Oblíbenost vozů GT3 je neuvěřitelná, Audi oslavuje 200. prodaný kus R8

Oblíbenost vozů GT3 je neuvěřitelná, Audi oslavuje 200. prodaný kus R8

Popularita vozů specifikace GT3 je nejenže obrovská, ale neustále roste. To potvrzuje i Audi, jenž slaví 200. prodaný kus od roku 2009. 64. kus dru

V kvalifikačním závodě s přehledem vítězí Ortelli s Vanthoorem
Richard Chlad Jr. slaví první výhru v letošní sezoně
Marcel Kusín předčasně ukončuje letošní sezónu

Popularita vozů specifikace GT3 je nejenže obrovská, ale neustále roste. To potvrzuje i Audi, jenž slaví 200. prodaný kus od roku 2009.

64. kus druhé generace vozu s desetiválcovým motorem, který mohou nakupovat zákazníci teprve od konce minulého roku, si pořídil tým Land Motorsport, který v současnosti vede v seriálu ADAC GT Masters. Těchto 64 vozů následuje za 136 prodanými kusy první generace.

“Jsme samozřejmě hrdí na 200 prodaných vozů. Na trhu s vozy GT3 je neuvěřitelná konkurence, protože tam nalezneme i prémiové, supersportovní značky. Poptávka tak jasně ukazuje, že jak naše produkty, tak i náš zákaznický servis v této konkurenci obstojí,” řekl Stephan Winkellmann, šéf oddělení quattro GmbH.

Lamborghini ohlásilo již v dubnu, že prodalo 40 Huracánů GT3, zatímco podobným číslem se může pochlubit Mercedes s modelem AMG GT3 po stovce prodaných exemplářů SLS GT3. Ferrari očekává, že čtyřicítku prodaných 488 GT3 bude mít na kontě koncem sezony.

AUDI R8 v číslech

900 – délka všech 200 vozů v metrech
9 – počet vítězství ve 24 hodinových závodech
28 – absolutních titulů
20 – počet vítězství v Blancpain GT
34 – titulů ve třídě

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    mijunior 9 years ago

    Není se co divit, jediná okruhová disciplína na kterou se dá dívat. F1 je už dávno pro smích, DTM a WTCC na to mají také usměšně zaděláno. Např. fakt že DTM vede dojíždák jezdec který letos ještě nic nevyhrál mluví sám za sebe, 2 s odstup na aktivaci DRS slušný kurv.tko jezdeckého umu. WTCC a jejich čarování s váhou aut postavených dle stejných regulí atd.

    • comment-avatar
      A. Novák 9 years ago

      Tak ono se s váhou čaruje i v gétéčkách (a nejen s váhou), akorát se tomu říká poněkud vznešeněji BoP. Důvod oblíbenosti bych viděl docela jinde – s těmi auty lze jet v mnoha různých seriálech, což u jiných aut neplatí. S autem F1 lze jet jenom GP, s autem DTM jenom DTM a s autem WTCC jenom MS cesťáků.

  • comment-avatar
    mijunior 9 years ago

    Jenže vozy GT jsou jediné kde má BOP smysl, je třeba vyrovnat rozdíly mezi objemy motorů, atmosferické vs. přeplńované atd. aby každý vůz postavený podle regulí kategorie GT3 byl konkurenceschopný. DTM používá čtyřlitrové atmosferické osmiválce ale místo umu konstruktérů vítězí pokřivená snaha o rovnost, navíc úspěch je stejně jako ve WTCC trestán váhovými hendikepy. DTM měla mít shodné technické předpisy jako japonská série GT500 s tím že by bylo možné obohacení obou šampionátů novými značkami. Bohužel vedení DTM to odložilo nebo zcela zrušilo, nevím kam aktuálně směřují.

    • comment-avatar
      A. Novák 9 years ago

      Jasně, v zásadě pravda, ale váhové handicapy v MS cesťáků mají taky smysl, protože jsou pečlivě počítány a hlavně jsou po celý rok stejný. BoP u gétéček se leckdy mění v průběhu roku. Snaha (dle vás pokřivená) o rovnost bude v té či oné podobě existovat vždy a všude. S tím se prostě chtě nechtě musíme smířit. Nicméně tohle téma bylo o tom, že se auta GT3 hodně prodávají. A to se snahou o rovnost vůbec nesouvisí. To souvisí s tím, že když si to auto koupím, můžu se prakticky libovolně rozhodovat, co kde kdy pojedu. Když si koupím auto WTCC, DTM, NASCAR atd., tak si ho můžu tak maximálně postavit na zahradu jako prolejzačku pro děti. A proč bych to dělal, že?

  • DISQUS: 0