Ovládnou 11. ročník 24h Dubai vozy GT3 nové generace?

Ovládnou 11. ročník 24h Dubai vozy GT3 nové generace?

Start jedenáctého ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu 24h Dubai již klepe na dveře a jednou z hlavních otázek bude jistě to, zda nejnovější generac

Čepil se v Genku radoval z pódia
Richard Gonda zabojuje o víťazstvo v FA1
V Dolomitech byl Ondra Ježek na pokraji smrti, teď se těší na testy do Brna

Start jedenáctého ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu 24h Dubai již klepe na dveře a jednou z hlavních otázek bude jistě to, zda nejnovější generace vozu GT3 tzv. vypráší kožich starším vozům.

Odpověď by měla být logicky ano, nicméně v mnohých případech proti sobě stojí týmy, které nemají s vozy GT3 zkušenosti a naopak týmy, které sice používají starší techniku, ale případnou opravu zvládnou v mnohem kratším čase.

V Dubaji se tedy proti sobě postaví Mercedes AMG GT3, Lamborghini Huracán GT3 a Audi R8 LMS z té nejnovější generace proti směsici vozů Ferrari, Mercedes, Porsche a Nissan z generace starší.

Letmým pohledem do seznamu přihlášených zjistíme, že mezi největší papírové favority by měl opět patřit tým Black Falcon, který obhajuje loňské vítězství. K vítězství jim navíc mají pomoci právě dva nejnovější Mercedesy AMG GT3. Ty budou na startu hned tři, jelikož jeden vůz nasadí do závodu ještě britský Ram Racing, který by tak měl patřit mezi favority třídy A6-Am.

Mezi velké soupeře týmu Black Falcon by se měl zařadit např. rakouský Konrad Motorsport s Huracánem GT3, jehož nejsilnějším jezdcem by měl nepochybně být Ital Fabio Babini. Velmi silnou posádku najdete také pod týmem Land Motorsport. Nejnovější Audi R8 LMS budou dopředu tlačit především Christopher Mies s Marcem Bassengem, avšak Carsten Tilke s Connorem de Philipim svou rychlost také mají.

S posádkou lehce zamíchal pražský tým Scuderia Praha. Jiřího Písaříka, Petera Koxe a Mattea Maulucelliho totiž doplní Matteo Cresoni, základní stavební kámen “epilogického” vítězství týmu RPD Racing. Český tým se tak opět bude řadit mezi ty nejrychlejší.

Ve třídě A6-Am by pak měli týmu Ram Racing zatápět především nejnovější vozy Audi týmu Car Collection, který přešel ke značce z Ingolstadtu od Mercedesu. Především posádka s číslem 33 bude ve třídě A6-Am nahánět hrůzu. Winkelhock, Hürgenová, Ehret a další. Avšak i Dragon Racing se dvěma vozy Ferrari 458 GT3 bude patřit v této třídě k těm nejrychlejším, stejně jako nizozemská skvadra V8 Racing, která kromě Mercedesu SLS bude opět využívat služeb nádherné Corvetty C6.R, jejíž tahouni budou především Nicky Pastorelli s Miguelem Ramosem.

Třída A6, to však nejsou pouze vozy specifikace GT3. Do třídy A6-Am se “vloudily” i dva pohárové speciály a to již dobře známý Huracán Supertrofeo týmu Leipert Racing a především pak Renault RS01 belgického týmu Boutsen Ginion Racing, jenž by měl s tímto vozem pravidelně nastupovat i ve francouzském šampionátu GT Tour. Aby však mohl nastoupit do tohoto mistrovství GT vozů, či právě do 24H Series, musel být pohárový Renault zpomalen. Karbonové brzdy byly nahrazeny ocelovými, světlá výška je nyní vyšší a motor dostal restriktor. Hmotnost pak stoupla o 50 kg a také byla upravena aerodynamika za účelem nižšího přítlaku. Pro Renault RS01 homologace FGT3 se tak bude jednat o premiérový vytrvalostní závod.

Zda tedy nová generace vozů GT3 dostojí své rychlosti a především spolehlivosti a zda tým Black Falcon obhájí loňské vítězství, se dozvíme tuto sobotu po 11:00.

Seznam přihlášených
TV přenos

Časový harmonogram (časy v ČR):

Středa 13. ledna
10:00 – testy

Čtvrtek 14. ledna
08:30 – 1. volný trénink
09:05 – 2. volný trénink
10:30 – 3. volný trénink
13:00 – kvalifikace
15:00 – noční trénink

Pátek 15. ledna
11:00 – start závodu

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0