Nissan převezme od nadcházející sezony Formule E místo na startovním roštu po automobilce Renault a v šampionátu plně elektrických monopostů bude spol
Nissan převezme od nadcházející sezony Formule E místo na startovním roštu po automobilce Renault a v šampionátu plně elektrických monopostů bude spolupracovat s týmem e.dams. Japonský výrobce se nechal slyšet, že ve svém novém programu zúročí zkušenosti z programů LMP1, Super GT nebo zámořského šampionátu sportovních vozů IMSA, kde působí jako dodavatel motorů u prototypu Nissan Onroak DPi amerického týmu Tequila Patrón ESM.
„Máme své inženýry v mnoha oblastech motorsportu a jejich znalostí hodláme využít ve Formuli E, mají spoustu informací, které se určitě budou hodit. V kategorii LMP1 jsme získali specifické technické znalosti, naučili se, co funguje a co ne, jak řešit problémy v konkrétních oblastech. Zjistili jsme, jak logisticky složit úspěšný pracovní tým přes dlouhé vzdálenosti. Mnoho let rovněž pracujeme na výzkumu a vývoji elektrických automobilů a nedávno jsme představili druhou generaci našeho modelu Leaf. To vše může hrát v náš prospěch,“ vysvětlil serveru Autosport.com ředitel Nissanu v oddělení NISMO Michael Carcamo.
Nissan počítá s tím, že po svém příchodu do Formule E v sezoně 2018/2019 využije pohonné jednotky a technologií vyvinutých Renaultem, jenž i přes svůj oznámený odchod investoval do nadcházejícího ročníku finanční prostředky. Japonská značka přijde s vlastním řešením od sezony 2019/2020. V současnosti mohou automobilky pracovat pouze na motoru, převodovce a měničích. Od příštího ročníku dodá Spark Racing Technology týmům druhou generaci monopostu a McLaren Applied Technologies představí novou baterii, která poprvé vydrží celou délku závodu.
„Věříme, že tyto novinky eliminují naši nevýhodu jako nového týmu ve startovním poli. Velice si považujeme pozice první japonské automobilky v sérii, je to pro nás důležité a cenné. Významně jsme investovali do vývoje elektrických vozidel a jedním z cílů, které si slibujeme od vstupu do Formule E, je to, že chceme být vidět jako světový lídr v tomto odvětví. Proč tedy na trati neukázat to, co děláme na silnici,“ uzavírá vyhlídky Carcamo.
COMMENTS