Petr Čížek poskytl rozhovor pro oficiální web šampionátu TCR Eastern Europe. Jak je s letošní sezonou spokojen? A co plánuje v té příští? To vše a mnoho dalšího v něm prozradil.
Petře, po úvodních třech podnicích sezony se nacházíte se 16 body na 12. místě průběžného pořadí. Jak jste zatím s ročníkem 2020 spokojen?
S tímto umístěním spokojen být nemůžu. Bohužel stále bojujeme s nastavením auta do závodního režimu, v kvalifikacích to není tak špatné, ale v závodě zatím vůz nemá tempo, které by nás udrželo v boji o přední příčky. Také si letos vybíráme i kus smůly, kdy se nám nevyhýbají kontakty se soupeři, které mají za následek odstoupení ze závodu.
Který z dosud odjetých letošních závodů byste označil jako nejlepší a proč?
Myslím, že ten mě ještě čeká, jelikož v každém předcházejícím se vždy něco špatného událo.
A který byste naopak označil za nejhorší?
To jsem vlastě odpověděl. Hledáme stále limity nového vozu a ještě k tomu všemu jsme byli dvakrát nechtěnými účastníky nehody, která měla fatální následky jen pro nás.
V letošním roce závodíte se zbrusu novou Cuprou Leon Competición TCR. Jak jste se s tímto autem sžil a jak se vám zamlouvá?
Auto se jeví velice dobře, bohužel jsme nedostali od výrobce žádné doporučující instrukce, takže se s ním stále učíme zacházet. Na kvalifikaci už to docela umíme, ale v závodním tempu to stále ještě není ono. Myslím si ale, že v nové Cupře je velký potenciál.
Můžete toto auto porovnat s vozem Cupra Leon TCR, do kterého jste usedal loni? Je vůz Cupra Leon Competición TCR skutečně krokem dopředu?
To se nedá porovnávat, jsou to dvě naprosto odlišná auta, podvozkem počínaje, nastavením náprav konče.

Petr Čížek v letošní sezoně závodí se zbrusu novým vozem Cupra Leon Competición TCR.
Startovní pole TCR Eastern Europe se letos oproti loňskému ročníku hodně rozrostlo. Jaké to je závodit v početnějším poli? A bavilo vás více závodit loni proti méně jezdcům nebo je to lepší letos?
Jezdím proto, abych závodil a když je pole početnější, je jednodušší si nějakého soupeře najít. Pro mě je tato sezona rozhodně lepší, bohužel výsledkově to není ono, ale aspoň budujeme nějaké základy pro příští ročník, kdy už nebudeme muset tolik laborovat s nastavením nového vozu.
Už se nějakým způsobem rýsuje i podoba vaší sezony 2021? Plánujete pokračovat v TCR Eastern Europe u stáje Petra Fulína s vozem Cupra Leon Competición TCR nebo plánujete nějakou změnu?
Máme nastolenou nějakou dlouhodobou cestu a po té chceme jít, Petr nám buduje krásné týmové zázemí a to by se odcházelo velmi těžce. S Petrem jsme si nějak sedli i lidsky, máme velmi dobrý vztah, není to jen vztah majitel a zákazník. Jsou tu lidé okolo týmu, ať už mechanici, se kterým mám velmi vřelé vztahy, a nesmím také zapomenout na naše holky, které se nám starají o naše žaludky. Takže ano, i příští rok budeme jezdit pod hlavičkou Fullinrace Academy v šampionátu TCR Eastern Europe.
COMMENTS