Na Hockenheimringu se uskutečnil úvodní podnik letošní sezony DTM. Zatímco v prvním závodě si dojel pro vítězství Marco Wittmann, ve druhé jízdě vyst
Na Hockenheimringu se uskutečnil úvodní podnik letošní sezony DTM. Zatímco v prvním závodě si dojel pro vítězství Marco Wittmann, ve druhé jízdě vystřídal pilota BMW na nejvyšším stupni René Rast.
Během tohoto víkendu odstartovala nová sezona německého šampionátu cestovních vozů DTM, kterou již tradičně otevřel podnik na Hockenheimringu.
Ročník 2019 představuje pro sérii vstup do nové éry. V platnost totiž vcházejí nové technické regule, jimž dominuje přechod z atmosférických osmiválcových pohonných jednotek o obsahu čtyři litry na dvoulitrové čtyřválcové turbomotory.
Výrazných změn ale dozná také startovní listina. V ní totiž bude poprvé od roku 1985 chybět Mercedes, který šampionát opustil mimo jiné i s úřadujícím šampionem Garym Paffettem na konci loňské sezony. Fanoušci se ale i nadále mohou těšit na trojici značek a to díky čtveřici vozů Aston Martin Vantage, které budou nasazovány švýcarskou stájí R-Motorsport.
sobota
První letošní klání neodstartovalo zrovna za ideálních povětrnostních podmínek. V pátek po suchém prvním volném tréninku následoval mokrý druhý trénink a deštivé počasí přetrvalo také do soboty, kdy se na vodě uskutečnila jak kvalifikace, tak i závod, ačkoli v jeho závěru již trať začínala osychat.
V boji o startovní pozice se nejvíce zadařilo Marcu Wittmannovi, který si vyjel pro první závod pole position a získal tak první tři body. Start ze druhé pozice se dvěma body si zajistil Mike Rockenfeller a své zastoupení měl mezi nejrychlejší trojicí také Aston Martin. Třetím časem totiž překvapil Paul Di Resta a připsal si tak jeden bod.
kompletní výsledky první kvalifikace
Po nejrychlejším čase v kvalifikaci pokračovala Wittmannova nadvláda také v závodě, když figuroval na první příčce od startu až do cíle a stal se tak prvním letošním vítězem.
Nejvážnějším vyzyvatelem v boji o vítězství byl pro dvojnásobného šampiona René Rast. Úřadující vicemistr, který do závodu vyrážel ze 4. příčky, se dokázal na druhou pozici posunout ve 13. kole a poté figuroval jen těsně za svým krajanem.
Šampion z roku 2017 ale nakonec vůbec nespatřil cílovou pásku, když pět kol před cílem musel kvůli problémům s převodovkou odstoupit a svou sérii šesti vítězství z konce loňského ročníku tak prodloužit nedokázal.
Audi ale i přesto zaznamenalo dvojí pódiové umístění, když druhé místo z kvalifikace zopakoval Mike Rockenfeller a na třetí pozici závod dokončil Robin Frijns.
Čtvrtou příčku obsadil v cíli závodu Timo Glock. 37letý závodník, který zde loni svedl nezapomenutelnou bitvu s Garym Paffettem, dokázal “bramborovou” medaili ukořistit i přes potíže v úvodní zatáčce, kdy se po kontaktu s René Rastem ocitl v hodinách.
Pátý dojel do cíle Loïc Duval. Slušným šestým místem a ziskem osmi bodů debutoval v DTM Sheldon Van Der Linde, kterého následovali sedmý Bruno Spengler a osmý Nico Müller.
Body dokázaly při premiérovém startu v šampionátu získat obě nové stáje. Zatímco dva body za 9. místo si připsal pilot R-Motorsportu Daniel Juncadella, poslední bod za 10. příčku zaznamenal nováček ve službách zákaznického týmu Audi WRT Pietro Fittipaldi.
Kromě Reného Rasta, který byl ovšem ještě klasifikován jako 16., nedokončili závod také jezdci R-Motorsportu Ferdinand Habsburg a ze 3. příčky startující Paul Di Resta.
kompletní výsledky prvního závodu
neděle
Zatímco v sobotu bylo v Bádensko-Württembersku deštivo, v neděli již bylo počasí k jezdcům mnohem přívětivější. Kvalifikace i závod totiž tentokrát byly odjety na suché trati, ačkoli pár kapek deště během druhého víkendového klání na trať spadlo.
