Tato série, za jejímž pořádání stojí pravděpodobně bývalý promotér FIA WTCC Marcelo Lotti, si klade za cíl oživit závodní scénu cestovních vozů. V
Tato série, za jejímž pořádání stojí pravděpodobně bývalý promotér FIA WTCC Marcelo Lotti, si klade za cíl oživit závodní scénu cestovních vozů.
V první tiskové zprávě se hovoří o tom, že cílem série je \”znovuzrození\” cesťáků, kterému by mělo pomoci i účastnit při vybraných podnicích Formule 1.
V prohlášení dále stojí, že se série chce ubírat koncepce současných GT-trojek s tím, že se má jednat o atraktivní, rychlé a přitom rozumně ekonomicky provozovatelné vozy, které budou dostupné privátním týmům.
Pro srovnání výkonů aut bude uplatněn princip z GT3 vozů, jenž je znám jako Balance of performance (což třeba u nás mnoho lidí neschvaluje, ale osobně si myslím, že aktuálně není lepší řešení).
Zvažovaná podoba kalendáře pro sezónu 2015 počítá s deseti podniky, které se pojedou na čtyřech kontinentech. První podoba kalendáře by měla být zveřejněna v nejbližších dnech.
Spolu se sérii TC3 vznikne také její asijská obdoba TC3 Asia.
Více informací se dá v dohledné době očekávat na oficiálním webu www.tc3internationalseries.com
Zdá se, že se současné \”lehké krizi\” ve světě cesťáků začíná zvonit hrana :-).
COMMENTS
at last
Spíš bych to viděl opačně: lehká krize ve světě cesťáků se postupně stává krizí těžší. 1) U cestovních aut se systém BoP dá uplatnit ještě obtížněji než u gétéček, tudíž se celá TC3 IS zřejmě utopí v hádkách ještě dřív, než odstartuje. 2) Auta GT3 jsou jasně popsaná v homologačních listech a takto akceptovaná celosvětově. Naproti tomu scéna cestovních aut je tak strašlivě roztříštěná, že tříštit ji dalším specifickým odštěpkem nedává žádný smysl a ničemu to nepomůže. 3) 10 podniků na 4 kontinentech – to moc ekonomicky provozovatelně nevypadá. Suma sumárum: Myslím, že to nebude fungovat. Buď to bude další lokální bezvýznamná série, nebo se to stane konkurencí pro MS se stejnými neduhy, jaké trápí WTCC. Ještě nikdy se v autosportu nestalo, aby vedle sebe dlouhodobě existovaly 2 srovnatelné seriály globální úrovně…
Musím s vámi souhlasit. Nevím proč si nevezmou příklad z BTCC. Nebo taky z Ameriky Continental tyre sport car challenge. Tak mám dojem kdo má díru do pr… chce něco vymyslet nového a stojí to za prd. Kdysi byla třída A a nebo N.Jake to byly krásné závody.
Pravdu díte. 🙂 Zobecnil bych to: příklad z čehokoliv, co už existuje (ETCC, BTCC, STCC, DTM, V8, ADAC Procar…). A k těm krásným závodům kdysi stačily obyčejné dvoulitry, které měly někde mezi 250-280 koní…
To už tady všechno bylo. Nádherný šampionát cestovních vozů se třemi závodicímy skupinami padl na vrcholu v roce 1986, vzniklo MS a ME a byl konec. Teď v éře WTCC a ETCC kde je problém naplnit startovní pole má vzniknout TC3? Snad by se něco dalo uskutečnit, ale podle starých předpisů do2l, do 3,5 a strop třeba 5l a pustit to dohromady, to by dávalo smysl a povolit úpravy maximálně do stylu australských V8 a né rozpočet jako u Citroenu ve WTCC. A na přesun a drahou logistiku po kontinentech zapomenout, v Evropě by to snad mělo smysl!
V zásadě ve všem souhlas, jenom ty vaše objemy motorů jsou dnes už zcela sci-fi. 🙂 Smiřme se s tím, že v době downsizingu je dvoulitrový objem absolutní strop. Nevadí, i s tím se dají pořádat zajímavý závody, ale nesmí se to rozmělnit do seriálů TC1, TC2, TC3, TC4 atd., z nichž v každým pojede 8 aut…
Omlouvám se za chybu i!