Milovan Vesnić bude v letošní sezoně TCR Eastern Europe obhajovat mistrovský titul. Srb si ale uvědomuje, že nepůjde o snadný úkol. To a mnoho dalšího prozradil v našem rozhovoru.
Milovane, jak se těšíte na sezonu 2020?
Už se nemohu dočkat, až začne. Nemohu se dočkat, až se znovu objevím na trati, uvidím všechny přátele z TCR Eastern Europe a až si opět zazávodím.
Představíte se znovu v barvách vlastního týmu a s vozem Cupra?
Ano, se stejným starým autem, které se ale nachází ve vrcholné kondici a s těmi stejnými lidmi z týmu ASK Vesnić. Bude to stále ta stejná vítězná kombinace.
V loňském roce pro tým ASK Vesnić závodil kromě vás samotného také Jakub Wyszomirski. Kolik vozů hodláte nasadit letos a kteří jezdci budou barvy stáje reprezentovat kromě vás?
Jakub se rozhodl, že bude v roce 2020 startovat se svým vlastním týmem. Přejeme mu jenom to nejlepší, jsme opravdu dobrými přáteli. Poskytneme technickou podporu Rudolfu Pešovićovi. Ten ale bude závodit pod hlavičkou svého vlastního týmu GM Racing. To znamená, že na papíře bude mít stáj ASK Vesnić jenom jednoho jezdce – mě.
Jaké jsou vaše ambice pro sezonu? Předpokládám, že budete chtít obhájit titul…
Cílem je se znovu umístit na čele. To je jediná ambice.
Očekáváte, že bitva o titul bude letos náročnější než loni?
Lehké to jistě nebude. Nedávno bylo oznámeno, že s vozem Hyundai i30 N TCR stáje M1RA bude startovat můj krajan Dušan Borković. Najel spoustu kilometrů ve vrcholných sériích a navíc se bude moci těšit podpoře týmu šampiona WTCR (Norberta Michelisze – pozn. red.). Galáš a Kouřil jsou nyní o něco zkušenější a jak jsem viděl, všichni hodně testují. To my máme v Srbsku problém, jelikož se zde nenachází žádná pořádná závodní trať. Plánovali jsme absolvovat předsezonní testy na Slovakia Ringu a v Grobniku, ale kvůli koronavirové pandemii jsme nemohli země Evropské unie navštívit. Ostatní najeli spoustu testovacích kilometrů v Brně, Mostě nebo na Slovensku. Já do vozu usednu poprvé těsně před prvním závodem téměř po roční pauze a to není vůbec dobré. Doufám ale, že se mi rychle podaří vrátit do závodnického módu.
A kdo tedy bude podle vašeho názoru představovat v boji o titul největší hrozbu? Budou to zmínění Dušan Borković, Jáchym Galáš a Dušan Kouřil mladší? Nebo třeba někdo jiný?
Galáš a Kouřil pro mě jistě budou velkým bolehlavem. Jsou velice rychlí, mohou se těšit podpoře dobrých týmů a jsou hladoví po vítězství. Borković rovněž bude patřit mezi nejžhavější kandidáty na titul. Bude velice těžké je porazit, ale nedáme se jen tak.
A co očekáváte od dalších nově příchozích jezdců, jako jsou například Michal Makeš, Lukasz Stolarczyk nebo Szymon Ladniak?
Uvidíme. Určitě budou potřebovat nějaký čas, než se adaptují na nový vůz a také na novou sérii. Jedná se ale o dobré a rychlé jezdce. Myslím si tedy, že budou hned od začátku konkurenceschopní. Nezapomínejme ale prosím ani na kluky z Fullinrace Academy. Mají skvělého mentora a zároveň týmového šéfa (Petra Fulína – pozn. red.), od kterého se mohou učit. Jakub Wyszomirski bude také rychlý, stejně tak Žarko Knego z Chorvatska. Každý bude chtít vyhrát, na to nezapomínejme. Bude to velmi vyrovnaná sezona.
Jak byste porovnal Milovana Vesniče ze sezony 2019 a vaši současnou verzi? Myslíte, že jste se v nějakých aspektech zlepšil?
Vždy na sobě pracuji, respektive na sobě jako na jezdci a na mém voze. Nikdy nespíme a vždy se snažíme být o krok před ostatními.
Jak vypadala vaše předsezonní příprava?
Pokud máte na mysli simracing, tak jsem stará škola a neprovozuji jej. Je to zábava a dobrá možnost, jak se naučit okruhy. Pochopitelně to ale není stejné a nikdy nebude. Ve skutečném závodním voze potřebujete k tomu, abyste byli rychlí, trochu více než jen dobrý počítač a volant. V reálném autě nemáte k dispozici ani tlačítko pro restart. Navštěvuji posilovnu, analyzuji záběry z vozu, sleduji závody a když můžu, testuji na okruhu.
Letošní sezona bude zahrnovat pouze čtyři závody. Jak tuto redukci vnímáte? Nyní bude méně prostoru pro chyby. Dostává vás tato skutečnost například pod větší tlak než dříve?
Jistě, nebude prostor pro chyby. Zároveň ale nebudu závodit s horkou hlavou. Každý bod se počítá. Pod tlakem nejsem. Pod tím budou hoši, kteří mě chtějí porazit (směje se).
Během své kariéry jste účinkoval v mnoha šampionátech. Jak byste tyto série porovnal s TCR Eastern Europe?
TCR Eastern Europe je dobrý koncept pro soukromé týmy z našeho regionu. Jedná se o dobrý šampionát a s každým rokem bude jenom lepší.
Jaké jsou vaše plány do budoucna? Máte v úmyslu setrvat v TCR Eastern Europe dlouhodobě nebo existuje nějaký jiný šampionát, kde byste se v budoucnu chtěl představit?
Momentálně jsem zde. Jak víte, je to otázka peněz. TCR Eastern Europe si můžeme dovolit. Co se týče ostatních šampionátů, o těch si můžeme nechat pouze zdát.
Přípravy na první podnik MMČR a ESET Cupu v Grobniku vrcholí
Jak dlouho ještě plánujete zůstat u závodění?
Na to se zeptejte nejdříve Tarquiniho (směje se). Mně je jenom 44 let.
Čemu se budete věnovat po skončení závodní kariéry?
Má rodina závodí od roku 1976. Tuto tradici zahájil můj otec, poté jsem v ní pokračoval já. Mám dva syny. Uvidíme, zda-li v ní budou pokračovat. V každém případě chci zůstat v kontaktu se závoděním po celý život, to je jasné. Po konci jezdecké kariéry například jako šéf týmu nebo inženýr. Závodění mám v krvi.
COMMENTS