Než začne WTCC: Pohled na Hondu

Než začne WTCC: Pohled na Hondu

První závodní víkend světového šampionátu FIA WTCC je tu co by dup a "dalším pánem na holení" v našem velkém předsezónním přehledu je Honda. Japonská

Borković opět neporažen
Závěrečná bitva sezony TCR Eastern Europe je za rohem
Borković už sahá po titulu

První závodní víkend světového šampionátu FIA WTCC je tu co by dup a “dalším pánem na holení” v našem velkém předsezónním přehledu je Honda. Japonská automobilka, pro kterou připravují závodní vozy Italové.

Tovární tým Honda má před sebou třetí kompletní sezonu ve světovém šampionátu FIA WTCC a skoro by se chtělo říct, aby už konečně za něco stála. Závodní vozy Honda zvítězily v předchozích dvou sezonách pouze šestkrát a z toho ve dvou závodech se z vítězství dokonce radoval nezávislý jezdec. To není zrovna vizitka, v jakou by tovární tým jedné z největších automobilek na světě doufal.

Pokud bych měl být velmi kritický, loňská sezona se Hondě velmi nepovedla, skoro bych až řekl, že to byl propadák. Ano, jezdci Hondy sice skončili v absolutním hodnocení hned za jezdci týmu Citroën, ale s obří ztrátou a nejlépe navíc dopadl soukromník Norbert Michelisz, který tak opět ukázal, že na to prostě má.
LAUS_15135

Má na to ale i tovární tým Hondy? Stejně jako většina týmů, kromě Citroënu, vyvíjel JAS Motorsport nový Civic TC1 ve spěchu. Monteirovi i Tarquinimu se sice sem tam podařilo skórovat pódiem, nicméně poté přišlo např. osmé místo nebo i umístění mimo první desítku a takhle prostě uspět nelze.

Sezona neúprosně ubíhala a první vítězství Hondy ne a ne přijít. Velmi blízko byl Tiago Monteiro v Maďarsku, kde dvakrát získal druhé místo, nicméně jako první “neCitroën” se radoval Morbidelli s Chevroletem. Další vítězství Chevroletu přišlo o pět měsíců později a mezitím kraloval Citroën. Pátého října pak zasadil nečekanou ránu Hondě a vlastně i celému světu Rob Huff s tolik podceňovanou Ladou. Honda stále nic. Nakonec to přeci jen vyšlo. Japonskou automobilku vysvobodil po téměř roce bez výhry privátní jezdec Mehdi Bennani, pro kterého to navíc bylo první vítězství v kariéře. Nakonec se dočkal i tovární tým a to navíc na domácí půdě díky Gabriele Tarquinimu.
IMG_6993

Letos ale nemá Honda čas na nějaké omluvy, či výmluvy. Výsledky musí přijít co nejdřív-nejlépe hned. Italové z JAS Motorsport již několikrát oznámili, že Civic TC1 dostal mnoho nových dílů, díky kterým bude mnohem rychlejší. Norbert Michelisz však během kolektivních testů prozradil, že Citroën má stále náskok. Prý ne tak velký jako loni, ale mezera tam stále je.

Castrol Honda Team vstupuje, stejně jako Citroën či Lada, do letošní sezony s nezměněnou sestavou. V případě Citroënu nemám nejmenší výtku, nicméně v případě Hondy jsem na pochybách.
LAUS_13489

Ital Gabriele Tarquini je sice starý lišák, všemi mastmi mazaný a jeden z nejzkušenějších jezdců. Navíc má titul a hned třikrát se stal vicemistrem WTCC, nicméně rodákovi z italské Giulianovi je 53 let, a tak Gabriele vypadá vedle některých jezdců jako jejich dědeček. Ale ne, to bylo takové lehké odbočení, faktem však je, že Tarquini má své nejlepší roky za sebou a do továrních týmů patří výjimeční jezdci na vrcholu své kariéry.

