Organizátoři závodních sérií DTM a Super GT se dnes sešli v Tokiu se zástupci automobilek, aby se dohodli na nových tzv. Class One předpisech, které v
Organizátoři závodních sérií DTM a Super GT se dnes sešli v Tokiu se zástupci automobilek, aby se dohodli na nových tzv. Class One předpisech, které vejdou v platnost v roce 2017.
Nová pravidla obsahují následující údaje:
obrys vozu, podobný jako u současných DTM a GT vozů
vzhled vozu
vysoká úroveň bezpečnosti
omezení provozních a vývojových nákladů
4 válcové motory 600 koní
Dalším předmětem diskuze byly limity v testování, specifikace pneumatik a využití DRS systému. Cílem nových předpisů je, aby všechny automobilky byly schopné vyrobit stejné vozy.
Na zasedání byli přítomni i zástupci IMSA, kteří plánují zavést pravidla i v USA.
„Dohoda mezi předními automobilkami v Německu a Japonsku je důležitým milníkem na cestě k společným, celosvětově zavedeným předpisům. Je na automobilkách, zda chtějí, aby jejich vozy Class One závodily dnes v Suzuce, příští týden na Nürburgringu a za čtrnáct dní v Daytoně. Tato možnost poskytuje automobilkám zcela nové marketingové příležitosti. Společný název Class One je důležitým prvkem, který vše udržuje pohromadě. Jsem rád, že tímto osobitým názvem budeme demonstrovat naši společnou půdu v Evropě, Japonsku a USA. Všechny tyto kroky nám pomohou dosáhnout toho, že různé značky budou na nejvyšší technické úrovni, což také zajistí více fanoušků motoristického sportu. Není fantastické, že v budoucnu budou nádherné závodní vozy, jako jsou vozy DTM provozovány po celém světě s přiměřenými náklady? “ řekl předseda představenstva ITR, Hans Werner Aufrecht.
COMMENTS
Tady taky už ten spíčenej downsizing? Ať si ty vysavače strčí dohajzlu!!!!!!
Proč čtyřválcová a drahá turba? Pokud vím Japonci na změnu motorů nechtějí přistoupit!
Nevím proč vám vadí turba. V 80letech měla formule až 1500koni v kvalifikaci a v IMSA běžně 750 až 800koni. BMW 2litr 4valce a až 1150koni. Zvuk je OK akorát musí být delší výfuk. Pak to krásně prská jak WRC auta.
dvoulitrová turba se čtyřma válcama jsou budoucností, resp. požadavkem automobilek. A nezůstaneme jen u DTM a Super GT. Předpokládám, že se v roce 2017 objeví i v australské V8 Supercars a jiných závodech…
Asi máš pravdu, vše směřuje k těm maloobjemovým motorům, o situaci jaká nastane v Austrálii už jsme spolu probírali, nejsem si však jist jestli GT 500 používá turbomotory tohoto objemu již nyní? Vznik celosvětové třídy 1 jak se to snad bude jmenovat bude určitě konkurence pro slibně se rozvíjející WEC, Porsche v LMP1 také používá motor této specifikace ve spojení s hybridní technologií. Doufám, že to nepůjde tak daleko ve třídě 1 a nestanou se z toho nedozírně drahé vozy jako právě LMP1. Dovedl bych si představit vozy této snad nově vznikající třídy právě ve spojení s LMP1 a LMP2 místo stávajících GTE-Pro i GTE-Am. Právě pan Ratel už si představoval světový šampionát a začal tím,že zrušil skvělé vozy GT1, které vozy GT3 bohužel nebyly schopny nahradit.