Za dva týdny touhle dobou už bude historicky první čtyřiadvacetihodinovka na českém okruhu odstartovaná. Český motoristický fanda už se od července, k
Za dva týdny touhle dobou už bude historicky první čtyřiadvacetihodinovka na českém okruhu odstartovaná. Český motoristický fanda už se od července, kdy se z brněnské dvanáctihodinovky stal závod na 24 hodin nemůže dočkat epilogického víkendu. Má o ale jeden háček.
V loňském roce nastoupilo do dvanáctihodinového závodu 50 posádek a čísla z půlky srpna hovořila ještě pozitivněji. Dne 15.8. se Creventic pyšnil seznamem přihlášených, čítajících 57 závodních vozů a opatrně se mluvilo o tom, že v Brně bude více jak 60 posádek. Opak je ale pravdou. O měsíc později už chybělo v seznamu 11 vozů.
Úbytek posádek se však nezastavil. K dnešnímu dni se číslo zastavilo na cifře 37 a bohužel nic nenasvědčuje tomu, že by se mohlo jednat o konečné číslo. Na druhou stranu, posádek může nějakým zázrakem opět přibýt, nicméně vzhledem k tomu, co se v posledních týdnech dělo, je reálnější spíše druhá varianta.
Můžeme se jen dohadovat, proč najednou tolik týmů řeklo svoje “ne”. Samozřejmě, že jedním z hlavních aspektů se jeví finance. Dvanáctihodinový závod už je sám o sobě dost drahý. Čtyřiadvacítka tyto náklady ještě minimálně zdvojnásobí.
Na druhou stranu 24h závod v Brně si odsouhlasily samy týmy. Oficiálně jsme se dozvěděli, že se v Brně nepojede 12, ale 24h 14.7. Jak už jsem zmínil, o měsíc později bylo v seznamu stále 57 vozů. Pokud by čtyřiadvacetihodinový závod naboural týmový rozpočet natolik, proč by týmy s odhlašováním natolik otálely? Nakolik se mohou týmy obávat počasí? Není to tak dávno, kdy se vozy DTM a rychlá “GéTéčka” odhlašovala z Epilogu. Dlouhodobá předpověď hovoří, že v neděli nad ránem můžou teploty na Masarykově okruhu spadnout až na 3°C, což okruhovým speciálům rozhodně nesvědčí.
O tom, co stojí za tak masivním úbytkem posádek se my můžeme jedině dohadovat a každý tým může mít samozřejmě svůj důvod. My si můžeme v tuto chvíli jen přát, aby posádek přestalo ubývat, ale naopak, aby číslo v seznamu přihlášených rostlo.
Vývoj seznamu přihlášených
Seznam přihlášených k 1.10. 2016
A6 – 6
991 – 6
SP2 – 6
SP3 – 4
TCR – 4
A3 – 8
A2 – 3
Celkem – 37
Seznam přihlášených k 15.9. 2016
A6 – 12
991 – 6
SP2 – 7
SP3 – 8
TCR – 4
A3 – 7
A2 – 2
Celkem – 46
Seznam přihlášených k 15.8. 2016
A6 – 11
SPX – 2
991 – 5
SP2 – 9
SP3 – 12
TCR – 6
A3 – 6
CUP1 – 4
A2 – 2
Celkem – 57
COMMENTS
a odhlasia sa aj další, nie sú jazdci s budgetom a team to nebude platit sam.
Nechápu, co je na tom tak neobvyklýho, že se nad tím vůbec někdo chce pozastavovat. To je standardní postup ve všech amatérských sériích. S koncem sezony docházejí prachy a ti, kteří už nemají šanci na nějaký slušnější výsledek v celkový klasifikaci, to zcela logicky balí. Navíc se dá čekat, že kvůli termínu bude extrémně nevlídný počasí. A to u těchto amatérů znamená jediný – ještě vyšší riziko havárie, tím pádem poškození auta, tím pádem další zářez do rozpočtu…