Když je Tarquini první, tak se před něj prakticky nikdo nedostane, nicméně, když se musí on propracovávat, tak tu je menší problém. Jsem si jistý, že Ital dokáže letos přidat jedno, dvě, možná i tři vítězství, nicméně roky, kdy byl seriózním kandidátem na titul jsou ty tam.
LAUS_13059

Jeho týmový parťák Tiago Monteiro je kapitola sama pro sebe. Bývalý jezdec Formule 1 naposledy vyhrál v Šanghaji v roce 2013 a to je vlastně jeho jediná výhra v posledních čtyřech sezonách WTCC. Monteiro se loni dočkal celkem čtyř pódiových umístění, ale jinak byl rád za první pětku. Tento osmatřicetiletý Portugalec podle mého nemá v tovární sedačce co dělat. Ne, nemám na něj nějakou averzi, ale i s horším vozem by měly přicházet výsledky. Vždyť Norbert Michelisz loni prakticky vůbec netestoval a přesto byl v konečném hodnocení klasifikován jako nejlepší jezdec Hondy.
8

Právě Norbi bude letos podle mě patřit nejen k největším kandidátům na titul v Yokohama Trophy, ale s trochou štěstí bude trápit i borce s továrními Citroëny. Michelisz dostal nejnovější specifikaci Hondy a týmy Zengo Motorsport a JAS Motorsport se domluvili na mnohem hlubší spolupráci, takže bude mít maďarský miláček k dispozici mnohem více testovacích dnů. Jeho loňské čtvrté místo v absolutním hodnocení bylo jeho nejlepším umístěním ve WTCC. Podaří se Micheliszovi toto umístění překonat?
5

Navrátilcem a také velkou neznámou bude letos Rickard Rydell. Ten se letos vrací do WTCC s týmem Nika Racing, jenž bude fungovat jako oficiální tým Honda Racing Team Sweden. Švéd má však jeden vážný problém. Jeho Honda byla doručena se zpožděním, a tak si ji Rydell vůbec poprvé vyzkouší až při pátečním volném testu v Argentině. Sám Rydell pak potvrdil, že první závody bude tým brát spíše jako testy a pokud vše půjde jak má, v červnu by už mohl skutečně závodit. Myslím si, že se tento pilot v poli neztratí a v závěru sezony bude bojovat o TOP 5.
11001724_607637579336439_2847326565590059555_n

Velkou neznámou bude také Dušan Borkovič. Toho jsem loni tipoval jako černého koně sezony, nicméně tento tip mi příliš nevyšel. Borkovič měl loni spoustu problémů a na bodech dojížděl spíše sporadicky. Přesto se mu ve druhém závodě v Japonsku povedl husarský kousek, a to když dojel na druhém místě. Letos Srb přesedl do rychlejší, ale hlavně také menší Hondy. To je pro dva metry vysokého dlouhána docela problém. Borkovič společně s lidmi z Proteamu a týmu JAS Motorsport bude muset najít řešení s postavením sedačky. Pokud jej nenajdou, mohly by se opakovat komplikace se zády, kvůli kterým Borkovič loni nenastoupil do posledních dvou závodů loňské sezony. Pokud ale vše bude probíhat tak, jak má, bude bojovat o pozice v TOP 10.
BANE8949-600x399

add-icon
Velkým pozitivem je nová specifikace závodního vozu. Ten sice nebude stejně rychlý, jako Citroën, ale zlepšení se má dostavit.

minus-icon
Jezdecká sestava továrního týmu se již třetím rokem nemění a to je špatně. Alternativou by bylo alespoň přibrat někoho nového-nabízí se Norbert Michelisz. Druhým negativem je vstup Hondy do TCR. JAS Motorsport tak vyvíjí vozy jak do WTCC, tak i do TCR. Není toho na italský tým moc?

27 LAUS_11927

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0