Bývalý pilot Formule 1 Kazuki Nakajima a jeho týmový kolega James Rossiter se letos už podruhé radují z vítězství. Po předchozích závodech, které nedo
Bývalý pilot Formule 1 Kazuki Nakajima a jeho týmový kolega James Rossiter se letos už podruhé radují z vítězství. Po předchozích závodech, které nedopadly přesně podle jejich představ jsou Nakajima s Rossiterem zpátky ve hře o titul.
Byl to ale úplně jiný Lexus, který vystřelil z pole position jako raketa. Kohei Hirate s červeným Lexusem týmu Zent Cerumo nedopustil žádné překvapení a už v prvním kole si vybojoval více jak vteřinový náskok na druhého Quintarelliho s Nissanem týmu Motul. Další v pořadí pak byla Honda týmu Weider Modulo a Nissany týmů Calsonic a Reito Mola. V desátém kole měl Hirate už dokonce náskok přes 11 sekund, ale to už se James Rossiter s Lexusem týmu Petronas Tom\’s probojoval z desáté pozice až na pátou a pokračoval dále. V polovině závodu se Nakajima, který v kokpitu Lexusu vystřídal Rossitera, dostal už na třetí místo. Samotný útok na první místo, ale přišel až tři kola před cílem, kdy se Nakajima dostal před Tachikawu a první místo si udržel do konce závodu. Druhé vítězství v sezoně vrátilo tedy Nakajimu s Rossiterem zpátky do boje o titul. Na průběžné lídry Tachikawu s Hiratem ztrácí pouhé čtyři body. V boji o titul v kategorii GT500 je však stále ještě 8 posádek.
Výsledky GT500:
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 36 | PETRONAS TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuki Nakajima James Rossiter |
1:55\’03.613 | 65 | 1\’41.890 | BS | 34 |
2 | 38 | ZENT CERUMO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
2.622 | 65 | 1\’40.434 | BS | 43 |
3 | 17 | KEIHIN HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Koudai Tsukakoshi Toshihiro Kaneishi |
2.811 | 65 | 1\’41.861 | BS | 41 |
4 | 1 | REITO MOLA GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Satoshi Motoyama Yuhi Sekiguchi |
11.227 | 65 | 1\’41.206 | MI | 20 |
5 | 18 | Weider Modulo HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Naoki Yamamoto Frederic Makowiecki |
11.841 | 65 | 1\’41.373 | MI | 46 |
6 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Hironobu Yasuda Michael Krumm |
12.326 | 65 | 1\’42.083 | YH | 7 |
7 | 39 | DENSO KOBELCO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Juichi Wakisaka Hiroaki Ishiura |
12.735 | 65 | 1\’42.107 | BS | 37 |
8 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Masataka Yanagida Ronnie Quintarelli |
24.134 | 65 | 1\’41.216 | MI | 44 |
9 | 37 | KeePer TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
24.474 | 65 | 1\’41.813 | BS | 40 |
10 | 32 | Epson HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ryo Michigami Daisuke Nakajima |
46.935 | 65 | 1\’42.680 | DL | 3 |
11 | 6 | ENEOS SUSTINA SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
52.084 | 65 | 1\’42.179 | BS | 32 |
12 | 100 | RAYBRIG HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Takuya Izawa Takashi Kogure |
1\’18.304 | 65 | 1\’41.334 | BS | 37 |
13 | 19 | WedsSport ADVAN SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Seiji Ara Andre Couto |
1Lap | 64 | 1\’42.613 | YH | 8 |
14 | 8 | ARTA HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ralph Firman Kosuke Matsuura |
4Laps | 61 | 1\’42.073 | BS | 3 |
V kategorii GT300 se radovali z vítězství, stejně jako v předchozím závodě na okruhu ve Fuji, Nobuteru Taniguchi a Tatsuya Kataoka s BMW Z4 týmu GSR Hatsunemiku. Velmi blízko k vítězství měli i Masaki Kano s Hidetem Yasuokou, kteří vedli velkou část závodu. Nakonec se však museli spokojit se třetím místem. Třetí místo získali v Autopolis Hironori Takeuchi a Takeshi Tsuchyia s Mercedesem týmu Okinawa-IMP. Nejblíže k titulu v kategorii GT300 je stále Mutoh s Nakayamou, ale Taniguchi s Kataokou stáhli dalším vítězstvím náskok lídrů na pouhých osm bodů.
