A jedeme dál! Náš velký předsezónní přehled FIA WTCC pokračuje a jelikož za sebou máme Citroën i Hondu, tak dnes logicky následuje poslední tovární tý
A jedeme dál! Náš velký předsezónní přehled FIA WTCC pokračuje a jelikož za sebou máme Citroën i Hondu, tak dnes logicky následuje poslední tovární tým, tedy ruská Lada.
Tovární tým ruské Lady patří prakticky už ke stálicím světového šampionátu FIA WTCC. Smutným faktem však je, že si po celou dobu drží pověst outsidera, ze které Rusy nedostal ani Rob Huff loňskými dvěma vítězstvími.
Ve sportu po celém světě platí velká rivalita-např. ruští hokejisté nemusí Kanaďany, Američany, či nás a snad všichni ostatní zas nemusí Rusy. Ve WTCC je to ale jiné. V paddocku vládne taková zvláštní pohoda a to i mezi továrními týmy. Když vloni Rob Huff po několika sezonách porážek konečně dovezl Ladovku na stupně vítězů, ruský tým to společně s Huffym neskutečně prožíval a celý svět gratuloval Ladě k historickému úspěchu. A když Huff zvítězil v Číně? Tím všechny absolutně pobláznil. Lada si loni vloni získala po celém světě mnoho příznivců, kterým se toto sympatické snažení borců z Togliatti prostě líbí.
Lada i do letošní sezony vstupuje jako outsider, vždyť pro první závod stihli nachystat pouze dva vozy, přesto ji už však ostatní týmy nesmí brát na lehkou váhu. Nová Lada Vesta TC1 je lepší, rychlejší, stabilnější, má lepší aerodynamiku, je to prostě lepší vůz, než loňská Granta. Rob Huff přiznal, že letos stihli před začátkem sezony odjezdit 100 kol, což je vlastně o 100 kol více, než loni. A také je to o 100 více důvodů, proč bude letos Lada rychlejší.
Kromě nového vozu je také jednou z hlavních změn barevné schéma. Vozy jsou žluté, jezdci jsou žlutí, mechanici jsou žlutí, no prostě všichni vypadají jako pilné včelky. To je dáno samozřejmě novým sponzorem, kterým se stala již loni olejářská společnost Rosneft. Nutno podotknout, že Vestě to ve žluté rozhodně sekne.
A co jezdecká sestava? Ta se, stejně jako v případě Citroënu, či Hondy, nemění.
Tahounem i letos rozhodně zůstane Rob Huff. Ten svými dvěma vítězstvími postrašil všechny okolo a dal jasně najevo, že Lada nejezdí na závody MS cestovních vozů jen tak na výlet. Nutno podotknout, že druhé místo v Argentině, či vítězství v Číně nepřišlo jen tak. Ano, Huff sice do obou závodů startoval z pole position díky obrácenému pořadí v kvalifikaci, ale v Argentině nestačil pouze na Lopeze, jinak všem ostatním ujel a stejné to bylo v Šanghaji. Pouze v Macau na něj po celou dobu závodu zle dotíral Muller, ale i s ním si bývalý mistr světa poradil. Sečteno, podtrženo, kromě tří pódiových míst dokázal Huff ještě několikrát dojet na bodech a jasně tak potvrdil, že i se špatným vozem se dají dělat divy.
James Thompson již několik sezon není ten starý dobrý James Thompson, co dokázal vítězit i se slabším vozem. Za 4 sezony s Ladou spadl do vod průměrných jezdců a ani loňský rok si za rámeček rozhodně nedá. Z 24 závodů dojel jen osmkrát na bodech a k tomu byl hned ze tří závodů diskvalifikován-za to, ale on sám nemůže. Nebyl by to ale James Thompson, kdyby nebyl pořád pozitivní. Loni jsem procházel boxovou uličkou před volným tréninkem na Salzburgringu, když tu se za ním stavil na slovíčko jeden z vysoce postavených pánů z Hondy, který se ho zeptal jak se má. James mu jen odpověděl: “Ále, pořád se usmívám.” Typický Thommo-i proto patří mezi nejsympatičtější borce z paddocku WTCC. Jsem si jistý, že to v něm stále je a stačí jiskřička, která zažehne velký požár. Jen, aby ještě ta Lada jela.
Naprosto opačný názor mám na Mikhaila Kozlovského. Ten měl prostě po loňské sezoně skončit. Dva dojeté závody na bodech a celkem 11 bodů-to prostě není vizitka továrního jezdce. Hůř už na to byli jen jezdci kategorie TC2T a René Münnich. Kozlovskyi už není ten mladíček, hozený do oceánu. Má za sebou dvě sezony ve velkém světě cestovních vozů a na kontě má 11 loňských bodů. Takový Hugo Valente, který má podobné zkušenosti jako Rus a navíc je o tři roky mladší, dokázal hned třikrát vystoupat na stupně vítězů. Chápu, že si Lada chce za každou cenu udržet ruského jezdce, ale proč nedat příležitost někomu novému? Kozlovskyi minimálně mě přesvědčil, že není jezdcem WTCC.
Nové barvy, nové auto, nová motivace. Hlavně nové auto, ke kterému opět přiložila ruku k dílu Oreca. Velkým pozitivem je také setrvání Roba Huffa.
COMMENTS
Už to začíná a já budu v práci,fuj. Tak ať kluci z Ladovky mají důvod k úsměvu!