Automobilka Nissan během finále amerického fotbalu představila svůj nový prototyp LMP1 s názvem Nissan GT-R LM Nismo. Japonci se vydali odlišnou ce
Automobilka Nissan během finále amerického fotbalu představila svůj nový prototyp LMP1 s názvem Nissan GT-R LM Nismo.
Japonci se vydali odlišnou cestou než konkurenční Audi, Toyota a Porsche. Třílitrový šestiválec s dvojitým turbem totiž umístili dopředu před jezdce. Motor má velmi nízkou spotřebu a se systémem ERS (energy recovery system) bude pohánět jen přední nápravu.
Všeobecná pravidla FIA WEC rozdělují prototypy LMP1 do čtyř skupin s ohledem na to, kolik hybridní energie během jednoho kola v Le Mans spotřebují. Audi spotřebovává 2 megajoule, Toyota a Porsche zvolilo kategorii 6 MJ, naopak Nissan šel cestou 8 MJ, což znamená, že ze všech továrních prototypů využije nejvíce hybridní energie, nicméně bude muset spotřebovat nejméně paliva.
Nový stroj Nissan GT-R LM Nismo nastoupí do letošní sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů a samozřejmě nebude chybět ani na startu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Nissan si vybral prostředí prototypů kvůli technickým možnostem. Pravidla jsou daleko otevřenější než ve formuli 1 a pro celou automobilku jsou technické inovace v LMP1 velkou výzvou.
Nissan zároveň potvrdil prvního jezdce prototypu. Do kombinézy s logem japonské automobilky se bude oblékat zkušený Marc Gené, který v předchozích letech působil u týmů Peugeot a Audi LMP1.
Aleš Sirný
Foto: Nissan
COMMENTS
Díky Aleši, až teď jsem se dostal k PC.
No pěkně dloihá příď, jako by tam bylo aspoň 10 válců.Jsem zvědav na sestavu, když chtějí na Le Mans tři auta.
Nektere detaily jsou zajimave,jako celek to ale nepusobi dobre a asi to ani nebude jezdit dobre.No mozna se pletu.