Nicky Pastorelli s 8 let starou Corvettou vybojoval pole position v Dubaji

Nicky Pastorelli s 8 let starou Corvettou vybojoval pole position v Dubaji

Nizozemský pilot Nicky Pastorelli ukázal, že nepotřebujete nejnovější techniku k tomu, abyste zajeli nejrychlejší čas v kvalifikaci. Díky času 1:57.28

V Dubaji letos dominoval Mercedes týmu Black Falcon
Black Falcon potvrdil jezdeckou sestavu pro Blancpain Endurance Series
Mercedes už také zná své jezdecké složení pro 24h Nürburgring

Nizozemský pilot Nicky Pastorelli ukázal, že nepotřebujete nejnovější techniku k tomu, abyste zajeli nejrychlejší čas v kvalifikaci. Díky času 1:57.282 se Corvette C6-R specifikace 2006 týmu V8 Racing postaví na startovním roštu závodu Dunlop 24h Dubai na první místo.

Nizozemskou Corvettu bude Pastorelli sdílet s posádkou Wolf Nathan, Danny Werkman, Rick Abresch a Alex van ‘t Hoff. Hned za nimi se na start postaví vítězný tým z loňska, tedy tým Abu Dhabi by Black Falcon s posádkou Al Qubaisi-Bleekemolen-Schneider-Simonsen a jak jinak, než s nejúspěšnějším vozem třídy GT3 ve vytrvalostních závodech, Mercedesem SLS. Třetí místo si zajistila posádka Klohs-Ragginger-Asch-de Phillippi týmu Fach Auto.

\”Bylo to skvělé. Ráno jsme s autem odjeli pouze dvě kola, ale i tak sedlo v kvalifikaci náramně. Nejdůležitější však bylo, že jsme vychytali ten správný moment, neměli jsme před sebou pomalejší soupeře, všechno sedělo jak mělo a já jsem neudělal žádnou chybu. Výsledný čas byl kombinací těchto faktorů. Nicméně nečekal jsem tak výborný čas. V závodě samozřejmě tak rychlí nebudeme. Budeme mít dovážené auto, plnou nádrž a navíc nemůžeme držet takové tempo celých 24 hodin. Budeme se snažit být nejrychlejší a uvidíme, jak nám to půjde. Jediná opravdová výhoda toho, že startujeme z prvního místa je to, že pokud se stane v první zatáčce nějaká hromadná havárie, budeme mít větší šanci z ní vyváznout,\” okomentoval kvalifikaci Nicky Pastorelli.

Český tým RTR Projects s vozem BMW M3 GTR zaznamenal v kvalifikaci nejrychlejší čas s hodnotou 2:14.126, díky kterému zítra odstartuje ze třetího místa ve třídě A5. Celkově patří bílo-oranžovému vozu 51. místo. Posádka Jana Šťovíčka, jenž se v Gallardu týmu Leipert střídá s Webbem, Tutumluem, Lopezem, Mulem a Morim odstartuje z 20. místa (17. místo A6).

Další dva jezdci, kterým budou držet pěsti čeští i slovenští fanoušci jedou ve třídě 997. Miro Konopka letos nestartuje s vlastním vozem, ale v týmu Car Collection, který odstartuje ze třetí pozice ve třídě 997 a Vladimíru Hladíkovi s týmem Speedlover patří sedmá příčka ve třídě.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: 24h Series

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar

    […] – sumář kvalifikačního dne – zde […]

  • comment-avatar
    Šáárka Pechočová 11 years ago

    Není to ješta ta stará, dobrá Corvetta Talkanitzů, která vyhrála v Brně Epilog…? 🙂

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 11 years ago

      Není, Talkanitsové měli ještě starší typ C5.R 😉

  • comment-avatar

    Talkanitzové měli vůz ještě specifikace GT-1. Pane Laušman je ta Pastoreliho Corvetta specifikace GT-2 se kterou jezdil GT open? Nebo je to GT-3,můžou v Dubaji GT-2 vůbec startovat?Děkuji předem za odpověď!

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 11 years ago

      info z Dubaje: je to ex-GT1, předělaná na GT2. Šasi č. 005, se kterou dříve jezdil Hezemans.

  • comment-avatar

    Moc Vám děkuji, myslel jsem si to Corvetty specifikace GT-3 jsou snad jen v ADAC.

  • DISQUS: 0