Někteří současní kritici autodromu souhlasili v minulosti za peněžitou kompenzaci s jeho rozšířením

Někteří současní kritici autodromu souhlasili v minulosti za peněžitou kompenzaci s jeho rozšířením

Společnost AUTODROM MOST má k dispozici smlouvy o odškodnění z roku 2005, které usvědčují některé ze současných ostrých kritiků provozu autodromu z to

Mostecký okruh poskytne výhodu pro držitele licencí FAS AČR
Steffi Halm posílí tým Schwabentruck, MAN vyměnila za Iveco
Na Prvního máje autodrom přivítá místo alegorických vozů flotilu trabantů

Společnost AUTODROM MOST má k dispozici smlouvy o odškodnění z roku 2005, které usvědčují některé ze současných ostrých kritiků provozu autodromu z toho, že v minulosti souhlasili za úplatu s rozšířením areálu. Tito majitelé domů v sousedství autodromu se smluvně zavázali, že proti společnosti, která jej provozuje, nebudou negativně vystupovat. Za to od bývalého vlastníka areálu dostali peněžitou kompenzaci v řádu statisíců. Jak se však nyní ukazuje, podmínky smlouvy někteří z nich porušují.

Vedení autodromu přitom nadále na snížení hladiny hluku, který doprovází závody, testování a tréninky zejména na velkém závodním okruhu stejnojmenného areálu, intenzivně pracuje. „Máme výsledky studie zpracované odbornou firmou i s posudkem nezávislého experta na životní prostředí. Na základě těchto podkladů jsme oslovili projektanta, aby vypracoval dokumentaci protihlukových opatření ke stavebnímu řízení. O dalším postupu jednáme se zástupci ústecké krajské hygienické stanice a statutárního města Mostu,“ potvrdil tiskový mluvčí společnosti Jan Foukal.

Opatření budou podle něj velmi nákladná, odhaduje je na několik desítek milionů korun. „Právě i z toho důvodu není možné provádět protihluková opatření ´na počkání´ bez důkladné odborné analýzy. Vše je třeba důkladně připravit, aby minimalizace hluku byla co nejúčinnější a především dlouhodobá. Platí to v případě efektivní výsadby zeleně, vybudování zemního valu, protihlukových stěn, ale i dalších opatření,“ dodal.

Společnost v posledních třech letech výrazně investuje do obnovy a modernizace areálu s cílem nabízet divákům i závodním týmům co nejkvalitnější služby. „Uvědomujeme si, že Mostecko patří z hlediska zaměstnanosti k nejproblémovějším lokalitám v Čechách. Snažíme se být proto v regionu co nejvíce prospěšní. Kromě náboru pracovníků zadáváme také většinu zakázek místním firmám. A v tomto trendu budeme pokračovat. I tak přispíváme ke vzniku nových míst a ke zvýšení kvality života na Mostecku,“ upřesnil generální ředitel autodromu Jiří Volovecký.

TZ AD Most

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0