Nejistá budoucnost DTM hrála roli v odchodu Maxima Martina

Nejistá budoucnost DTM hrála roli v odchodu Maxima Martina

Maxime Martin poslední čtyři sezony brázdil okruhy za volantem BMW v německém seriálu cestovních vozů DTM. 31letý Belgičan se však rozhodl pro změnu a

Když se nedaří, co se dařit má aneb Nejdrsnější bouračky z víkendu 5
Potvrzeno, DTM bude mít příští rok na startu pouhých 18 vozů
Robin Frijns a další mladí jezdci testovali Audi DTM

Maxime Martin poslední čtyři sezony brázdil okruhy za volantem BMW v německém seriálu cestovních vozů DTM. 31letý Belgičan se však rozhodl pro změnu a od příštího roku jej budeme nově vídat v barvách týmu Aston Martin Racing GTE Pro v mistrovství světa vytrvalostních závodů. U britské značky doplní v jezdecké sestavě Alexe Lynna, Nickiho Thiima, Marca Sorensena, Darrena Turnera a Jonnyho Adama.

Během čtyř let v DTM skončil Maxime Martin dvakrát sedmý a dvakrát osmý v celkovém pořadí, přičemž dosáhl na tři vítězství v závodech. Se svými výsledky nebyl belgický jezdec zcela spokojený, a když k tomu připočteme oznámení Mercedesu o odchodu ze šampionátu po nadcházející sezoně, poznal Martin, že je čas na změnu.

„Dohromady jsem strávil u BMW předchozích pět let, potřeboval jsem se tedy chopit nové příležitosti a nadále rozvíjet svou kariéru. S Mercedesem zmizí z DTM třetina současného startovního pole a to vyvolalo další otázky nad budoucností seriálu. Za Aston Martin Racing jsem již dříve jezdil a od té doby jsme v kontaktu. Uvažoval jsem o návratu k vytrvalostním závodům a vzhledem k tomu, že kategorie GTE roste, Aston do ni vynakládá více úsilí a přichází s novým vozem, je tohle ideální čas pro mě,“ vysvětluje Maxime Martin.

„Na nové období se moc těším, ale určitě mě trápí, že jsem v DTM nikdy neměl příležitost bojovat o titul. Německý šampionát cestovních vozů je náročný, potřebujete se naučit mnoho specifických věcí. Hlavně potřebujete dobrý vůz, protože rozdíly jsou tak malé, že jinak nemáte šanci. Hovoří o tom i fakt, že až na pár výjimek si každý jezdec prošel opravdu špatnou sezonou. Já jsem předváděl alespoň poměrně vyrovnané výkony, byl jsem konkurenceschopný prakticky na všech tratích. Z hlediska automobilky BMW ukazoval za poslední čtyři roky nejlepší výkony Marco Wittmann a já se vlastně držel za ním. Řekl bych, že nakonec můžu být pyšný na to, co jsem v DTM předvedl. Hodně lidí ode mě asi tolik nečekalo,“ uzavírá kapitolu v DTM Maxime Martin.

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Naprosto rozumím mladému jezdci, že se rozhodl upřednostnit světový a expandující šampionát před šampionátem národním a upadajícím. Německo má dnes dobře obsazené šampionáty cestovních a sportovních vozů (ADAC TCR, ADAC GT). Účast německého živlu je zároveň patrná i v závodech kontinentálních i světových sérií (ELMS, BEC, WTCR, WEC). Je proto otázkou, jestli zde zbude ještě místo pro nějaké DTM.

  • comment-avatar
    Radek 7 years ago

    Josefusi, máš Ty vůbec automobilové závodění rád? Pokud by se DTM rozpadlo, tak mám z Tvých komentářů pocit, že Ti to udělá radost. A to je pro mne velké zklamání.

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      To máte docela správný pocit. Zřejmě někdo nějak spojený s DTM obtáhnul Josefusovi ženu, tak je DTM pro něj ztělesněním všeho zla. Ta jeho osobní nenávist mu dokonce dokáže zatemnit mozek natolik, že je schopen jezdce ve věku nad 30 označit za mladýho… 🙂

  • comment-avatar
    Radek 7 years ago

    Pro: A.Novák. Měli bychom k sobě nacházet cesty. S Tvým komentářem nemohu souhlasit! Je to hodně urážející a to se mi nelíbí. Co se mi líbí, jsou rychlá auta. Ty by tady měly být opěvována.

  • DISQUS: 0