Není Boss jako šéf, aneb nejrychlejší formule v Brně

Není Boss jako šéf, aneb nejrychlejší formule v Brně

Při brněnské Podzimní ceně si na Masarykově okruhu vůbec poprvé dali dostaveníčko jezdci formulové série EuroBoss GP Series. Tedy šampionátu, ve které

Jeden víkend, 250 závodních aut, takové budou Masaryk Racing Days
Andrea Larini: Do Brna přijedeme s upgradovaným vozem
Předsezónní testy v Brně

Při brněnské Podzimní ceně si na Masarykově okruhu vůbec poprvé dali dostaveníčko jezdci formulové série EuroBoss GP Series. Tedy šampionátu, ve kterém hrají prim starší našlapané monoposty z šampionátů jako GP2, WSbR nebo královny motorsportu Formule 1.

V Brně se představilo celkem 6 vozů GP2 Series z roku 2008, přičemž vítěz obou závodů Ingo závodí s takovým “hybridem” na kterém používá některé aerodynamické součástí z novější evoluce GP2 Series z roku 2011. Celkem pět monopostů bylo ze Světové série Renault, jeden ze Světové série Nissan. Ve výsledkových listinách jsme také nalezli stařičkou, ale krásnou Formuli 3000 a ještě starší, ale zároveň ještě krásnější Formuli 1 bývalé stáje Benetton z roku 1997. Tato desetiválcová bestie nejvíce upoutala mou pozornost a věřím, že stejně tomu bylo u většiny návštěvníků zmoklých Masaryk Racing Days.
LAUS_29442

Brněnští pořadatelé lákali fanoušky na možné překonání traťového rekordu. To se především díky velmi stíženým povětrnostním podmínkám nepodařilo, ale ruku na srdce, kdo by očekával zajetí traťového rekordu i kdyby byla suchá trať? Aktuální rekord Masarykova okruhu má hodnotu 1:43,260 a drží jej Luca Filippi s monopostem Auto GP. Nejrychlejší časy, které zajížděli především gentlemanští jezdci v sérii Boss GP, se na mokré trati pohybovali okolo 2:06-2:07. Opravdu si někdo myslí, že by zrovna tito piloti dokázali na suché trati zrychlit o více jak 20 sekund? To by snad museli mít křídla.
LAUS_29268

To však ale nemění nic na tom, že série Boss GP byla velice příjemným zpestřením Podzimky, především pak zvuková kulisa musela diváky doslova nadchnout. Já jsem tuto sérii viděl již potřetí (předtím dvakrát na Red Bull Ringu-2014 a 2013) a musím uznat, že v Brně se mi závody těchto nadšených jezdců líbili asi nejvíce. Tito závodníci jsou v prvé řadě velmi nadšení fanoušci motorsportu a plní si svůj sen, a i proto si zaslouží obdiv za to, jak dokážou tyto velmi silné monstra udržet v takových těžkých podmínkách na trati.

Kompletní galerii z Boss GP naleznete ZDE.

COMMENTS

WORDPRESS: 8
  • comment-avatar
    Havlásek 11 years ago

    Copak Benetton jezdil v roce 1997 se čtyřlitrovým motorem JUDD?

    • comment-avatar
      Kuba Krafek 11 years ago

      je možný, že tam byla nějaká kooperace s Juddem…mrknu do Autosportů z ´97, třeba tam o tom něco najdu

      • comment-avatar
        Havlásek 11 years ago

        F1 měla v roce 1997 čtyřlitrový motor?

        • comment-avatar
          Kuba Krafek 11 years ago

          Pravda…na orig.motor by se asi těžko sháněly náhradní díly, tak tam šoupl tenhle.

  • comment-avatar

    Zvuková kulisa těchto vozů i při tak těžkých podmínkách je fantastická a věřím, že při optimálních podmínkách tento rekord trati mohl být překonán. Právě u gentlemann jezdců jsou rozdíly v časech při suché a mokré trati největší, jde to porovnat třeba se závody BES, kde profi jezdec jede Monzu za mokra jen o 12 vteřin pomaleji, oproti gentlemann jezdci, tam je rozdíl dvojnásobný. A i GP2 z roku 2008 je na tom podstatně lépe výkonově i jizdnímí vlastnostmi než Auto GP. Věřím za sucha by padl rekord!

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Souhlasil bych s panem Laušmanem, že s tím rekordem to byl jen takový nepříliš povedený marketingový trik AMD Brno. Rozdíl mezi formulí GP2 z roku 2008 a formulí Auto GP (bývalý monoposty A1 GP) není takový, aby tihle gentlemani dokázali jet rychleji. Auto GP sice není žádný jezdecký výkvět, ale jezdci typu Krále přece jen dokážou jet “závodnějším” způsobem než tito hobíci.

    • comment-avatar

      No, zrovna Fillipi výkvět byl a zasloužil by nějakou dobrou sedačku…

      • comment-avatar
        A. Novák 11 years ago

        Tak výkvět je hodně silný slovo (a v případě Fillipiho ne úplně na místě), ale tak už to v motorsportu chodí. těch, co by si zasloužili dobrou sedačku, je násobně víc než těch, co ji nakonec dostanou… 🙂

  • DISQUS: 0