O dodavateli motorů do LMP2 se rozhodne za pár dní

O dodavateli motorů do LMP2 se rozhodne za pár dní

Jména výrobců prototypů LMP2 od roku 2017 jsou nějaký čas známá, teď se FIA a ACO soustředí na výběr dodavatele motorů. O přesném počtu zájemců org

FIA WEC: Porsche vyhrává po diskvalifikaci Audi, Němci se však odvolávají
Škatulata hýbejte se: Lotterer a Jani přestupují k Rebellionu, Bamber míří do Austrálie
FIA WEC: Termín změny pravidel LMP1 se posouvá

Jména výrobců prototypů LMP2 od roku 2017 jsou nějaký čas známá, teď se FIA a ACO soustředí na výběr dodavatele motorů.

O přesném počtu zájemců organizátoři zatím mlčí, nicméně potvrdili slušný zájem. Jasné je, že Gibson Engineering prostřednictvím své značky Judd podal přihlášku na konci srpna. Hlasy se ozývají i z Japonska. S největší pravděpodobností jde o Nissan, který má v poli prototypů LMP2 majoritní podíl. A v řadě stojí další evropský dodavatel.

Rozhodnutí o jediném dodavateli v šampionátech FIA WEC, ELMS a Asian Le Mans Series má padnout ještě tento týden, nicméně jméno výrobce ACO zveřejní až o několik dní později.

ACO zadalo požadavek na motor s přímým vstřikováním, ovšem sportovní manažer ACO Vincent Beaumesnil podotýká, že nejde o nezbytnost. „Preferujeme tuto variantu, ale není povinná. Můžete mít přednosti v servisu, kvalitě, síle a ceně a nemusí jít o přímé vstřikování,“ řekl Beaumesnil.

Nový motor na rok 2017 má být výkonnější než jeho současní předchůdci. V americkém seriálu United SportsCar Championship zůstane otevřený trh a týmy si budou moci vybírat agregáty od několika dodavatelů.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0