Vítězem úvodní sezóny ESET V4 Cupu se stal jezdec slovenského týmu ARC Bratislava Miroslav Konopka. Miro Konopka zvítězil v absolutním součtu bodů
Vítězem úvodní sezóny ESET V4 Cupu se stal jezdec slovenského týmu ARC Bratislava Miroslav Konopka.
Miro Konopka zvítězil v absolutním součtu bodů za ESET SPRINT a ESET ENDURANCE před Antonínen Herbeckem (Rock Media) a Patrikem Tkáčem (MenX).
V níže přiloženém rozhovoru jsme se nejlepšího jezdce právě skončené sezóny zeptali na to, jaký to vlastně byl rok a na to co mu letošní sezóna dala a naopak vzala …
Dovolte, abych Vám ještě jednou pogratuloval k vítězství v letošním ročníku a hned na úvod se zeptal, jaký to vlastně byl rok a jak těžké bylo vítězství v konkurenci tak skvělých jezdců a vozů?
Ďakujem, určite to nebol ľahký rok, ale mali sme dobrý začiatok sezóny a ku koncu sme už viac taktizovali a nehnali sa za víťazstvom za každú cenu. My máme vo zvyku nadávať na ten náš šampionát, ale ja som jazdil aj série v zahraničí a môžem povedať, že čo do kvality štartového poľa, až tak ESET cup nezaostáva a niektoré série aj predčí.
V průběhu sezóny jste střídal Saleen s Porsche. O vás se všeobecně ví, že jste vyznavačem právě těchto dvou značek, ke které však máte blíže?
Viac jazdím na Porsche, ale Saleen je taká srdcovka, myslím, že vozidlá tejto kategórie pomaly prejdú k veteránom a tak si jazdu s ním vychutnávam, kým sa to ešte dá.
Na který z momentů letošní sezóny budete vzpomínat nejraději?
Výborne som si zajazdil v oboch pretekoch na Slovakiaringu. Bola tam najlepšia konkurencia v sezóne, mladý výborný jazdci, nové autá, hlavne druhý pretek, aj keď mi pódium ušlo po mojej chybe, ale bol to proste parádny pretek.
Co Vám ta letošní sezóna dala a naopak vzala?
Pre mňa zostane táto sezóna veľmi smutnou. Motosport ukázal tú odvrátenú tvár, Alan Simonsen, Andrea Mamé a pred týždňom môj výborný priateľ, chalan, ktorý u mňa jazdil od mlada a ktorého som si veľmi vážil – Sean Edwards. Uvedomil som si, že tá bezpečnost vozidiel GT je len veľmi relatívna. R.I.P.
Prozradíte již něco ze svých plánů pro příští rok?
Určite by som chcel pokračovať v našom spoločnom šampionáte V4, čo sa týka zahraničných pretekov, ešte vôbec netuším, ale chcel by som absolvovať nejaké 24-hodinovky.
Co byste na závěr řekl na adresu samotného ESET V4 Cupu, jak hodnotíte, jeho úroveň, výběr tratí a organizaci?
Úvodom určite poďakovanie firme ESET, že podporila takýto dobrý projekt. Verím, že účasťou rakúskych pretekárov v sezóne 2014 sa tá konkurencia ešte zvýši. Uvidíme konkrétnu podobu technických predpisov, ale ja dlhodobo uprednostňujem smerovanie niekde na úroveň GT3, ako je to v celej Európe, aj keď s pohľadu Saleenu by to bol koniec. Máme šťastie, že tu v strednej Európe máme v okruhu 500 km 7 pekných regulérnych okruhov, takže verím, že sezóna 2014 bude ešte lepšia a hlavne, bez smrtelných nehôd.
PR
COMMENTS
Míro! Kolik jezdí v RakouskuGT3? Já bych ty předpisy viděl radši spojené né něco vyřazovat? Ať dále jezdí Saalen nebo i dva,dále pusťte to dohromady s rakouskými prototypy,letos jsem viděl tři závody ELMS to je nádhera vidět to jezdit pohromadě,lepší závody snad nejsou! A hodně chybělo to Vaše auto i na Epilogu ten by měl být pro gétečkáře z Esetu povinný,už k vůli té partě prokřehlých fandů co to sledovali do půl deváté večer!