Pilot Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Itálie z druhého místa na startovním roštu; přijal strategii s jednou zastávkou, odstartoval na měkké
Pilot Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Itálie z druhého místa na startovním roštu; přijal strategii s jednou zastávkou, odstartoval na měkké směsi a následně přezul na střední směs. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil s identickou strategií druhý.
Rosberg a Hamilton byli jediní dva jezdci, kteří se kvalifikovali do top 10 na měkké směsi. Tato směs jim umožnila delší první stint ve srovnání s jezdci jedoucích na superměkkých pneumatikách. To byl klíčový moment v boji o pódium.
Během závodu byly k vidění různé variace strategií s jednou či dvěma zastávkami. Oba jezdci Ferrari zvolili „stíhací“ strategii se dvěma zastávkami; pro první dva stinty nasadili superměkkou směs, při druhé zastávce obuli měkké pneumatiky.
Daniel Ricciardo z Red Bullu zkoušel alternativní strategii se dvěma zastávkami; na konec závodu obul superměkkou směs, aby zaútočil na Valtteriho Bottase, jehož Williams měl obutou měkkou směs. Roman Grosjean byl další jezdec s alternativní strategií, do cíle dojel taktéž na superměkké směsi. Naopak „jedináčkem“ na startu se střední směsí byl Osteban Ocon na Manoru. Monza byla tak druhým závodem v řadě, kdy se na startu a v cíli objevily všechny tři směsi.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Strategie pneumatik tvořila klíčovou součást našeho domácího závodu. Po vzrušujícím startu udávaly tón závodu jednotlivé taktiky s pneumatikami. Ačkoliv Lewis Hamilton přišel při startu o pole position, díky své strategii se během první poloviny závodu dostal na druhé místo a tuto pozici byl schopen udržet až do cíle. Ferrari se strategií o dvou zastávkách urputně bojovalo o pódiové umístění. Před další Velkou cenou v Singapuru budeme tvrdě pracovat na testování nových pneumatik s Ferrari v Barceloně a s Mercedesem na Paul Ricard.“
COMMENTS