Na britského závodníka Olivera Gavina čeká dvanáctá čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Na okruhu La Sarthe debutoval v roce 2001 s vozem Saleen. Pak př
Na britského závodníka Olivera Gavina čeká dvanáctá čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Na okruhu La Sarthe debutoval v roce 2001 s vozem Saleen. Pak přestoupil do žlutých Corvette a nadobro se stal jejich součástí. Čtyřnásobný vítěz Le Mans poslední čtyři ročníky nedokončil a proto je letos nesmírně hladoví po pátém skalpu francouzské legendy. Ovšem bude to mít těžké, sám by vsadil na Aston Martin.
O: Jak důležité bylo vítězství v březnové dvanáctihodinovce v Sebringu a můžete si z toho něco vzít i do Le Mans?
OG: Forma, kterou jsou ukázali v Sebringu, nám může v Le Mans přijít vhod. Taková věc nám dá určitou míru sebevědomí, obzvlášť po loňském prvenství v šampionátu ALMS. S Tommym Millnerem máme velmi dobrý vztah a skvěle se nám pracuje. V některých závodech máme prakticky vyrovnané časy, což je fantastické. A stává se to čím dál častěji.
O: Jaké je tajemství úspěchu Corvette Racing?
OG: Začíná to lidmi nahoře, ti co řídí celý program. Ať už je to týmový manažer Doug Fenah, týmový šéf Gary Pratt, nebo šéfinženýr Doug Louth. Vedou si velmi dobře, nesnaží se zbytečně komplikovat situaci. Vědí, že není potřeba upravovat kolo, prostě se nesnaží najít ten absolutně dokonalý recept. Vědí, že k vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce potřebujete dobré zastávky v boxech, silné a spolehlivé auto a jezdce, kteří jej umí řídit. Jakmile jsou všichni spokojení a umí svou práci, máte tu správnou formu. To je důvod, proč je Corvette tak úspěšný, není to žádným tajemstvím.
O: Se silním polem v kategorii GTE Pro, myslíte si, že největší konkurence bude pocházet z vlastních řad? Od vozu se startovním číslem 73?
OG: Mají dva nejzkušenější závodníky v poli – Antonia Garciu a Jan Magnussena. Nikdy jsem s Antoniem nezávodili, ale s Janem ano, celé čtyři roky. Vím jak zdatným soupeřem umí být. Závodit mezi sebou je velká zábava. Zatímco Jan může být trochu optimistický, odvážný a bude vás vždy pronásledovat, Antonio pracuje nenápadně. Je útočníkem, který se za vámi plíží, dá vám ránu do hlavy a projde kolem vás. Za volantem si počíná velmi chytře a neustále zvažuje všechny možnosti. Což jsou pro čtyřiadvacetihodinovku vlastnosti jak dělané. A pak je tu Jordan Taylor, který je čím dál silnější. Sice mu chybí zkušenosti v Le Mans, ale neustále získává sebedůvěru. V Grand-Am zaznamenává velké úspěchy a snad dorazí do Le Mans velmi dobře připraven. Jordan se učí za pochodu a dospívá. Je ochoten naslouchat a rádi ho tu máme.
O: Jak silná je podle vás konkurence?
OG: Jako sázkař bych si vsadil na Aston Martin. Na letošek jsou perfektně připravení a jejich stoleté výroční je perfektní příležitostí získat v Le Mans vítězství. Mají výbornou sestavu a zkušenosti. V Sebringu, Silverstone a Spa byli neuvěřitelně rychlí. Taktéž Porsche zvolilo velmi chytrý přístup. Nikdy jej nelze podceňovat a nikdy tu nejsou jen do počtu. Velkou neznámou je SRT. V mnoha závodech byli rychlí. Nevíme, jestli jejich osmilitrový motor udělá v Le Mans velkou změnu. Je jasné, že Le Mans je celé o výkonu. Jsou nováčci a jestli jejich auto je to pravé pro čtyřiadvacetihodinovku, zůstává otázkou. Pak tu máme Ferrari, které je vždy konkurencí. Celá kategorie je neuvěřitelně silná, ani si nepamatuji, kdy tomu bylo naposled.
COMMENTS