Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Singapuru, při které hned po incidentu na startovní čáře vyjel safety car a ovlivnil tak strategie řa
Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Singapuru, při které hned po incidentu na startovní čáře vyjel safety car a ovlivnil tak strategie řady závodníků. Singapur je typem závodu, který se většinou vyhrává z pole position a letos tomu nebylo jinak. Rosberg se ujal vedení šampionátu.
Tři jezdci využili safety car k předčasné návštěvě boxů. Red Bull byl jediným týmem v top 10, který odstartoval na superměkkých pneumatikách, zatímco ostatní jezdci v nejlepší desítce zvolili rychlejší ultraměkkou směs. Nicméně, Daniel Ricciardo nebyl schopen zajet delší první stint než jeho nejbližší soupeři, čímž přišel o teoretickou výhodu odolnějších pneumatik.
V závěrečné fázi závodu zvolil Mercedes takovou strategii pneumatik, aby se Lewis Hamilton dostal před Ferrari Kimiho Räikkönena a obsadil tak třetí místo na stupních vítězů. Ricciardo přezutí na superměkkou směs taktéž oddaloval; v jednom okamžiku stáhl ztrátu na Rosberga o tři sekundy na kolo, čímž udělal finále závodu mnohem napínavější. Nicméně, pilot Mercedesu se skálopevně držel své strategie dvou zastávek a dojel si pro vítězství.
Sebastian Vettel odstartoval z posledního místa a za pomoci strategie měkká-ultraměkká-ultraměkká dojel do cíle pátý. Jinou alternativní strategii pomocí měkkých pneumatik zvolil Sergio Perez z týmu Force India. Mexičan odstartoval závod na ultraměkké směsi, ale po vyjetí safety caru přezul na měkké pneumatiky a následně přezouval ještě jedenkrát, opět na měkké. Skončil na bodované pozici.
Tento týden 21. – 22. září pokračuje Pirelli s testováním mokrých pneumatik pro rok 2017 na francouzském okruhu Paul Ricard za účasti Mercedesu a jeho upraveného vozu, který bude simulovat předpisy pro příští rok.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Singapur potvrdil svůj status nejtěžšího závodu sezóny, jak z pohledu jezdců a vozů, tak i z pohledu pneumatik. Po noční bouřce jsme pozorovali neobvyklý vývoj teplot na trati. Od začátku závodu jsme viděli několik různých strategií, jejichž prostřednictvím se týmy snažily bojovat o stupně vítězů. Jedním z vrcholů závodu byl postup Sebastiana Vettela startovním polem z posledního místa, k čemuž mu pomohla odvážná strategie. Na samém konci závodu vygradovalo soupeření taktik se dvěma a třemi zastávkami.“
COMMENTS