Ondra Ježek veze z Aragonu první body

Ondra Ježek veze z Aragonu první body

Solidním výsledkem se uvedl Ondřej Ježek v prvním závodě sezóny poháru FIM Superstock 1000, který se konal o víkendu v rámci mistrovství světa superbi

Why the next 10 years of hot songs will smash the last 10
Z Rakouska si Lacko veze býka a celkově je třetí
Tým Šenkýř Motorsport čeká letošní první velké měření sil s evropskou špičkou

Solidním výsledkem se uvedl Ondřej Ježek v prvním závodě sezóny poháru FIM Superstock 1000, který se konal o víkendu v rámci mistrovství světa superbiků na španělském okruhu Motorland Aragon.

Slovenský tým SK Energy – FANY Gastro přijel do Aragonie pln očekávání. Před necelým měsícem tým na zdejším okruhu testoval, ale tou skutečnou zkouškou je až závod samotný. Počasí o víkendu bylo naprosto ideální. Slunečno, teploty okolo 20 stupňů. Páteční ráno však bylo plné problémů. Elektronika na Ondrově Ducati Panigale nefungovala jak měla. Přesto Ondra vyjel do seznamovacího tréninku. V pauze před první kvalifikací se podařilo mechanikům závadu eliminovat. Jedenácté místo v odpoledním tréninku všechny uklidnilo a bylo možno se koncentrovat na sobotu.

V sobotu i přes zlepšení času ze včerejšího měřeného tréninku klesl Ondra na 12. příčku, tedy do čtvrté řady na startu. Letos se podobně jako ve třídách MotoGP startuje v řadách po třech jezdcích. Nedělní zahřívací trénink Ondrovi sedl. Pohyboval se na 6.–9. příčce a evidentně si čím dál více rozuměl se svým novým motocyklem. V prvním kole po startu závodu se probojoval na desátou pozici a s odjetými koly rostl jeho náskok před pronásledovateli. Po chybách soupeřů se dostal na konečnou 7. příčku, přičemž jeho nejlepší čas 2.02,9 znamenal více než vteřinové zlepšení loňského maxima. Ondrův týmový kolega Tomáš Svitok, jezdící na Kawasaki, obsadil 19. místo. Seriál pokračuje 26. –28. dubna na legendárním okruhu Assen TT Circuit v Holandsku.

Ondřej Ježek:
„Jak se říká, konec dobrý, všechno dobré. Sedmé místo v dnešním závodě je pro mě OK. Když uvážíme technické problémy, které nás na úvod víkendu provázely, a také, že jsem ještě nenastoupil do závodu s ostrým motorem, můžeme být spokojeni. Jsem rád, že se mi dobrým výsledkem podařilo zhodnotit tvrdou práci týmu a především svých mechaniků, kteří celou čtvrteční noc strávili prací na motorce. Rezervy mám, co se týče startu. Hra se spojkou není s Panigale úplně jednoduchá. Přestože start nebyl optimální, 12. místo jsem si podržel a během prvního kola ještě předjel dva jezdce. Následoval jsem skupinu tvořenou zejména jezdci Kawasaki. Poté, co Savadori havaroval a Andreozzi vyjel mimo trať, jsem se posunul na osmé místo. Ke konci závodu jsem se ještě dostal před Gildenhuyse (BMW), který zpomaloval. Snažil jsem se ještě dojet Lanusse, ale to se bohužel nedařilo, a tak jsem si pohlídal alespoň sedmou pozici. Díky Canepovi drží Ducati druhé místo v poháru konstruktérů. Příští závod je Assen, technická trať, která by naší motorce mohla sedět. Tak se nechme překvapit. Chtěl bych se podívat do první pětky!“

Kvalifikace:
1. Sylvain Barrier FRA BMW 2\’01.347
2. Niccolo Canepa ITA Ducati 2\’01.634
3. Lorenzo Savadori ITA Kawasaki 2\’01.920
12. Ondřej Ježek CZE Ducati 2\’03.341

Závod (12 kol, 64,128 km):
1. Sylvain Barrier FRA BMW 24\’22.239
2. Niccolo Canepa ITA Ducati + 3.255
3. Leandro Mercado ARG Kawasaki + 5.852
7. Ondřej Ježek CZE Ducati + 27.271

Celkové pořadí po 1 závodě:
1. Sylvain Barrier 25
2. Niccolo Canepa 20
3. Leandro Mercado 16
7. Ondřej Ježek 9

PR Ondra Jeřek

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0