Nakadžima byl rád, že mohl závěr strávit za volantem

Nakadžima byl rád, že mohl závěr strávit za volantem

Vůbec první vítězství v Le Mans ve třídě LMP1 oslavila stáj Toyota Gazoo Racing. Pro celkové první místo si dojela posádka vozu číslo 8 ve složení Kaz

Legendární Jacky Ickx hlavním maršálem v Le Mans
24h Le Mans – Kobajaši po první kvalifikaci na pole position
Montoya zabojuje o Triple Crown, míří do Le Mans

Vůbec první vítězství v Le Mans ve třídě LMP1 oslavila stáj Toyota Gazoo Racing. Pro celkové první místo si dojela posádka vozu číslo 8 ve složení Kazuki Nakadžima, Sébastien Buemi a Fernando Alonso.

„Je to úžasný pocit, že jsme to konečně dokázali. Trvalo to tak dlouho. Měl jsem skvělé týmové kolegy a Toyota nám dala opravdu silné auto. A konečně se nám i podařilo dojet s oběma vozy bez problémů. Myslím, že jsme si to zasloužili, ale je opět to bylo i o štěstí,“ řekl jeden z vítězů Nakadžima.

„O této výhře Toyota snila od roku 1985. Tolik lidí se tohoto projektu zúčastnilo a mám radost, že je tu mohu všechny reprezentovat. Byl jsem rád, že jsem mohl v závěrečném stintu jet já, což je lepší než to sledovat z garáže. To vám moji týmoví kolegové určitě potvrdí,“ dodal japonský pilot.

Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Fernando Alonso si díky vítězství v Le Mans připisuje druhou korunku a k zisku tzv. „Triple Crown“ mu chybí už jen výhra v závodě 500 mil Indianapolis. Ale na to zatím nemyslí, své prvenství v Le Mans si náležitě užívá.

„Teď jsem ještě trochu v šoku, protože jsme se tak soustředili na celý závod a pak všechen ten stres z posledních minut u obrazovek. Nejsem zvyklý sledovat svůj vůz z venku! Ale bylo to hodně intenzivních 24 hodin se dvěma vozy tak blízko sebe,“ popsal Španěl týmový úspěch.

Alonso také přiznal, že na nervozitě mu nepřidal ani fakt, jak v loňském roce skončil jeho pokus v závodě 500 mil Indianapolis: „Zase ta situace, kdy vedeme závod a jsme tak blízko. Bál jsem se, že to opět nevyjde. Teď si chci užívat každou vteřinu tohoto úspěchu,“ popsal Španěl týmový úspěch.

K závodu se vyjádřil také technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon, který také vysvětlil detaily ohledně náhlého zpomalení Toyoty s číslem 7. Kamuj Kobajaši prý jen zapomněl zajet do boxů.

„Je to opravdu odměna. Vždy jsme byli tak blízko, a nakonec jsme vypadali jak blbci. Nyní jsme cítili, že jsme pořádně připraveni a konečně se to podařilo,“ řekl Vasselon.

„Prostě jen nezajel do boxů, ale rozhodně jsme nebyli nervózní. Byl to jeden z problémů, které jsme přepokládali, že by mohly nastat. Říkali jsme si ‚Co kdyby náš jezdec nezajel do boxů?‘ takže jsme měli o trochu paliva navíc a stačilo trochu šetřit, aby mohl dojet do boxů,“ vysvětlil Vasselon trable Toyoty #7 těsně před koncem.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0