Okruhový podzim prakticky odjakživa patří brněnskému autodromu. Stejně jako v předchozích dvou letech, se i letos Podzimní cena nazývá Masaryk Racing
Okruhový podzim prakticky odjakživa patří brněnskému autodromu. Stejně jako v předchozích dvou letech, se i letos Podzimní cena nazývá Masaryk Racing Days a fanoušky láká na neobyčejně silně obsazené startovní listiny.
Začněme pohledem do seznamu přihlášených v nejsilnější kategorii D4 +2000. V Brně se totiž bude dít něco vskutku neobyčejného, něco, co si okruhoví fanoušci snad ani nepamatují, že by se při zónových závodech kdy stalo. Po trati by se totiž měly prohánět hned tři exempláře krásného Saleenu S7R, který v minulosti dominoval v závodech FIA GT. Do Brna s jedním dorazí prakticky již tradičně Miroslav Konopka, za volantem zeleno-stříbrného vozu z dílen KT Motorsport se posadí Ondřej Dobrota a třetí kousek doveze Rakušan Richard Kaulitz.
Velmi silné zastoupení bude mít oblíbená kategorie GT3. Do Brna přijede suverén letošní sezony a již jistý vítěz ESET V4 Cupu Jakub Knoll s Mercedesem SLS GT3 a stejný vůz budou pilotovat další tři jezdci. Dva z nich pak bude připravovat německý tým Seyfarth Motorsport, jenž právě tyto vozy loni nasazoval ve FIA GT Series.
Ještě silněji je pak zastoupena třída GTC, ve které nalezneme hned 12 “pohárových” vozů značek Porsche a Ferrari. K nejrychlejším jezdcům této třídy se bezesporu bude řadit Andrzej Lewandowski nebo český zástupce Vladimír Hladík. Velmi zajímavé zastoupení, slibující bitvu do posledních kol, má také třída do 3500 ccm.
Při Masaryk Racing Days prostě a jednoduše uvidíme nejpočetnější startovní pole “velkého sprintu” v letošní sezoně. 38 vozů nejrůznějších kategorií-to už je pořádná nálož a my se tak můžeme těšit na zajímavé závody.
Tradičně nejpočetnější startovní pole uvidíme v tzv. “malém sprintu” neboli v závode D4 -2000. Závody pohárových vozů Renault Clio, Mitsubishi Colt, Chevrolet Cruze, Fiat Punto a k tomu několik nadupaných cesťáků, je vždy zárukou perfektní zábavy. Ve sprintu do dvou litrů není prakticky ještě vůbec nic rozhodnuto a tuhý boj nás čeká především o druhé a třetí místo v absolutním pořadí ESET V4 Cupu, na které má spadeno hned trojice jezdců. Jmenovitě je to Peter Schober, Maciej Szkudlarek a René Martinek. Ani jeden nebude v Brně chybět a tak se máme opravdu na co těšit.
Skoro až skvostně vypadá seznam přihlášených pro dvouhodinový vytrvalostní závod. 26 vozů sice stále není to, na co jsme bývali v minulosti zvyklí, nicméně vypadá to na hezký příslib do budoucnosti a snad i ještě letos do závěrečného šestihodinového Epilogu. Tempo budou s největší pravděpodobností udávat vozy GT3, ať už rodinné posádky Konopkových, Alpina s dvojicí Zsigo-Barta nebo dva Mercedesy týmu Seyfarth Motorsport.
Velkou otázkou pak bude, jak obstojí brutální Saleen s posádkou Richard Kaulitz / Klaus Ostenrieder. Osobně věřím, že bychom mohli v popředí výsledkových listin vídat také “pohárové” Lambo rakouského týmu Grasser Racing s dvojicí Sagmeister Martin /Grasser Gottfried.
Jako jasný a neotřesitelný vítěz formulové kategorie dorazí do Brna Christof von Grüningen. Otázka tak zní-připíše si další double v ESET V4 Cupu nebo jej někdo sesadí z trůnu? Velmi zajímavá pohled bude na dvoulitrové Formule Renault, kde se o vítězství poperou Josef Záruba a David Freiburghaus. Stejně jako na Red Bull Ringu, se i v Brně představí sympatický Kanaďan David Richert.
K tomu všemu si připočtěte velmi atraktivní pohárové závody Volkswagen Castrol Cup a klání silných monopostů ze série Boss GP a máte vše potřebné pro super podzimní víkend.
Důležité informace
Seznamy přihlášených
Časový harmonogram
Informace o vstupném
COMMENTS