Jako již tradičně se i letos mezinárodní "rokkerské" finále konalo v italském Lonatu, a to v týdnu od 10 do 13 října. V barvách CRG Teamu OKKART se v
Jako již tradičně se i letos mezinárodní “rokkerské” finále konalo v italském Lonatu, a to v týdnu od 10 do 13 října. V barvách CRG Teamu OKKART se v kategorii Super Rok představili Marek Pytlík a Ondřej Kočka. Druhý jmenovaný překvapil sedmým místem v hlavním finále.
Samotnému závodu předcházel regionální podnik, kterého se zúčastnilo kolem 350 jezdců. Podstatnou část tvořili právě rokkeři, který tento závod využili jako skvělou příležitost tréninku před vrcholem rokkerské sezóny. Za CRG TEAM OKKART startoval v tomto závodě pouze Marek Pytlík, když Ondřej Kočka sledoval z ekonomických důvodů své soupeře pro následující týden pouze z tribuny. Marek Pytlík se do průběhu víkendu připojil až v sobotu ráno, zatímco všichni ostatní trénovali pilně již předcházející dny. Marek měl tedy tento závod hlavně jako trénink a finále nakonec z technických důvodů ani nedokončil.
Po tréninkových závodech se Marek vrátil domů, aby alespoň dva dny stíhal školní povinnosti, zatímco Ondřej Kočka v pondělí připravoval techniku a zázemí a v úterý se vrhnul do zabíhání motorů a zkoušení podvozků.
Ve středu ráno, když začínal program samotných závodů, se do volných tréninků pustili již oba jezdci CRG TEAMu OKKART. Po drobných změnách na podvozkách v průběhu dne jsme nasadili do posledního tréninku nové pneumatiky, a především Ondřej Kočka zajížděl podle ostatních členů české výpravy velmi rychlé časy. Nicméně on sám nadšení z dosažených časů mírnil: „Jsem spokojený s tím, jak probíhal dnešní den. Vyzkoušeli jsme, co jsme potřebovali, a časy na nových pneumatikách nás řadí zhruba do poloviny startovního pole. S tím jsem tak nějak i počítal, přeci jen letos nejsem ve formě, neúčastnil jsem se žádných mezinárodních závodů, s vyjímkou specifických 24h LeMans. Tam je ale nasazení zcela jiné, a především zvyknout si zpět na měkké pneumatiky mi zde v Lonatu dělalo předchozí den trochu problém. Takže pokud budu schopen bojovat kolem toho patnáctého místa, bude to tak nějak odpovídat mé přípravě.“
Ve čtvrtek byl na programu oficiální trénink, měřený trénink a první kvalifikační jízda. Do té určoval pořadí na startu právě měřený trénink. Ondřej Kočka potvrdil svá slova, když v měřeném tréninku nezajel své maximum a umístil se tedy na 19. místě. Marek Pytlík se pak umístil na 29. místě.
Samotný start do první kvalifikační jízdy se pak Ondrovi povedl asi nejlépe z celého startovního pole, když v úvodu prvního kola zdolal osm svých soupeřů. V průběhu celé jízdy se pak dokázal probojovat ještě před dalšího soupeře a cílem projel na desátém místě. Toto místo mu pak patřilo i na startu druhé kvalifikační jízdy. Marek Pytlík si rovněž polepšil, když cílem projel na 24. místě.
Další dvě kvalifikační jízdy byly na programu v pátek. Do druhé nešťastně odstartoval Marek Pytlík, když v první zatáčce kolidoval, ohnul osu a závod pro něj skončil. Ondřej Kočka se v průběhu druhé jízdy probojoval dokonce až na sedmou pozici, v poslední zatáčce však malinko zaváhal a o jedno místo přišel. Cílem projel tedy na osmém místě. Bohužel ho ještě čekala penalizace za spadlý přední spojler, nakonec byl tedy Ondra klasifikován na 13. místě a Marek jako 29.
Třetí jízda pak přinesla několik pozic Markovi Pytlíkovi, když skončil 22. Tato jízda byla však pohromou pro Ondřeje Kočku, který z nadějných pozic v prvních dvou jízdách skončil tentokrát až 21. Celou jízdou se protrápil a bylo vidět, že jeho motor již od prvních kol nemá výkon. Příčinou byla prasklá membrána sání… Bohužel, i tohle je motorsport. Součet třech kvalifikačních jízd pak určil pořadí na startu samotného finále. Ondřej Kočka do něj startoval ze 13. pozice, zatímco Marek Pytlík z 29. pozice.
Start do samotného finále se tentokrát nejlépe povedl Markovi Pytlíkovi, když ve druhém kole jel již na 18. místě a jeho progres neušel ani italskému komentátorovi, který jak na okruhu v Lonatu, tak na streamovaném přenosu nezapomněl zmínit, že Marek Pytlík z České republiky získal během úvodu finále nejvíce pozic. Během celého závodu pak bojoval a ze získaných pozic v úvodu závodu příliš neztratil a byl klasifikován na 21. místě.
Finálový start se vydařil i Ondrovi, který se po startu dostal na 7. místo. V průběhu pár kol se malinko propadl na 9. místo. Nevzdal se a do cíle si jedno místo vybojoval zpět. Jeden z jezdců před Ondrou pak byl ještě penalizován za spadlý přední spojler, takže Ondřej Kočka byl klasifikován na 7. místě Mezinárodního finále kategorie Super ROK. „Pro Marka to byl vrchol letošní sezóny, když v domácím poháru obsadil stříbrnou příčku a za odměnu se mohl účastnit tohoto rokkerského svátku. Byly chvilky, kdy jsme chvilku bojovali, ale nakonec v samotném finále Marek ukázal, že když chce, umí být velmi konkurenceschopný. Naopak u Ondry to byl ojedinělý start v letošní sezóně, který to měl ode mě jako poděkování za práci, kterou v letošním roce odváděl. Příjemně překvapil, když vylepšil své dva roky staré maximum a cílem projel na sedmém místě bez jakékoliv větší přípravy předem. Myslím, že to bylo skvělé zakončení letošní úspěšné sezóny pro náš CRG TEAM OKKART.“, zhodnotil počínání našich jezdců manažer týmu Jiří Kočka.
Pro příští rok pak chystáme opět starty v mistrovských, rokkerských a vytrvalostních kategoriích a přivítáme v našem týmu kterékoliv jezdce, kteří by měli o naše služby a spolupráci s námi zájem.
COMMENTS