Nejlepším Čechem na mostecké Czech Truck Prix 2014 je zatím Lacko

Nejlepším Čechem na mostecké Czech Truck Prix 2014 je zatím Lacko

Autodrom Most hostí vrcholnou akci mezinárodního okruhového autosportu na našem území. Czech Truck Prix 2014 je v plném proudu a souboje o mistrovské

Karel Pešek: „Vždy jedu s cílem vyhrát“
Hanika vybojoval doma vítězství!!
Andreas Pfister: “Nürburgring je nejslavnější trať světa, vždy se tam moc těším.”

Autodrom Most hostí vrcholnou akci mezinárodního okruhového autosportu na našem území. Czech Truck Prix 2014 je v plném proudu a souboje o mistrovské tituly vstupují do závěrečné fáze. Čech Adam Lacko z týmu Buggyra zvítězil ve druhém sobotním mistrovském závodu, jeho týmový kolega David Vršecký dojel třetí. František Vojtíšek se soukromým vozem MAN vytěžil ze soboty jeden bod.

Po pátečních volných trénincích začal závodní víkend Czech Truck Prix 2014 naplno. Kvalifikace pro 1. závod ME tahačů se vydařila všem třem českým zástupcům, kteří bez větších problémů postoupili do tzv. superpole. V ní se utkala desítka nejrychlejších a svoji mosteckou fazónu začal ukazoval maďarský závodník Norbert Kiss, jenž si vybojoval pole position. Další uchazeči v boji o titul Hahn a Albacete skončili hned za ním. Nejlepší z Čechů Adam Lacko zaznamenal 4. nejrychlejší čas. To však byla teprve předehra. První mistrovský závod vypsaný na 11 kol naservíroval docela slušnou kovbojku. Hned v první šikaně po letmém startu se do sebe zaklínilo několik tahačů a kvůli neprůjezdné trati musel být závod přerušen. Po rozmotání klubka se startovalo znovu, ale se stejným výsledkem. Teprve třetí start se povedl a jízda zkrácená na 7 kol se mohla dokončit. Norbert Kiss nikoho nenechal na pochybách o svých sympatiích k mosteckému okruhu a zvítězil stylem start-cíl. Pod šachovnicový prapor si přivezl náskok téměř 5 sekund. Jochen Hahn uhájil 2. místo, na třetího uchazeče o titul Antonia Albaceteho zbyl bronz. Nejlepším ze „zbytku Evropy“ byl Adam Lacko, který se soukromým Freightlinerem české stáje Buggyra International Racing Systém svedl srdnatý souboj s elitní trojicí továrních speciálů MAN. Skončil těsně čtvrtý, od medaile ho dělila necelá sekunda. Jeho týmový kolega David Vršecký dojel za Švýcarem Markusem Bösigerem na 6. příčce. František Vojtíšek se stal jednou z obětí hromadné kolize a svůj poškozený MAN musel odstavit.

Druhý závod tahačů, který uzavřel sobotní program, se povedlo odstartovat napoprvé. Vzhledem k obrácenému startovnímu roštu prvních osmi jezdců z první jízdy však nebyla o dramata nouze od startu do cíle. Z pole position startující Francouz Anthony Janiec se dlouho bránil zuby-nehty, ale zhruba v polovině závodu udělal chybu a propadem na 7. místo „odšpuntoval“ čelo. Toho využil Adam Lacko a za bouřlivých ovací diváků se z 3. místa protáhl do vedení. Jeho týmový kolega David Vršecký sice podlehl chytře jedoucímu Albacetemu, nicméně bronzovou pozici uhájil. Nad mosteckým okruhem zazněla česká hymna a oba piloti týmu Buggyra stáli na stupních vítězů. Na cílové čáře ještě Hahn přespurtoval svého krajana Reinerta a dojel si pro 4. příčku. Vítěz úvodního závodu Norbert Kiss dojel šestý.

„Podařilo se nám po startu prosadit dopředu, což bylo hodně důležité. David pak zkusil v poslední zatáčce útok na Janieca, ale úplně mu to nevyšlo, čehož jsem využil a dostal se na první místo,“ uvedl po závodě šťastný Lacko.

Kvalitní doprovodný program obstaraly monoposty formule Renault 2.0 bojující o body do seriálu NEC. Z vítězství se radoval britský jezdec Ben Barnicoat, náš Josef Záruba dojel jedenáctý. Hodně dramatický byl závod Renault Clio Cupu Central Europe, kde došlo i na penalizace za kontakty „na tělo“. Po kvalitním výkonu dojel náš Tomáš Pekař na 2. místě za vítězným Švýcarem Schreiberem. Prostor dostaly i maličké vozy KIA Picanto, s nimiž jezdí polští závodníci značkový pohár KIA Lotos Race. Na mosteckém autodromu zkrátka bylo k vidění hodně zajímavého. Zítra pokračujeme ve stejném aranžmá. Tak přijďte do ochozů užít si špičkový sport a třeba i fandit českým jezdcům.

Jan Černý
Autodrom Most

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0