výsledky – 9. etapa – Belén – Belén:

  1. de Rooy (Ned) Iveco 2:41:20
  2. van Genugten (Ned) Iveco +3:59
  3. Karginov (Rus) Kamaz +16:04
  4. Villagra (Arg) Iveco +16:45
  5. Nikolaev (Rus) Kamaz +19:14
  6. Ardavičus (Kaz) Tatra +21:08
  7. Vrátný (CZE) Tatra +22:12
  8. de Baar (Ned) Renault Trucks +35:36
  9. Huzink (Ned) Tatra +1:05:43
  10. Llovera (And) Tatra +1:25:56

 

Celkově:

  1. de Rooy (Ned) Iveco 28:30:46
  2. Nikolaev (Rus) Kamaz +27:12
  3. Villagra (Arg) Iveco +41:24
  4. Versluis (Ned) MAN +44:00
  5. van Genugten (Ned) Iveco +45:02
  6. de Baar (Ned) Renault Trucks +2:40:05
  7. Vrátný (CZE) Tatra +3:40:41
  8. Ardavičus (Kaz) Tatra +4:08:22
  9. Llovera (And) Tatra +11:46:03
  10. Huzink (Ned) Tatra +14:00:27.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0