Na rozpáleném Sepangu vyhrál Daniel Ricciardo

Na rozpáleném Sepangu vyhrál Daniel Ricciardo

Velkou cenu Malajsie vyhrál pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Teplota asfaltu se vyšplhala na rekordních 59 stupňů. Jak se ukázalo, k vítězství stačil

Galerie: TCR International na Hungaroringu
Šampionát FIA ETCC jde do finále
Engeho v neděli trápily technické problémy

Velkou cenu Malajsie vyhrál pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Teplota asfaltu se vyšplhala na rekordních 59 stupňů. Jak se ukázalo, k vítězství stačily dvě zastávky v boxech, ale strategie byly ovlivněny třemi virtuálními safety cary.

Řada jezdců využila safety caru k přezutí na tvrdou směs, která byla nominována jako povinná sada pro závod. Avšak pilot Red Bullu Max Verstappen byl jediným v první čtyřce, který v této chvíli opět nazul měkkou sadu. To mu pomohlo předjet své přímé soupeře dřív, než nastal čas pro jeho druhou zastávku. Následně se objevil na druhé příčce, když Lewisu Hamiltonovi selhal motor a musel odstoupit z prvního místa.

Ricciardo se mohl držet strategie s jednou zastávkou, ale během třetího virtuálního safety caru se rozhodl přezout na poslední třetinu závodu, stejně jako to udělalo několik dalších jezdců včetně jeho týmového kolegy Verstappena. Vozy týmu Red Bull tak obsadily první dvě příčky.

Pro alternativní strategii se rozhodl pilot Williamsu Valtteri Bottas, který odstartoval z jedenáctého místa na střední směsi a s jednou zastávkou dokončil závod jako pátý. Jolyon Palmer z Renaultu se snažil o něco podobného, když odstartoval z devatenáctého místa na tvrdé směsi, přezul na měkkou a dojel desátý.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Velmi těsně skončil souboj strategií se dvěma a třemi zastávkami. Viděli jsme úžasnou taktickou bitvu mezi Red Bullem a Mercedesem, přičemž snaha Red Bullu rozdělit strategie svých vozů a porazit Mercedes, se setkala s úspěchem. Poslední virtuální safety car ovlivnil strategie mnoha týmů. Za pozornost stály taktéž souboje jezdců s jednou zastávkou, kteří odstartovali na tvrdé nebo střední směsi. Nikdo se nenechal zaskočit degradací pneumatik na tak rozpáleném asfaltu; teplota trati byla nejvyšší, jakou jsme v letošním roce zaznamenali.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0