Po vítězném prvním závodě zahájilo BMW slibně také nedělní program. V kvalifikaci si totiž vyjel pole position Philipp Eng, kterého v dosavadním průběhu víkendu sužovaly technické potíže. Spolu s Rakušanem se do první řady kvalifikoval další pilot bavorské značky a zároveň vítěz prvního závodu Marco Wittmann. Nejlepší trio pak zkompletoval Robin Frijns.
kompletní výsledky druhé kvalifikace
Závod se ovšem nakonec stal záležitostí Audi. Po startu se sice na čele udržel Philipp Eng a vévodil úvodu závodu. Poté však přišlo 6. kolo, kdy ze závodu odstoupil po technických problémech Mike Rockenfeller společně s Loïcem Duvalem, který skončil ve 12. zatáčce mimo trať.
Po těchto událostech vyjel na trať zpomalovací vůz, během jehož pobytu na závodní dráze se ze 16. místa startující René Rast vydal do boxů pro čerstvé pneumatiky a to i přes skutečnost, že pitstop během fáze safety caru se neuznává jako splnění povinnosti zastávky v boxech. Toto rozhodnutí posléze ovlivnilo další vývoj závodu.
Jezdec Audi se totiž během prvních čtyř kol po restartu dokázal posunout až na 2. pozici, následně převzal ve 13. kole vedení od Philippa Enga a začal si na čele vyjíždět náskok. První příčka se pak Rastovi podařila udržet i po všech zastávkách a s náskokem téměř 12 sekund si dojel pro překvapivé vítězství.
Ingolstadtská automobilka navíc obsadila kompletní stupně vítězů, když na 2. místě dojel Nico Müller a stejně jako v prvním závodě proťal cílovou pásku na 3. příčce Robin Frijns, který ze třetího místa odsunul tři kola před cílem Philippa Enga a vítěz kvalifikace se tak musel v cíli spokojit se 4. pozicí.
Za rakouským závodníkem se umístili další dva jezdci bavorské automobilky. Pátý skončil Bruno Spengler a šestou pozici obsadil Timo Glock.
Další body pro R-Motorsport vybojoval sedmý Paul Di Resta. Brit svou povinnou zastávku absolvoval těsně před výjezdem safety caru a po zastávkách všech jezdců se dokonce objevil na čele. Nakonec se ale Di Resta stavěl ještě jednou a stejně jako vítězný Rast tak absolvoval dva pitstopy.
Sobotní vítěz Marco Wittmann tentokrát obsadil 8. místo. Německému závodníkovi zkomplikoval závod Pietro Fittipaldi, který jej v 10. kole po kontaktu ve vlásence roztočil. Brazilec za zavinění tohoto incidentu obdržel penalizaci průjezdu boxy.
Stejný trest vyfasoval během závodu také Jamie Green, který zase v 9. kole způsobil kolizi se Sheldonem Van Der Lindem. I přesto se ale vicemistrovi z roku 2015 podařilo získat dva body za 9. místo.
Bodovanou desítku pak uzavřel Joel Eriksson, který v závěrečných metrech jen těsně ukořistil bod v souboji s Jakem Dennisem.
kompletní výsledky druhého závodu
I přes ne zrovna vydařený druhý závod odjíždí z Hockenheimringu jako lídr šampionátu Marco Wittmann (34 bodů). Na šampiona z let 2014 a 2016 ztrácí na druhém místě tři body Robin Frijns a třetí příčka patří s 25 body Renému Rastovi.
V hodnocení týmů se nachází na čele Audi Sport Team Abt Sportsline (53 bodů) před druhým BMW Teamem RMG (50 bodů) a třetím BMW Teamem RMR (35 bodů).
Mezi značkami vede se 110 body Audi před druhým BMW (93 bodů) a třetím Aston Martinem (9 bodů).
Sezona bude pokračovat za dva týdny, kdy na jezdce čeká jedna z letošních kalendářních novinek a to podnik v belgickém Zolderu.
COMMENTS