O vítězství v prestižním závodu bude v Brně bojovat i Čech Tomáš Kostka

O vítězství v prestižním závodu bude v Brně bojovat i Čech Tomáš Kostka

Na brněnský Masarykův okruh se o víkendu 20. – 22. června vrátí silné cestovní vozy. Šampionát Superstars Series od loňského roku změnil název, zachov

Meet Audi\’s Vallelunga favorite Tomas Kostka!
Giovanni Berton se připojí k týmu Solaris Motorsport
EuroV8: O vítězství na Masarykově okruhu se podělili Tomáš Kostka a Francesco Sini

Na brněnský Masarykův okruh se o víkendu 20. – 22. června vrátí silné cestovní vozy. Šampionát Superstars Series od loňského roku změnil název, zachoval si ale startovní pole plné silných cestovních vozů s šesti a osmiválcovými motory. Mezi italskými piloty se bude snažit v Brně uspět i český pilot Tomáš Kostka. Po třech závodních víkendech šampionátu je na průběžném druhém místě.

Tomáš Kostka jezdí s vozem Audi RS5 za italský tým Audi Italia. V jeho barvách si už jednou dojel pro vítězství. Na okruhu Vallelunga se dokázal v adrenalinovém závěru plném předjížděcích manévrů a kontaktů vozů protáhnout před své soupeře a slavil tak svůj první triumf.

Do Brna jede Tomáš Kostka s ambicí bojovat o stupně vítězů. „Moje Audi má pohon všech čtyř kol, což není pro Brno ideální. Je tu hodně přejezdových rovinek mezi zatáčkami a náročné stoupání k cílové rovince a tam všude hraje roli hmotnost a výkon motoru. A to je náš hendikep. Nejvíc by pomohlo, kdyby zapršelo. Třeba nám bude přát štěstí, i když fanouškům by se to asi nelíbilo,“ přemítá před závodním víkendem Kostka. Jeho výhodou naopak bude domácí prostředí. „Otočí se situace, kterou jsem já prožíval na všech dosavadních závodech. Vůbec jsem na rozdíl od domácích soupeřů italské okruhy neznal a první trénink jsem se je jen učil. Tady přesně vím, jaký je tu povrch, jakou má přilnavost, takže můžu od začátku jet na sto procent,“ říká zlínský pilot.

Společně se závodní sérií EuroV8 Series se na Masarykově okruhu představí dva značkové poháry vozů Ferrari. V nich se utkají výhradně vozy Ferrari 458 Challenge. Díky vyrovnanosti těchto vozů je závod plný předjížděcích manévrů i drobných kolizí.

Po dráze se projede i veřejnost

Významnou novinku závodní víkend přinese pro řidiče, kteří se chtějí po Masarykově okruhu sami svézt. Automotodrom Brno s promotérem šampionátu vyjednal, že v nedělním programu vyčlení půlhodinovou pauzu, ve které proběhne jízda veřejnosti. Čtyřicet řidičů tak dostane možnost svézt se po závodní trati svým vozem přímo během závodního víkendu. „Jde o naprosto unikátní možnost, jak si užít přímo pocit závodníka při závodním víkendu. Prakticky při všech závodech je dráha pro veřejnost zcela uzavřená,“ upozornila manažerka závodu Jana Božková. Jízdy byly uvolněny do prodeje za standardní cenu 550 Kč / 25 minut, k jízdě si musí řidič koupit ještě jakoukoliv vstupenku na samotný závod EuroV8 Series. Jejich ceny začínají na 250 korunách na nedělní závodní den, v sobotu lze vstupenku na všechny tribuny pořídit už za 150 Kč.

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0