Na sezónu 2015 byla oznámena nová série TC3 International Series

Na sezónu 2015 byla oznámena nová série TC3 International Series

Tato série, za jejímž pořádání stojí pravděpodobně bývalý promotér FIA WTCC Marcelo Lotti, si klade za cíl oživit závodní scénu cestovních vozů. V

V týmu Nika Racing letos pojede Yukinori Taniguchi
Lopez získal na domácí půdě double, Lada má první pódium
Maťo Homola po víkende na Slovakia Ringu spokojný

Tato série, za jejímž pořádání stojí pravděpodobně bývalý promotér FIA WTCC Marcelo Lotti, si klade za cíl oživit závodní scénu cestovních vozů.

V první tiskové zprávě se hovoří o tom, že cílem série je \”znovuzrození\” cesťáků, kterému by mělo pomoci i účastnit při vybraných podnicích Formule 1.

V prohlášení dále stojí, že se série chce ubírat koncepce současných GT-trojek s tím, že se má jednat o atraktivní, rychlé a přitom rozumně ekonomicky provozovatelné vozy, které budou dostupné privátním týmům.

Pro srovnání výkonů aut bude uplatněn princip z GT3 vozů, jenž je znám jako Balance of performance (což třeba u nás mnoho lidí neschvaluje, ale osobně si myslím, že aktuálně není lepší řešení).

Zvažovaná podoba kalendáře pro sezónu 2015 počítá s deseti podniky, které se pojedou na čtyřech kontinentech. První podoba kalendáře by měla být zveřejněna v nejbližších dnech.

Spolu se sérii TC3 vznikne také její asijská obdoba TC3 Asia.

Více informací se dá v dohledné době očekávat na oficiálním webu www.tc3internationalseries.com

Zdá se, že se současné \”lehké krizi\” ve světě cesťáků začíná zvonit hrana :-).

COMMENTS

WORDPRESS: 7
  • comment-avatar
    Kuba Krafek 11 years ago

    at last

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Spíš bych to viděl opačně: lehká krize ve světě cesťáků se postupně stává krizí těžší. 1) U cestovních aut se systém BoP dá uplatnit ještě obtížněji než u gétéček, tudíž se celá TC3 IS zřejmě utopí v hádkách ještě dřív, než odstartuje. 2) Auta GT3 jsou jasně popsaná v homologačních listech a takto akceptovaná celosvětově. Naproti tomu scéna cestovních aut je tak strašlivě roztříštěná, že tříštit ji dalším specifickým odštěpkem nedává žádný smysl a ničemu to nepomůže. 3) 10 podniků na 4 kontinentech – to moc ekonomicky provozovatelně nevypadá. Suma sumárum: Myslím, že to nebude fungovat. Buď to bude další lokální bezvýznamná série, nebo se to stane konkurencí pro MS se stejnými neduhy, jaké trápí WTCC. Ještě nikdy se v autosportu nestalo, aby vedle sebe dlouhodobě existovaly 2 srovnatelné seriály globální úrovně…

    • comment-avatar
      Macek 11 years ago

      Musím s vámi souhlasit. Nevím proč si nevezmou příklad z BTCC. Nebo taky z Ameriky Continental tyre sport car challenge. Tak mám dojem kdo má díru do pr… chce něco vymyslet nového a stojí to za prd. Kdysi byla třída A a nebo N.Jake to byly krásné závody.

      • comment-avatar
        A. Novák 11 years ago

        Pravdu díte. 🙂 Zobecnil bych to: příklad z čehokoliv, co už existuje (ETCC, BTCC, STCC, DTM, V8, ADAC Procar…). A k těm krásným závodům kdysi stačily obyčejné dvoulitry, které měly někde mezi 250-280 koní…

  • comment-avatar

    To už tady všechno bylo. Nádherný šampionát cestovních vozů se třemi závodicímy skupinami padl na vrcholu v roce 1986, vzniklo MS a ME a byl konec. Teď v éře WTCC a ETCC kde je problém naplnit startovní pole má vzniknout TC3? Snad by se něco dalo uskutečnit, ale podle starých předpisů do2l, do 3,5 a strop třeba 5l a pustit to dohromady, to by dávalo smysl a povolit úpravy maximálně do stylu australských V8 a né rozpočet jako u Citroenu ve WTCC. A na přesun a drahou logistiku po kontinentech zapomenout, v Evropě by to snad mělo smysl!

    • comment-avatar
      A. Novák 11 years ago

      V zásadě ve všem souhlas, jenom ty vaše objemy motorů jsou dnes už zcela sci-fi. 🙂 Smiřme se s tím, že v době downsizingu je dvoulitrový objem absolutní strop. Nevadí, i s tím se dají pořádat zajímavý závody, ale nesmí se to rozmělnit do seriálů TC1, TC2, TC3, TC4 atd., z nichž v každým pojede 8 aut…

  • comment-avatar

    Omlouvám se za chybu i!

  • DISQUS: 0