Výsledky GT300:
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | GSR HATSUNEMIKU BMW BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
1:56\’59.345 | 62 | 1\’49.374 | YH | 42 |
2 | 50 | Exe Aston Martin Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12 |
Masaki Kano Hideto Yasuoka |
1Lap | 61 | 1\’49.297 | YH | 4 |
3 | 52 | OKINAWA-IMP SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya |
1Lap | 61 | 1\’50.525 | YH | 45 |
4 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1Lap | 61 | 1\’49.742 | DL | 52 |
5 | 33 | HANKOOK PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Masami Kageyama Tomonobu Fujii |
1Lap | 61 | 1\’51.223 | HK | 5 |
6 | 30 | IWASAKI OGT Racing GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Yuki Iwasaki Igor Sushko |
1Lap | 61 | 1\’50.534 | YH | 6 |
7 | 61 | SUBARU BRZ R&D SPORT SUBARU BRZ GT300 / EJ20 |
Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
1Lap | 61 | 1\’48.799 | MI | 51 |
8 | 0 | ENDLESS TAISAN PORSCHE PORSCHE / M97/79 |
Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
1Lap | 61 | 1\’50.874 | YH | 21 |
9 | 16 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
2Laps | 60 | 1\’49.901 | BS | 68 |
10 | 87 | LA SEINE LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Hideki Yamauchi Hiroki Yoshimoto |
2Laps | 60 | 1\’50.211 | YH | 21 |
11 | 2 | EVA RT TEST-01APPLE MP4-12C McLaren MP4-12C GT3 / M838T |
Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
2Laps | 60 | 1\’51.253 | YH | 3 |
12 | 88 | MonePa LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Manabu Orido Takayuki Aoki |
2Laps | 60 | 1\’51.548 | YH | 16 |
13 | 86 | CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Kouji Yamanishi Shinya Hosokawa |
2Laps | 60 | 1\’51.696 | YH | 24 |
14 | 22 | GREENTEC SLS AMG GT3 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hisashi Wada Masaki Jyonai |
2Laps | 60 | 1\’50.736 | YH | |
15 | 31 | Panasonic apr PRIUS GT TOYOTA PRIUS / RV8K |
Morio Nitta Koki Saga |
2Laps | 60 | 1\’52.161 | YH | 35 |
16 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
2Laps | 60 | 1\’50.472 | BS | 40 |
17 | 48 | DIJON Racing IS GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Hiroshi Takamori Katsumasa Chiyo |
2Laps | 60 | 1\’48.982 | YH | 2 |
18 | 62 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
3Laps | 59 | 1\’50.817 | YH | 37 |
19 | 9 | NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Shogo Mitsuyama Yu Yokomaku |
4Laps | 58 | 1\’52.869 | YH | |
20 | 10 | GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Tetsuya Tanaka Masayuki Ueda |
5Laps | 57 | 1\’50.525 | DL | 11 |
21 | 21 | ZENT Audi R8 LMS ultra Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Akihiro Tsuzuki Richard Lyons |
5Laps | 57 | 1\’52.165 | HK | 3 |
22 | 5 | MACH GoGoGo SYAKEN GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Tetsuji Tamanaka Junichiro Yamashita |
8Laps | 54 | 1\’51.942 | YH | 2 |
23 | 360 | RUN UP GROUP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Takuya Shirasaka Atsushi Tanaka |
15Laps | 47 | 1\’51.818 | YH |
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Super GT
COMMENTS